• Bamse04

Varför bojkotar ni Nestle barnmat?

Funderar på att köpa deras välling men läste lite förut att många var emot de.
    Nu undrar jag varför.
    Kan inte söka på gammla inlägg då den fungerar inte för tillfället.

• Svar på tråden Varför bojkotar ni Nestle barnmat?
  • lucasmama

p.s skröt inte innan... ville bara säga att jag verkar handla alla grejor som kom upp på nåns inlägg...
    och det vill jag inte ändra på....
    titti och mini: jag är ledsen men jag har inget svar...

• Viran

lucasmama: förstår att du inte kan svara för det finns inget som är moraliskt försvarbart i ditt och andras beteende!

• Filipsmamma

Jag för mig köper mat som jag tycker om, jag kollar inte så mycket märkningar.

Sen köper jag nestles gröt för att min gosse tycker bäst om den han får åtminstone inte magknip av den som gör honom otröstlig. Hipp köper jag inte pågrund av att gossen vägrar äta den.

• Titti och mini

Får jag då lägga fram ett påstående som ni kan svara ja eller nej på eftersom ingen svarar?:

Det jag själv inte mår dåligt av bryr jag mig inte om/finns inte ????

Jag vill inte tro världen ser ut så här, men blir gråtfärdig av era svar

• lucasmama

jag har många svar men inget som skulle accepteras i denna tråden....

• Katharina

Titti och mini: Om alla hade brytt sig så hade världen varit en bättre plats för alla att leva på. Det är allt för många som inte förstår sin makt att kunna förändra och därmed förändrar världen åt det mer negativa hållet. Det som de alla har gemensamt är att de skyller ifrån sig på någon annan. Det är aldrig deras fel enligt dem själva. Tråkigt, men kanske kan denna tråd ändå få någon att rannsaka sig själv???

Svar på tråden Varför bojkotar ni Nestle barnmat?