• Bamse04

Varför bojkotar ni Nestle barnmat?

Funderar på att köpa deras välling men läste lite förut att många var emot de.
    Nu undrar jag varför.
    Kan inte söka på gammla inlägg då den fungerar inte för tillfället.

• Svar på tråden Varför bojkotar ni Nestle barnmat?
  • Katharina

Marsipan: Tänk om du had eläst tråden innan du reagerade. Ingen här tycker att det är fel att du gerditt barn nan.

• Marsipan

Mandis,

jag tycker att den kollektiva mobbningen inte ens borde finnas här på FL, spelar ingen roll vad för avsikter man har angående bojkottning/inte bojkottning, vad man kan/inte kan vara utan...

Alla har sina skäl till att vilja göra lr inte göra det.
    Men sluter man sig inte till "aktivister" så uppstår det kollektiv mobbning.
    Det p.g.a att "aktivisterna", då de tycker sig bidra till en bättre värld, anser sig ha rätten till att tycka och säga lite nervärderande kommentarer till "icke-aktivister".

Jag själv kommer från ett land i krig, har hört och sett elände, och tro mig, här i Sverige kan man göra SÅ mycket mer till att bidra till en bättre värld än att bara bojkotta ETT enda företag.

• Marsipan

Men det är ändå bra att göra som ni gör och det är ju en start....

• Katharina

Marsipan: Du får ursäkta men jag förstår inte riktigt vad du opponerar dig mot

• Unika

Jag fattar inte heller. Detta är ett diskussionsforum. Det innebär att man får räkna med att alla inte kommer att tycka likadant som en själv. Hur detta blir till mobbing förstår jag inte.

• Leaaa

När ni är så duktiga på att visa respekt för barn som dör, för andra länder etc...varför inte visa lite respekt mot dom människor som faktiskt inte väljer å bojkotta nestlé?! Varför inte respektera deras val?! det är ju trots allt deras EGET val! om vi alla tänkte å gjorde likadant här på jorden skulle det sluta riktigt illa. Bara att tänka tanken får mig å rysa i hela kroppen.

JAG köper den mat, å kommer att köpa den mat som mitt barn tycker om. Att bli påhoppad i en affär (som jag blev för någon dag sen) för att man köper Netslés mat visar bara hur omogna vissa människor är. Dessa människor tycker jag enbart synd om, deras liv måste vara riktigt tråkigt.

• Unika

Leaaa - menar du att du respekterar alla val som alla andra gör bara för att det är deras eget val? Jag skulle kunna ta ett antal mer eller mindre sjuka exempel.... Men du kan använda din egen fantasi istället.

Återigen. Jag accepterar att du (mfl) inte tycker att det är värt ansträngningen att bojkotta Nestlé. Men nån respekt är det inte värt anser jag.

• Katharina

Snacka om att hela familjeliv bubblar av dåligt samvete...

• Katharina

Jag kommer ALDRIG att att acceptera orättvisor där barn far illa....

Svar på tråden Varför bojkotar ni Nestle barnmat?