Varför bojkotar ni Nestle barnmat?
Funderar på att köpa deras välling men läste lite förut att många var emot de.
Nu undrar jag varför.
Kan inte söka på gammla inlägg då den fungerar inte för tillfället.
Funderar på att köpa deras välling men läste lite förut att många var emot de.
Nu undrar jag varför.
Kan inte söka på gammla inlägg då den fungerar inte för tillfället.
Ja det betyder att Who mfl, letar syndbockar för saker dom inte kan göra något åt.
Det är naturligt med hög barndödlighet i Uländer och har tyvärr alltid varit så endast de starkaste överlever.
Sen så är det väl regeringarna i dessa länder, som ska bojkottas tills utbildning är en rättighet?
oj, vi kunde nog inte vara längre ifrån varandra om du anser det är så - det är på intet viss naturligt m hög barna dödlighet o det där om regeringarna har jag skrivit lite om ovan
Håller med Atena stöd till exempel sos barnbyar, bli fadder.
Jag kommer bojkotta nestlé när det kommer fram bevis för att de är ett oseriöst ftg
Sen gällande amning, det behövs säkerligen ersättning även i u-länder även om amning är det bästa där pga vatten och så.
Angel74 - vilka mer bevis vill du ha? Har en hel del info på lager (främst på engelska) Fadder är ju dock superbra
Såklart ersättning behövs i U-länder också, men inte till alla barn så som det ser ut idag.
Jo i Uländer är det väldigt vanligt med hög barndödlighet. En nära vän till mig jobbade som hjälparbetare hon var i uganda och etiopien, hon slutade pågrund av att hon inte klarade av just att se alla sjuka småbarn som oftast dog innan dom är ett år.
Av näringsbrist och infektioner, de barnen hon såg hade inte fått ersättning eller någon hjälp över huvudtaget från typ Nestle.
Och jag är fadder åt 4 stycken barn.
Hum.. hade inte en aning om allt det där. Men från och med nu är jag också med och bojkottar deras mat! :)
Jo, så är ju läget nu Filipsmamma, men det är ju inte NATURLIGT för det, utan ngt vi måste kämpa emot!
Grundar också mkt av det jag skriver på vänners berättelser om hur det är eftersom de också är biståndsarbetare o det verkar verkligen vara ett rent helvete att vara där nere. Men de berättar bl.a. om just hur nyblivna mammor kommer hem från BB (de som åker in till ett vill säga) o kommer tillbaka med pulver. Det är sedan mkt svårt att få dem att förstå att det de fått höra på BB om att ersättningen är bättre än deras egen mjölk inte stämmer + att de ofta kan ha svårt att komma igång med amningen eftersom det gått ngr dagar. Här skulle Nestlé kunna göra så mkt, t.ex. ge pengar till sjukhus utan att samtidigt ge sin ersättning till alla. Men de gör de inte - för vad tjänar de på det - ett rent samvet javisst, men det räcker inte när man är ett världsledande företag
Säkert överflödigt att påpeka men att den starkaste överlever som Filipsmamma säger i u-länder...ja visst barnen är dom svagaste och dukar under först. Detta på grund av utsugning från västvärlden och som även nämns regeringar i dessa länders oförmåga att se till folkets bästa. Jordens resurser skulle de facto räcka till alla men är snedfördelat.
Titti och mini jag ska göra efterforskningar angående nestle. Jag tycker att barns rättigheter ska komma främst och om nestlé inte håller måttet kommer dom bli bojkottade av vår familj.
På tal om fadder, vi betalar 200 kr i månaden för att vara projektfadder. Det har väl nästan alla råd med!!
Om Nestlé vore ett så dåligt företag skulle det sprängts för länge sen. Man skulle då förbjuda försäljning världen över, förbjuda tillverkning etc för att senare ta död på hela företaget eller hur?! Vi i sverige är ganska duktiga på att stänga av intaget av vissa varor. Tänk er bara då det var igång med galnakosjukan-grejen! Blixt snabbt så fanns det inte en bit kött från dom drabbade länderna i butikerna!