• Bamse04

Varför bojkotar ni Nestle barnmat?

Funderar på att köpa deras välling men läste lite förut att många var emot de.
    Nu undrar jag varför.
    Kan inte söka på gammla inlägg då den fungerar inte för tillfället.

• Svar på tråden Varför bojkotar ni Nestle barnmat?
  • Katharina

Lilja84: Eftersom vi ändå har en låg nivå på diskussionen här så måste jag få fråga dig: Händer det ofta att du blir bjuden på findus fiskgratäng av dina vänner?

• Unika

Lucasmamma - För min egen del så kan jag säga att jag inte alls blir rasande. Jag tycker tvärtemot att du är ganska komisk. * sällar mig till den redan påtalat låga nivån *

• Katharina

Lucasmamma: Respektlöst beteende mot dem i världen som inte har samma förutsättningar som oss. En sak vore om du var helt omedveten om problematiken, men att medvetet göra ett sådant val och sedan skryta om det tycker jag är respektlöst. Måste bara få säga det

• Filipsmamma

Har jag någonstanns sagt sköt dig själv och skit i andra?

Har bara sagt man ska respektera vad folk tycker.

När min son var liten så hade jag inget val än att ge honom ersättning från Nestle, sempers höll på att ta livet av honom.

• Katharina

Filipsmamma: Du ber folk respektera andra som har den inställningen. Det är allt jag sagt...

• Viran

ää nu får ni ge er asså om ni vill stötta ett företag som har lätt till att barn dör så varsegod...men jag kan inte säga att jag hyser minsta respekt till er för det. Sen det med ersättning så fattar jag att man ger nan om de inte tål semper, det hade jag oxå gjort men det handlar om de gånger man har val, jag hade då inte haft gott samvete..

• lucasmama

Katharina: jag gjorde detta val för llläääännnggeee sen och kan inte ändra på det för då skulle jag ändra hela min och min familjs vardag och vi trivs bra som det är...
    men jag respekterar alla här som tycker annorlunda.. verkligen!!!
    vi är hårda mot varandra här men vi har i alla fall en sak gemensamt...hi,hi...

• Atena

Jag har inte orkat läsa alla inlägg, men jag reagerade på detta:

"Som sagt Nestle kan inte rå för det att de är outbildade,fattiga,dåligt ekonomi,dåligt higiyen osv."

De som kan rå för det är VI som är utbildade, rika och har bra vatten och hygien! Det är våra val av produkter och vårt utnyttjande av de fattiga i världen som håller dem kvar i deras fattigdom! Det är vi som stödjer företag som utnyttjar de fattiga, det är vi konsumenter i väst som rår för att miljontals barn och vuxna dör i onödan i U-länder.

Min familj köper rättvisemärkt så långt det går och stödjer inte Nestlé.

• Katharina

Lucasmamma: Vi har också gjort ett val. Rättvisemärkt, ekologiskt och handlar fairtrade-projekt. Vi stormtrivs med detta och har gott samvete.

• Titti och mini

Ingen som vill svara på hur ni fortsättningsvis kan köpa dessa produkter fast ni nu vet vad Nestlé gör?????

Svar på tråden Varför bojkotar ni Nestle barnmat?