• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • Joyce

ProPPens: Ajdå, jobbigt med illamående. Du får tänka att det är ett bra symptom iaf Hursomhelst, mina tips efter 17 v konstant kräkande är. Ät alltid nåt litet innan du stiger upp ur sängen. Ha en knäckemacka, ett rån, ett äpple, nyponsoppa eller liknande. Bra om sambon fixar frukost sen så att det bara är att kliva upp. Det är även bra att ha nåt av ovanstående på sängbordet som du kan snabbt äta lite av om du skulle vakna till på natten. Jag mådde alltid mycket bättre om jag ätit litegrann under natten (tror att man mår sämre om det hinner gå för långt mellan gångerna).

Kall mat känns ofta bättre än varm.
    Ha alltid med dig något litet i väskan. Ät lite och ofta.

Jag mådde alltid bättre om jag var utvilad och inte stressade.

Citronklyftor hjälpte mig när det var som värst, men många tycker tvärtom man får prova sig fram.

Läkerol med salmiaksmak kan också hjälpa ibland.

Sedan har jag massor med tips om hur man kräks/undviker att kräkas i offentliga miljöer men jag avvaktar med dessa och vi hoppas att du ska slippa det

• Ma Lu

Hallåjsan! Tittar in en snabbis då jag egentligen har FL-fri helg Klarar inte riktigt att läsa ert illamåendesnack... Här består dieten av skorpor, grapefrukt och sura remmar Jag har mao börjat må som jag tyckte man "ska" må i tidig graviditet Jobbigt att ha ont i huvet bara.

Skönt Joyce att det gick bra med syrran

Ååååh, jag vill cokså ha en bebis som kan vända sig...

Hohoooo, lillfruppis! Kom ut nu!!!!

Maxie "kokongar" säkert med lilleman så hon har inte tid med oss

Pöss på er!

* * *If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet!* * *
  • Minna72

Äsch skit. Du får kopiera HELA länken in i fältet så funkar det.

~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
  • jamis

Hej hej

Nu har jag och mamma sytt spjälsängskydd - blev verklien superfint! Ska ta kort och lägga in bild när min man kommer hem med kameran

Härligt att läsa om Malus illamående Men kanske lite jobbigt. Fast ändå skönt... ja, ja... vilken tid ska du på vul imorgon?

Nu ska jag och mamma laga fars dags middag. Till min pappa. Min man fick ett litet sms idag om att han kommer bli en underbar pappa

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Joyce

MaLu: Grapefrukt är bra Jag minst 2-3 st blodgrape om dagen hela sommaren! Både gott och bra mot illamåendet! Som du mår kommer det att gå finfint imorgon

jam: Kul med spjälskyddet! Ska bli spännande att se sen

• ProPPens

Känns lite bättre nu när jag ätit lite, läs i flera omgångar. Clementiner är helt klart det bästa att äta. Så jag har åkt och bunkrat upp med flera!!

MaLu Stackare!! Men visst var det så här vi ville må så vi får väl stå ut!!! Du får ge rapport imorgon efter vulet!! Vill ju också göra det snart, känns som en evighet till nästa onsdag...

Joyce Tack för alla tips!! Ja, funderar på att ta in några kex till sängen. Kräkas hade jag tänkt att jag skulle slippa!! Men om det händer så återkommer jag om tips för det med!!!

Jam Spännande att se kort på spjälskyddet!!! Mysigt med middag till far. Själv måste jag väl försöka ringa min, men jag tänker inte berätta än. Vi har bestämmt oss för att vänta tills i jul med det...

• Ma Lu

Hehe, tack för dagens fniss Minna

Vul är imorn 11.30 Känns helt vilt. Jag VET ju att chansen för att allt ska se bra ut är himla mycket större än risken för att det inte ska göra det men när man vet oim så många som varit med om såna här vul som inte gått bra så känns det läskigt. Det är väl nackdelen med FL som vanligt - man får höra så mycket om sånt som itne går bra...

Det är blodgrape jag äter jag med Jättegott och inte så jättesurt! Faktiskt rekommenderade akupunktören grapefrukt mot illamående. Förra gången drack jag massor med grapejuice, men det skulle visst inte alls vara lika bra... (aku hade juicefobi!)

Kul att spjälskyddet blev bra jam Skönt att du har en mamma som kan hjälpa till med sånt! Jag kommer få anlita min styvmamma som är textillärare när den dagen kommer för jag är hopplös på att sy Dels brist på träning förmodar jag och till resten är det tålamodet som tryter

Nähe, lite citronyoughurt på det här...

* * *If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet!* * *
  • Idis 76

Hej!
    Hur gör ni som har ammat så att bröstvårtorna är röda och känns såriga, tror nästan att jag kommer att börja gråta när T ska till att amma. Har smörjt med en kräm som jag köpt på apoteket men finns det någon annan mirakelkur att ta till??

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
Svar på tråden Visparnas tråd 5