Varför bojkotar ni Nestle barnmat?
Funderar på att köpa deras välling men läste lite förut att många var emot de.
Nu undrar jag varför.
Kan inte söka på gammla inlägg då den fungerar inte för tillfället.
Funderar på att köpa deras välling men läste lite förut att många var emot de.
Nu undrar jag varför.
Kan inte söka på gammla inlägg då den fungerar inte för tillfället.
vadå bara därför... det är spädbarn som dör är det bara därför...
Är det Nestles fel att de är fattiga och har dåligt vatten?
Om Nestle har dödat så många barn så tycker jag att de ska inför rätta annars.
Det skulle vara jätteenkelt om deras enda problem var Nestle.
Det är många barn i Sverige som har och äter deras barn mat och lever fortfarande,så jag tycker att problemet ligger någon annanstans.
som om nestlé gick ut för att döda en massa små barn...kanppast!
Det är nestle som ger mödrarna ersättning och dom ger det eftersom dom tror att det är bättre än bröstmjölken. Eftersom dom är outbildade kan dom inte läsa och blandar därför inte som det ska och dom har inte råd att köpa tillräckligt. Så det handlar inte bara om att dom blandar med skitigt vatten. läs på den här sidan www.amningshjalpen.se/foreningen/nestlebojkotten.htm
Teaspoon, de hette från början Findus, blev sedan uppköpta av Semper, som i sin tur ingår i samma koncern son Nestlé om man börjar nysta lite i det. Så om man vill vara lokalpatriotisk får man göra egen mat. Nestlé tillverkas i Finland och Hipp i Tyskland.
De flesta företag i samma bransch ingår i samma koncerner egentligen, alltså själva moderbolaget. Så att bojkotta just Nestlé hjälper ju föga. Då är det lika illa att köpa Liptons teér, eftersom det är Nestlé det också.
Jag är inte på något sätt för Nestlé om det nu verkar som det Tycker väl att det är bra att folk bojkottar för det är det enda sättet för oss vanliga människor att göra våra röster hörda. Sen att det inte hjälper ett smack, ja, vad ska man säga?
vet ni om de fortfarande ger mödrarna i afrika ersättning, eller var det som nån skrev på åttiotalet? ( undrar en som inte är insatt i ämnet)
Va???
Inläggen går ju inte ihop.
*gapskratt*... viran.... ja du har rätt det är mitt samvete...och mitt samvete är helt rent, det kan jag lova dig!!!
och lucas ÄLSKAR nestles grejor och jag med......
Bra att du förtydligar marlene.
När jag skrev "bara darför" då reagerade jag mest på det här att de ska uppmana hela tiden med amningen och jag är trött på att bli uppmanad på det hela tiden,jag vill mata mitt barn med flaskan utan att få frågor och blickar.
Men sen så håller jag fast vid min tidigare inlägg.
Jättetråkigt om alla de där barnen men jag tycker inte att det är Nestles fel fortfarande.
Som sagt Nestle kan inte rå för det att de är outbildade,fattiga,dåligt ekonomi,dåligt higiyen osv.
Och visst som jag skrev redan innan alla får tycka
ha en bra dag alla