Varför bojkotar ni Nestle barnmat?
Funderar på att köpa deras välling men läste lite förut att många var emot de.
Nu undrar jag varför.
Kan inte söka på gammla inlägg då den fungerar inte för tillfället.
Funderar på att köpa deras välling men läste lite förut att många var emot de.
Nu undrar jag varför.
Kan inte söka på gammla inlägg då den fungerar inte för tillfället.
nääänäää *hopparochstamparochläggermigpåmarkenochskrikertjurigt*
fast dom är ju goda dom med... men inte lika goda
Har inte läst hela tråden, men jag tänker då fortsätta att ge nestle till min son för han tycker om deras mat, och han är frisk go !!!
martina426: läs trådarna så kommer du att ändra uppfattning!!
Bojkottar nestlé så mycket jag bara kan och försöker köpa ekologiskt mm, tycker att det är väl det minsta man kan göra när man vet allt som den här tråden tar upp. Att ignorera det är enbart egocentriskt och idiotiskt. Sen kan jag förstår det här med att vissa måste ge nestlés ersättning men i övrigt. Blir så arg
Bojkottar också......(har inte läst alla inlägg men vi rekommendera sidan www.fairtradecenter.se/)......
Min mamma påstod att dom ser till så att barn i öst dör..att dom ska äta deras mat istället för amning..måste då använda vatten och då dör barnen..Är det sant eller?..Här inne verkar ni juh veta..
Ni som bojkottar, ammar ni eller hur ligger det till hos era barn?
Jag måste då vara världens största tönt som inte låter mitt barn svälta ihjäl genom att bojkotta Nestlé för att hjälpa de svältande barnen.
Alltså har man två alternativ, antingen bojkottar man Nestlé och ger sitt barn Semper (som allt som oftast inte mitt barn mått bra av) alternativt ammar på tomma bröst ELLER så försöker man göra det bästa för SITT barn och försöka ändå vara tacksam att det iaf. finns ett alternativ så att MITT barn inte behöver svälta ihjäl.
Och ni ska veta, att jag av hela mitt hjärta och själ verkligen önskar att ALLA kunde ha det så bra som vi i Sverige har det. Men jag kan inte offra mitt barn!! Det ska ni veta och acceptera!
Men innan ni fördömer och mobbar vidare borde ni tänka på vilka alternativ vi som inte ammar har/inte har!
Men snälla Marsipan, har NÅGON här fördömt eller mobbat de som ger Nestles ersättning till sitt barn. Tvärtom är alla överens om att bojkotten ska gälla sånt som man KAN vara utan och inte sådant som man verkligen behöver till exempel ersättning till sitt barn.
Jag kompletterade med Nestlés NAN i början på bvc-ssk:s rekommendation för att jag ville Lillans bästa (att jag i efterhand tror att det sköt upp en fungerande amning mer än nödvändigt och att intensivamning då hade varit bättre är en annan historia).
Däremot har jag aldrig köpt deras barnmat och ser ingen anledning att köpa deras snabbkaffe etc heller. Jag missar säkert något som de äger men säljer under annat märke, men att undvika sådant där det _står_ Nestlé är inte särskilt betungande.