Vita hem del 6
Bea: That's life! Men visst är de söta, särskilt när de sover!
Bea: That's life! Men visst är de söta, särskilt när de sover!
Grattis på födelsedagen Knyttis! (med munskydd på- vill inte bli sjuk)
.
Feffie: Tror hjärtat kommer från Madam Stoltz, kolla deras hemsida www.madamstoltz.dk för återförsäljare.
Idag har jag och Gustav varit på tjejlunch i Tranås och avrundade besöket med en visit på Forma Rum. Köpte lite julpynt och tomteklubbor.
Bandykillar: Jag var också på Forma Rum idag. Köpte julpynt från Aspegren Denmark som var jättefina. Bilder kommer senare på ett ställe som jag inte får nämna här.
Bandykillar: Me like Forma Rum. Hann inte in på Mallas idag, var ju tvungen att hinna med tåget hem till Boxholm.
www.aspegren-denmark.com/ Titta på julpyntet och ha en servett till hands!
Godmorgon allihop!
Lisa: Fina bilder!
Juliah: Sitt lugnt i båten, damm syns inte på bilderna. Se till att piffa snyggt istället, det är ju det som syns på bilderna. Läste det i en inredningsbok av Lage Stone så det är tips från ett proffs.
Mimma: Trist med koko säljare. Kan trösta dig med at många brukar kolla även den som gett ett negativt omdöme just för att värdera hur mycket "värt" det negativa är. Hoppas att du fattar min virriga förklaring.
Fru Luva: Hoppas att lillan kryar på sig!
Själv är jag hemma med halvsjuk Gustav. Vi ska ta en tur till Posten (surprise!) och en sväng till ICA och hämta nya gardiner och gardinstänger till köket. Med lite tur kanske jag kan få upp dem tills maken kommer hem också. Och i eftermiddag ska vi försöka baka lite också; lussekatter och bullar.
Juliah: Kan du inte ringa till Årstiden och fråga snällt om du får låna porslin av henne? Anna-Karin som har Årstiden bor ju i Södertälje så det är ju inte så långt för dig att åka och hämta. Det är ju gratis reklam för henne också om du låtsas att du köpt det hos henne.
Baka...Lussekatter och cupcakes kanske? Med någon "julig" dekor kanske silverströssel?
Glappet mellan vad jag vill hinna och vad jag faktiskt hinner är rätt stort tyvärr men man måste ju ha ambitioner!
Mimmi: Så här om jag inte minns fel. hemljuvahem.nu/oscommerce_st/catalog/product_info.php&products_id=287
Har en själv men funderar på att byta till årets modell.
www.maileg.dk/ En mindre otäck apa.
Godmorgon allihop!
Juliah: En elefant?! Det skulle ju vara en apa! Du får låtsas att det är en apa!
Nu har jag fördärvat en del av min skatteåterbäring - har beställt tallrikar till julbordet (vi firar här i år)från Nordhjem. 12 st vita HD-tallrikar för 178 DKK.Sen slank det med några zinkkrokar, ett set med förvaringskorgar och små bakformar i silver samt röda muffinsformar från Rice.