• Bamse04

Varför bojkotar ni Nestle barnmat?

Funderar på att köpa deras välling men läste lite förut att många var emot de.
    Nu undrar jag varför.
    Kan inte söka på gammla inlägg då den fungerar inte för tillfället.

• Svar på tråden Varför bojkotar ni Nestle barnmat?
  • Titti och mini

Sen ska man komma ihåg en sak oxå när man pratar om okunskap. Det är vi i VÄST som anser att dessa människor saknar kunskap o det gör det, men bara om den typ av kunskap som vi i väst anser är just kunskap. Det är vi som kräver att de ska veta hur ersättning fungerar, hur vattenföroreningar blir till. Om vi inte varit där o utnyttjat dem hade de aldrig behövt denna kunskap!

• Titti och mini

Supermia80 - förstår nu inte vad du menar? Om vi är inne på att fler borde bojkottas så visst, men som jag skrev ovan: det finns grader i helvetet o där befinner sig Nestlé nog längst ner . att stora organisationer som t.ex. RK anser detta tycker jag borde räcka för en allmän reaktion... men men

• Titti och mini

ja då så - varför stödjer du inte ngt du är medlem i då????

• Peppa

Titti och Mini: Jag erkänner att jag brinner mer för djuren än människorna i denna värld. Hemskt? Möjligtvis. Men sådan är jag.

Jag har läst all information om Nestlé och finner ingen anledning att bojkotta. Inte i nuläget i alla fall.

• Titti och mini

Ok, men blir inte det lite bakvänt... ja, alla tänker ju olika... men deras huvudsyn är ju humanistisk o Nestlé bojkotten görs ju av humanitära skäl o ftersom du är med stödjer du ju uppenbarligen humanismen, förstår ännu mindre nu faktiskt

• Titti och mini

Peppa - ok! m varför anser du att det inte finns skäl till bojkott? Att barn dör är alltså ej tillräckligt?

• mia1980

Titti och mini: Jag tycker synd om alla som dör i Afrika men är inte det upp till deras regering. Vi kan inte skylla barnadöden bara på Nestlé. Man måste försöka lösa detta problem på andra vis. Genom utbildning och sånt men det ska ju inte Nestlé betala. Dom kan säkert ge bidrag även till det om man frågar snällt.

Svar på tråden Varför bojkotar ni Nestle barnmat?