• Annika hjärtar Kim

Xtravagansa

Hej och välkommen hit!!!
    Går du också xtravagansas hälsoprogram?? Kom gärna in i värmen
    Vi är några st nu som följs åt, stötar när det kommer motgångar och hurrar vid framgångar.

I denna tråden har vi också vår viktminskningslista, så vi kan se våra framsteg.

Så häng med du också
    Amor vincit omnia - Kärleken övervinner allt
  • Svar på tråden Xtravagansa
  • Beatrissan

Hej..

Jag tog en bild på mig själv från ca 3årsen tillbaks när jag va min målvikt.
    Den satte jag på ett apper och skrev typ att dettta är jago min målvikt i januari 2007 e jag klar... dem flesta i vår grupp hade tidningsurklipp o biklder. tycker de va så tråkigt.. Alla ville ju se min bild haha... gissa om dem blev förvånade när dem såg mig för 3 årsen haha så va de en fest bild oxå från midsommar med korkjol o krans i håret =P

kämpar ni på eller? Ingen som kommit av sig lite?

• Turnit
    bustjejen.....stämmer in i det med att sockersuget är borta. Underbar känsla. Jag käkade godis och chips nästan varje dag förrut....men har nu inget sug. Som du kan jag bli sugen på mat, men då är det hederlig husmanskost som lockar...men det är överlevbart. Jag dör inte. Sträcker på mig och är stolt över att hittills ha tappat 8kg. Överlycklig. 2kg till och jag har tappat 1/4 av det jag ska tappa!! Härligt att kunna tänka så.

Fördelen med xtra- är ju att det går så fort och smidigt.

BeaD....bra tips på målbild. Har en som jag ska leta upp. Den ska jag nog använda när det är dags för det. Vilken vecka är du på??

Jag ska på andra veckomötet på torsdag...om jag hinner. Ska hämta extrabarnet så jag hoppas.

Här är det en skön dag. Ska få genomgång av gymmet idag. Spännande. Ska använda det en stund idag....sen ska jag hämta tupperwaregrejor jag beställt och i em är det en tid hos tandläkaren...hoppas han inte dör av min andedräkt!!

KRAM på er...Nu kämpar vi på!!
    .?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.(-8).?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Beatrissan

Hej!

Jag e inne på min 8e vecka men de har gått sjukt dåligt nu de 2 senaste veckorna. Har haft svårt att hålla mig o man har fått i sig ett o annat på helgerna.. Men ska ta tag i de nu igen.. Har vart kalas på restuarang, kul o missa=nej kul o äta pulver o dricka vatten=nej men nu har vi bara 2 stora fester kvar 40års party o 90års men samma dag som tur e. =P Men ska hålla mig. trots alla godheter haha...

Nu börjar vi med att ta en dag taget igen..

• Lysmasken

Är det någon av er som bor i Hstd el närheten? Har några påsar jag vill bli av med. Är gravid så annars måste jag slänga dom.

Finns:
    4 Sparris går ut feb-08
    1 Grönsaksoppa går ut feb-08
    1 Svamp går ut nov-07

• bustjejen

Turnit: 8 kg är ju kanon ju!! Visst är det skönt när man med ganska snabbba steg närmar sig målet.

Idag har vi haft gruppmöte, och jag har vägt mig . Vägde 67,6, så jag har gått ner 4 kg på ungefär 1,5 vecka.
    Kan någon lägga in min dagsvikt i listan är jag jättetacksam..vill ju inte förstöra den igen (listan alltså).

BeaD: Hur många veckor ska du köra soppor? Lycka till med kämpandet
    Kram alla

• XtravaganzaNU

Nu har jag vägt mig igen. Jag är inne på tredje veckan. Jag har tappat 7,4 kilo och dagsvikten är 89,8. Förra veckans mål var att hamna under 90 och det klarade jag med en hårsmån!

Kämpa på nu tjejer!!!

• Snart fyra

Hallå tjejer!!!!

En liten uppdatering ifrån västkusten. Allt tickar på i bra takt. Har precis varit på möte nu, och nu har jag gått ner 10,5kg(finns det någon vänlig själ som kan lägga in det).
    Känns som om man kommit en bra bit på väg iallafall.Hade inte tänkt o väga mig idag egentligen men kunde inte låt bli.

Tycker xtravaganza är ett bra viktminskningsprogram men den mentala träningen är svår,jag kan inte slappna av .Tänker på annat,satt o tänkte på hamburgare idag tex. Med handen på hjärtat lyssnar ni varje dag o tycker ni att det är lättare att slappna av efter ett antal ggr?

Träningsmässigt så försöker jag träna 4ggr. i veckan lite varierade saker. Var på box i söndags o kan nog säga aldrig mer!
    Blev helt yr o helt illamående, huvudet bultade....Nä, det var inget för mig.

En liten fråga ni som har varit med lite längre, har ni haft någon typ av menstrationsrubbning typ försenad mens eller utebliven. Trodde att jag fick den när jag skulle pga. sån fruktansvärd pms, men det var det enda så nu undrar jag var den är, o gravid det är jag inte!!!

Ha det gott!!!

• bustjejen

Snart 4:
    Kan erkänna att jag också är kass på att lyssna på den mentala träningen. Jag är glad om jag får till 2 ggr/vecka.
    Jag försöker träna på gymmet 3 ggr/vecka (finns ingen gruppträning där jag går) och sen rider jag 1 g/v, så det blir ungefär 4 ggr. Det känns skönt att komma igång med träningen

Ang mensrubbning, så vet jag inte. Har inte kommit så långt än . Det borde väl inte påverka?

Ha det bra alla tjejer och kämpa på

• Turnit
    snart fyra...ang mensrubbning vet jag inte. Men andra viktprogram kan ju rubba. Särskilt om man går ner fort och mycket.

Hinner inte heller lyssna så mkt på CD-n....började så bra med spår ett..men spår två har jag inte lyssnat på nån gång....Generad

Jag tränade igår för första gången på viktcentrat. Underbara maskiner och fick en bra genomgång...så idag känns det i kroppen att jag faktiskt har muskler nånstans under allt fett...

Hade tänkt träna idag, men låter kroppen vila, ska tömma gamla bilen på saker då den ska bytas in idag....så från *buss* till volvo blir det idag...jag är inte ledsen för det!!

Imorgon ska jag simma innan vi har utbildning på jobbet en heldag. Sedan blir det inga fler träningsalternativ för mig i veckan....

Ha en bra dag!!

KRAM
    .?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.(-8).?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Beatrissan

Hej girls!

Bustjejen- Jag tror att jag kommer att äta pulver hela december ut om jag ska va ärlig. Vill bara ha omkring 3-4kg att gå ned sen på halvfarten... Härligt med 4 kg, grattis =)

Snart fyra- grattis till dina 10kg i minskning, underbart! Jag har lyssnat påmin cd 1g per spår o de har varit på mötena. Är jätte dålig på detta! Mensen för min del har jag svårt att uttala mig om. Hade i 1-2dagar senast o lite va det BRUKAR ha i 4-5 dar o normalt. Vet inte om detta beror på att jag började med ppiller i somras igen men jag TROR att det beror på viktminskningen.Det e ju så oerhört mkt som händer kroppen och ibland hinner inte allt med.  Har du märkt nåt speciellt?

För övrigt, ska fixa listan. Tror inte jag gått ned något denna veckan så jag struntar i att skriva in efter min vägning påmötet ikväll..

Kramkalas 

Svar på tråden Xtravagansa