• nublu

Vita hem del 6

Juliah: Det kan funka. Huvudsaken är (iaf för min del) att doften hunnit försvinna.

Bea: Grattis på namnsdagen! Vi har...*räknar i huvudet* 15 stolar och en pall att tillgå. För 20 000 får man en liten buffert på 10 tusen och en schysst semestervecka i Estland.

Och pyntställen...I matsalen har jag mitt nästan färdigmålade vitrinskåp, sideboardet, pianot och lite på matsalsbordet. I TV-rumsdelen finns öppna spisen, gamla linneskåpet, min hylla och fönstren.

Köket: köksbänken vid fönstret.

Osv i all oändlighet nästan känns det som.

• nublu

God morgon allihop!

Karamell: Trist med lampan, du får leta vidare.

Malin: Håller tummarna för att du inte blir sjuk också.

VSM: Härliga bilder!

Nu ska jag gå och väcka Gustav, Oskar har redan gått till skolan.

• nublu

Karamell: Essential finns som skrivbordslampa. Inte billig men kanonsnygg!

• nublu

Bea: Så hemskt var det väl ändå inte? Så länge barnen är små är nog det där smällar du får ta. Det är rätt mysigt med pepparkakshus egentligen.

Idag ska jag försöka få ändan ur röven och börja på min vetenskapliga artikel om företagskultur. *pust*

• nublu

BoK:s mamma: Har letat som en galning efter företagskultur på Tradera men hittar inget. Bara lite snyggt blåvitt porslin men det är ju inte särskilt vetenskapligt. Jag får nog läsa Kotter, Schein och Bolman & Deal istället. Inte lika kul som Tradera men ger nog bättre betyg.

• nublu

Bea: Lycka till med pepparkakshusmakeover, julpyntande och förhandling.

• nublu

Essential är ruggigt dyr i inköp kan jag tala om (har HDs prislista). Tyvärr för den är verkligen jättesnygg! Du får väl hångla lite på farbror Tomten Karamell och se om han vill ge dig den i julklapp.

• nublu

Sådärja, nu har jag tagit mig tid att blogga, äta lunch och känner mig redo att ta itu i med den vetenskapliga artikeln. Ska bara ta mig ur You Tube-träsket vilket är lättare sagt än gjort!

Svar på tråden Vita hem del 6