• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • Kerpet1

Halloj!

Ma Lu synd om dig som måste ha lektion, saknar det inte ett dugg och hua för massakern! Ja sånt kommer närmare och närmare känns det som!

Jag håller på att tappa allt hår tror jag, helt otroligt! Stora tussar bara åker av, hjälp! ska man bli skallig oxå!!!!

• Pess
    Kerpet1 skrev 2007-11-08 23:15:11 följande:
    Halloj!Ma Lu synd om dig som måste ha lektion, saknar det inte ett dugg och hua för massakern! Ja sånt kommer närmare och närmare känns det som!Jag håller på att tappa allt hår tror jag, helt otroligt! Stora tussar bara åker av, hjälp! ska man bli skallig oxå!!!!
    Jepp Här är en till som är skallig
  • Joyce

jam: Hoppas du slipper bli förkyld! Hoppas du får det mysigt hemma hos föräldrarna.

MaLu: Trist att kursen var så kass, men skönt att nästa gången är den sista.

zynk: Hur är det med dig och Alva? Är hon fortfarande en igel eller trivs hon i bumbon iaf ibland?

Kerpet & Pess: Trist med håret Är det pga ammningen eller är det för att man har haft mer hår som gravid? Alltså inte tappat som man brukar då?

Nä nu ska jag ta en långpromenad (=200 m) till postlådan och leverera mitt brev till FK som borde ha varit där för fler månader sen. Men bättre sent än aldrig. Sen ska jag ta mig i kragen och fålla en bebisfilt.

• Joyce

jag fattar inte, skulle det inte vara typ storm och snö/regn idag? Solen skiner ju. Jag kanske måste skynda mig till postlådan så jag inte blir fast i ovädret men min fart

• zynk

joyce ja visst blir man glad när solen överraskar! Alva är igel ibland men mycket bättre nu. hon kan ligga långa stunder i babygymet eller nån annanstans. bäst går det  om hon är med där det händer saker t ex i köket. på diskbänken i bumbon är en hit! fast det är väl inget att rekommendera rent säkerhetsmässigt...
    Sen är hon underbar på nätterna! sover ofta frpn 21.30 till 06 .

nu vill hon dock ha uppmärksamhet!

• MallaMojs
    Joyce skrev 2007-11-09 09:00:28 följande:
    jag fattar inte, skulle det inte vara typ storm och snö/regn idag? Solen skiner ju. Jag kanske måste skynda mig till postlådan så jag inte blir fast i ovädret men min fart
    Skiner solen på dig? Här har det ju spöregnat hela natten, men nu är det bara grått
    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • MallaMojs

...känner förresten igen det där med långpromenad å så Var ju vääärsta projektet att ta sig till affären när man började bli stor och tung (och hade ont) - kändes som värsta segern varje gång man kom hem med en liter mjölk Haha...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Joyce

zynk: Härligt att hon sover så bra

Malla: Nä solen försvann lagom tills jag tog mig ut Och ja, haha nu börjar verkligen det mesta kännas som ett projekt.

• Kerpet1

Ja det såg ju lovande ut ett tag med solen men nu är det riktigt trist... vi ska ut en sväng sen, Russinet.net och litten jag öppnar butik i sumpan idag och då måste man ju kolla vad dom har, hi hi! sen tänkte jag nog ta en sväng till systemet och köpa nått dyrt rödvin... lite sugen på det idag.

• Joyce

Kerpet: Låter bra! Vet du om den här årgångsglöggen har kommit än? Blossa 07? Tänkte vara ute i god tid i år för det brukar alltid ta slut så fort

Svar på tråden Visparnas tråd 5