Jag har två biobarn och två bonus barn som har olika mammor..varav en av dem ej vid liv, en av bonussönerna på heltid sen tre månader tillbaka o den andre varannan helg..(eller som det passar modern
mina barn är hos oss på heltid o är hos sin far varannan helg. Det är väl inte en självklarhet att älska sina bonusbarn så som man älskar sina egna men jag hoppas och tror att det är ngt som kommer med tiden, ju mer man lär känna varandra, men visst är det en kämpig situation..alla barn med sitt bagage skall funka tillsammans och som familj.. men jag tror att vi som klarar av att fostra andras barn och om än inte älska dem men att tycka om dem blir starka och visa i slutändan, för ingen som inte haft ett bonus barn kan föreställa sig hur det är att behöva anpassa sin familj efter barnens biomor, mormor, och faán o hans moster.
Anonym (kluven) skrev 2007-10-15 13:34:29 följande:
Helt ärligt, hur känns det egentligen att vara extra mamma? Var gärna anonyma, jag vill ha ärliga svar. Hur känns det längst in, bakom allt annat?Jag är bonus mamma till ett barn o har två egna. Jag kommer nog aldrig kunna tycka lika mycket om mitt bonusbarn som mina egna. Jag tycker det är ganska påfrestande situation. Jag vill höra vad andra bonus mammor (eller pappor) tycker om dett aämne. Är jag ensam om att känna så här?