• Bamse04

Varför bojkotar ni Nestle barnmat?

Funderar på att köpa deras välling men läste lite förut att många var emot de.
    Nu undrar jag varför.
    Kan inte söka på gammla inlägg då den fungerar inte för tillfället.

• Svar på tråden Varför bojkotar ni Nestle barnmat?
  • Angel74

Leaaa
    Tyvärr tror jag inte världen i har koll. Om vi hade koll skulle inte barn lida som dom gör idag.
    Jag håller på och kollar upp ftg nu och vi kommer inte stödja ett ftg som är suspekt.
    Jag förvånas dock av cynismen i vissa inlägg. Jag håller med, vissa värderingar trodde jag var delade av de allra flesta här på FL.

• Angel74

Jag menar att jag ¨håller med Titti och mini (se ovan)

• Filipsmamma

Jag tror att Who och amningshjälpen står och hackar på samma ställe som för 20 år sedan.

Dom har helt enkelt fastnat i ett spår som dom inte kommer ur.

• Titti och mini

Filipsmamma - har du läst länkarna ovan? De är inte fr vare sig WHO el amningshjälpen o VARFÖR i hela fridens namn skulle så stora organisationer som WHO O RK inte ha aktuella fakta. RK speciellt spom har egna arbetar på plats m 1:a hands info

• pssst

Jag tycker att var och en bör göra som de vill, de som tycker att Nestlé har bättre barnmat får ge sina barn deras mat.

Själv har jag inte behov av att skänka mina pengar till Nestlé så länge jag har möjlighet att ge mitt barn babysemp istället. Men om han bara hade tagit Nestlé så hade väl även jag fårr krypa till korset.

Om WHO och amningshjälpen har gammal info så bryr jag mig inte, vad de gjorde för 20 år sedan var fullt lika dj**ligt som om det hade varit nu. Jag menar bara för att det gått 20 år sedan de lurat folk, vilket lett till trgiska följder för den, så har de inte i mina ögon sonat sitt brott. Det har inte precis varit Nestlé som stått för de anminskampamnjerna som övriga världen fått betala med biståndspengar. Så jag skänker inte mina pengar till Nestlé så länge jag inte absolut måste.

• Leaaa

titti o mini, dom som började hacka på Nestlé för 20 år sedan hackar fortfarande. Om det nu vore så tragiskt så skulle fler organisationer ansluta sig till dom som återigen hakat sig på ett å samma misstag företaget gjort för 20 år sedan. Jag har läst en hel del om varför folk bojkottar Nestlé å det är återigen på grund av samma misstag företaget gjort för mer än 20 år sen. Jag skrev också tidigare (nu vet jag inte om det var till dig) om Iraks fd ledare Saddam Hussein. Han gjorde ohumanitära saker för många år sedan som folk försökt å stoppa, han gav sig inte å då tog man tag i saken med våld (inget annat funkade som sagt). Jag tror inte att världen blundar för så pass stora saker!

Jag har inte så mycket mer att säga förutom att upprepa det jag sagt flera gånger innan; Jag köper å kommer att köpa dom varor ur Nestlés srotiment så länge dom finns i hyllorna å så länge vi har ett behov.

• Titti och mini

Men Leaa - de gör det ju fortfarande - har du läst ovan. Det handlar inte om ngt som gjordes för 20 år sedan utan om vad som sker NU - idag!!!!!!! Sadam gör inte de hemskheter han gjorde ännu (för han kan inte) men Nestlé fortsätter!!!! O världen blundar ju inte - det är ju det vi som bojkottar kräver att de slutar, tillsammans med t.ex. WHO och RK mfl stora internationella organsationer.

• Leaaa

Titti o mini, jag skrev till dig i din gb! Vi kan bolla fram å tillbax hur mycket vi vill. Vi tänker olika å låt oss göra det! Du får jätte gärna bojkotta dom om du vill, jag ska varken fråga dig om hur länge du tänker göra det etc. Jag anser fortfarande att du har nått att stödja ditt val på å att valet är ditt. Jag har valt å inte göra som du å de valet är mitt. Det är ju trots allt super skönt å kunna leva som man vill eller hur? Super skönt å inte behöva göra som alla andra!

• Titti och mini

Absolut Leaa - det argumenterar jag inte emot Hade inte sett i min GB. En sak som är helt fel är att Nestlés fel ligger 20 år tillbaka i tiden - de gör de inte o info finns om du vill veta mer, men såklart är det ditt val o upp till dig

Svar på tråden Varför bojkotar ni Nestle barnmat?