Varför bojkotar ni Nestle barnmat?
Funderar på att köpa deras välling men läste lite förut att många var emot de.
Nu undrar jag varför.
Kan inte söka på gammla inlägg då den fungerar inte för tillfället.
Funderar på att köpa deras välling men läste lite förut att många var emot de.
Nu undrar jag varför.
Kan inte söka på gammla inlägg då den fungerar inte för tillfället.
Supermia1980 - Nestlé tar inget ansvar för vad deras produkter gör o det vet om problemet - hårfin skillnad .... barn VS djur????
Peppa: Ja jag kan inte glömma en dokumentär jag såg där dom flådde en hund levande för att pälsen vart finast då...
Djuren dödas som tidigare debattör sa, med flit och så plågsamt som möjligt. Skulle man först avliva djuret humat så skulle det vara en annan fråga.
Djuren har inget val.
Människorna har ett val.
Skulle Nestlé flå små barn levande så skulle jag givetvis bojkotta dem med.
Titti och mini: Deras produkter gör INGENTIG det är personerna som använder dom. Nestlé vill säkert inte att barnen ska dö. De som plågar djuren bryr sig inte alls.
SuperMia 1980- är det någon skillnad på om de VILL att barnet ska dör eller om de ÄR medvetna om att barnet dör när de gör så som de gör och inte ens bryr sig.
mandis: Det är inte Nestlés fel att folket i Afrika inte har utbildning, men visst jag håller inte med om att allt dom gör är bra men jag bojkottar inte dom för det.
Peppa - vilket val har mammorna i Afrika????
Jag håller med om att djurplågeriet är ngt fruktansvärt o inte på ngt vis ska stödjas!!! Men blev nyfiken hur du tänker eftersom jag såg ovan att du inte tycket bojkott av Nestlé var bra, för ofta brukar ju attt varahumanism o att vara djurvän sammanfalla.
Supermia80 - Nestlé profiterar på okunskap - hur kan man stödja det????
Du behöver inte bojkotta de om du inte vill men det är i alla fall bra att du håller med om att det de gör är fel.