Anonym (kluven) skrev 2007-12-18 14:52:47 följande:
Det är väl inte så att han vill lägga mer pengar på henne..men han tycker tex att det är helt ok att köpa henne en mobil för flera tusen eftersom hon behöver den o att vi kan spara in på våra små barn eftersom dom inte förstår värdet av pengarna...
Er lilla kanske inte förstår värdet av pengar nu så tanken är ju inte helt oförståelig. Däremot vill man som förälder inte att ens egna barn skall särbehandlas till bonusens fördel, eftersom det ju är heeeeelt förbjudet att göra tvärtom, dvs ''favorisera'' det egna barnet.
Hemma hos oss gör vi (på mitt initiativ) så att vår gemensamma får en slant extra på sparkontot för att ''väga upp och lite över

'' att bonusen som är 10 år äldre än vårt gemensamma och därmed får dyrare presenter som tex dataspel osv. På så sätt märker inte bonusen att bion får lite mer, tvärtom, och vårt gemensamma som ju faktiskt inte förstår värdet av pengar än har en slant sparat när tiden för att han förstår vad pengar är kommer. OCH jag som biomamma får känna att jag får ge mitt egna barn lite mer än bonusen utan att känna att jag är elak mot den sistnämnda då hon inte vet om summorna de får från oss på sina respektive konton.
Lite rörigt skrivet, hoppas ni förstår vad jag menar...
Och som svar på frågan hur det känns att vara bonusvuxen...ja, just nu suger det rejält, bonusen är otroligt krävande och hänger pappan i rumpan hela tiden...men det blir väl bättre som det brukar efter ett tag

.