• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • jamis
    Joyce: Låter bra att du passade på att plocka ögonbrynen oxå. Jag tycker oxå att det är såå tråkigt så jag glömmer helst bort det Ungefär som att klippa naglarna.

Lunchen blev jättetrevlig Jag fick berätta lite om min oro över att hon skulle ha blivit gravid utan att ens försöka. Men jag har oxå kommit fram till att OM de blir gravida utan att försöka så är det egentligen inte relaterat till att jag och min man haft svårt. Det har tidigare kännts som ett hån mot oss, men det har ju egentligen inget att göra med varann. Och dessutom så påverkar det inte lyckan över miraklet som växer i min mage. Så det känns väldigt skönt att känna så. Sen så berättade hon att hon inte var gravid, hade tagit ett test eftersom så många hade frågat om hon var det. Hon tyckte att det var skönt att det var neg, och det kan jag ju säga att jag oxå gjorde.

Och nu har jag fikat med en gammal klasskompis. Jättemysigt Nu ska jag lägga mig i soffan och titta på Grey´s
    Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Caribe

Är så glad för Maxies skull och grattar härinne oxå kram vännen

Idag är jag en dag närmare en graviditet
  • zynk

Underbart Maxie - stort grattis! Längtar efter att få höra hur det gått!

Tänk va man kan snacka om sin förlossning... Man ledsnar liksom aldrig - fast det gör ju andra .

Och Proppen - jag har ju missat att du har plussat! STORT grattis gamla HKare .

Jag får inte tiden att räcka till... Sorry att jag inte responsar mer.

• jamis

God morgon !

Inatt vaknade jag av att det gjorde ont i nedre delen av magen... eller ljumsken. Vet inte om det kanske var foglossning eller värkar för det högg till med jämna mellanrum. Jag har ju fått mer ont av alla möjliga slag nu sen min man åkte bort och jag vill verkligen inte att nåt händer när han är borta. Men det gör de nog inte heller, men ni vet man boroar sig lite extra.

Idag har vi planeringsdag hela långa dagen...

Kram

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Idis 76

Ett JÄTTE GRATTIS till maxie med man! Va glad jag blir hoppas att allt har gått bra. Ser fram emot vikt och längd!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Maskros67

Grattis här inne också Maxie!

* * * Barnlös - men inte hopplös * *
  • Joyce

jam: Usch vad jobbigt att du ska gå och oro dig nu när din man är borta. Men det är säkert ingen fara (jag har också haft och har hugg i ljumskarna emellanåt) men kan du inte ringa till din BM och få lite lugnande svar?

Själv bara måste och ska jag ta tag i papperna som ska in till FK idag. Känns tråkigt men jag måste verkligen, annars kommer jag väl att få pengar till påsk eller nåt sånt.

Ikväll kommer min syster. Har förlikat mig med tanken så det blir säkert ok. Jobbigast blir det om jag inte kan sova för då har jag ingen riktig stans att ta vägen i våran lilla tvåa.

• ProPPens

Zynk Tack!! Ja, tänk ännu en gammal HKare som lyckats!! Finns det några kvar som inte gjort det?? Inte av oss som pratade som intensivst va??

Jam Är säkert för att du vet att han är långt borta som du känner efter och får massor av krämpor!!!

Joyce Hoppas det går bra med papprena och att du får trevligt nu när din syster hälsar på!!!

Själv sitter jag här och min mage har bestämmt sig för att krångla!! Har sedan tidigare colon irritable och nu har jag fått en släng av den... Inte kul, är så rädd att det är något annat gå g!! Men det är säkert inte så!!! Har försökt få fram om man kan dricka kamomillte, för det brukar lugna min mage, men jag hittar bara tvetydiga uppgifter... Är det nån av er som vet??

• Joyce

Tyvärr ingen aning ang kamomillte. Kan du inte ringa sjukvårdsupplysningen och fråga? Eller nån bm på oxbacks?

Svar på tråden Visparnas tråd 5