• Annika hjärtar Kim

Xtravagansa

Hej och välkommen hit!!!
    Går du också xtravagansas hälsoprogram?? Kom gärna in i värmen
    Vi är några st nu som följs åt, stötar när det kommer motgångar och hurrar vid framgångar.

I denna tråden har vi också vår viktminskningslista, så vi kan se våra framsteg.

Så häng med du också
    Amor vincit omnia - Kärleken övervinner allt
  • Svar på tråden Xtravagansa
  • Turnit

Godkväll tjejer.....

Säger som tidigare talare.....nu får ni sträcka upp er!!!

Själv mår jag kanon. Jag funkar jättebra på pulverdieten.

Har inte kommit igång med träning än...men det kommer nog så småningom. Har tänkt börja försiktigt för att inte köra slut på mig helt så jag ska simma. Har tänkt ta de dagar jag är ledig eller börjar klockan 1.

Var på parmiddag igår, var jättekul. Funkade bra med att ta med egen soppa. Chokladmossen som varit fryst var väl sådär. Den kunde jag lika gärna hoppat över.

Idag har jag fått i mig 4liter vatten. Känns bra i kropp och knopp.

Nu får ni alla ha en bra dag.

Annika...du bytte nick!!! Då försvann bilderna....synd De var kul!!

.?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • bustjejen

BeaD:
    Du har fått in mina siffror helt rätt Tack för det!

Mina tre första soppdagar har gått jättebra faktist. Får gå och kissa konstant bara, pga allt vatten man dricker .
    Känner mig lite matfixerad också, drömmer om mat och känner matlukt överallt tror jag.
    Kanske blir bättre i morgon.

Kram alla och fuska inte

• bustjejen

BeaD:
    Du har fått in mina siffror helt rätt Tack för det!

Mina tre första soppdagar har gått jättebra faktist. Får gå och kissa konstant bara, pga allt vatten man dricker .
    Känner mig lite matfixerad också, drömmer om mat och känner matlukt överallt tror jag.
    Kanske blir bättre i morgon.

Kram alla och fuska inte

• Turnit
    bustjejen...välkommen!! Härligt att det funkar!!

Ja, här går det som på räls. Jag mår kanon. Idag var jag inne och köpte min veckoranson + en shaker till. Pratade lite med tjejen i kassan....hon frågade hur jag mådde och hur det går. Jag sa som det var att jag mår toppen.....hon sa att det nästan är dopingvarning på mig....Ooops...tja, jag mår bra!!

Kram på er alla!!!
  • Beatrissan

Turnit.

Jag har oxå mått skitbra o haft jätte gott humör piggsom bara den framtills jag fuskade. Hoppas allt aller tillbaks snart =)

Det känns oftast sådär "jättebra" ibörjan när man precis kommit in i ketonfasen.

Tror inte jag gått ned nåt till onsdag men hoppas. Har krympt 15cm runt magen sen  jag börja, de e rätt gött inte tänkt på det förrän jag skulle använa mitt skärp idag och hålet va alldeles för långt borta =D fick göra ett nytt ca 10cm från det andre...

Jaha har bokat lite tider på badminton banan så jag har tvingat sambon att följa med mig 2ggr i veckan. Fick tag på bra racketi ullared i fredgas *gött'*

Ha de gott alles o bustjejen bra att det blev rätt =P

• XtravaganzaNU

BeaD: 15 cm är ju kanonmycket! 1 cm runt magen motsvarar ett kilo! Du har säkerligen omvandlat fett till muskler. Jag läste också att fett är fyra gånger så stort i volym som muskler. Så det är ju ingen dum idé att träna badminton

Ibland kan jag känna att man stirrar sig blind enbart på vikten. Den säger ju egentligen inte allt. Det är ju intressant med fettprocenten också. BMI är ju egentligen löjligt om man är väldigt vältränad. Då uppfattas man oftast som överviktig, trots att det är muskler på kroppen.

Idag har jag kämpat två veckor och det går ganska bra. På fredag har jag ett inplanerat fusk. Jag kommer att ha tillgång till buffe. Men vad bör jag undvika för att inte hamna ur den här förbränningsfasen. Jag vill heller inte bli dålig för att magen får en chock. Någon med erfarenhet och tips?

• bustjejen

Turnit:
    Tack så mycket . Det känns verkligen jättebra, man är pigg och har en massa energi som man egentligen inte borde ha enl. kcal intaget iallafall . Kanske är knark i påsarna

BeaD: 15 cm runt midjan är kanon ju .

Jag ska på mitt andra gruppmöte i morgon, men jag tänkte vänta med vikt och mått till nästa tisdag, eftersom det i morgon bara är dag 5.

Kram alla och lycka till! Ni är kanonduktiga

• Turnit

Hej.....jag har fått ett problem......har troligtvis fått svamp på tungan!! Nån annan som råkat ut för detta?

xtravaganza......tror att man hamnar ur maximal förbränning så fort man stoppar nåt annat i munnen. Det är därför man inte ens ska tugga tuggummi.....

• XtravaganzaNU

Turnit: Hur vet man att man fått svamp på tungan?

Jag märkte igår att min tunga såg förjävlig ut också. Men jag använde en tungskrapa. Snacka om skit som fastnat där. Sorry, det är lite äckelvarning. Så ett tips är att använda tungskrapa för minskad äckelandedräkt.

• Snart fyra

Hej allihop. Ny vecka o ny tag. Är precis hemkommen från ett core pass o ett body balance pass. Det sistnämda var inte planerat men träffade en jag kände på gymet som tyckte jag skulle hänga med på det också, o ja varför inte!
    Frågan är väl bara om jag kan röra mig imorgon pga. träningsvärken.
    Ska på möte imorgon o ska då prata med min konsulent angående vikten. Jag är en vågoman,kan väga mig 5 ggr om dagen o det är ju egentligen löjligt. Nu har jag inte gått ner någonting denna veckan , säkert pga. mitt fusk men även för att jag har mens(går nästan alltid upp två kilo då)
    I vilket fall så blir jag helt nedslagen när jag tycker att viktminskningen gått för sakta. Så nu ska vågen ner i källaren o måttbandet fram. Har minskat 9 cm i midjan så visst blir man mindre. Tänker inte väga mig innan om fyra veckor nästa gång o mer gå på måttbandet o den härliga känsla jag faktiskt har nu när jag börjat träna o blir smalare.
    Så är livet här i Varberg idag!! Ha det gott tjejer, vi hörs!

Svar på tråden Xtravagansa