Inlägg från: Smultron och glass |Visa alla inlägg
  • Smultron och glass

Vita hem del 6

Julia: Aha, Länna hade jag helt glömt bort! I Kurvan har de ju haft som utförsäljningsbutik i evigheters evighet, men de har i stort sett bara gamla fula soffor. Hade varit perfekt om de kört dit lite Brukasaker (jag bor hyfsat nära).

Butiken i Barkarby är hyfsat ny, men när vi var där för några helger sedan tycker jag faktiskt inte att de hade så mycket. Inte särskilt mycket Bruka öht.

• Smultron och glass

Juleja: Usch, förstår verkligen att det tär att må så dåligt! Hoppas det går över hyfsat snart!

• Smultron och glass

Julia: Min pappa bor nästan bredvid Outletbyn, typ två minuter med bil, så jag åker förbi där ganska ofta. Men det är sällan jag åker dit för att shoppa, så jag vet tyvärr inte hur det är med butikerna numera. Tidigare när jag varit där tycker jag att utbudet varit väldigt varierat, ibland kan man hitta riktiga fynd, men ibland är det nästan helt tomt på hyllorna.

• Smultron och glass
    juliah skrev 2008-02-06 15:24:17 följande:
    Å jag döööör. Fick nyss hem stoff och stils vårkatalog. Fanns några riktiga tiopoängstyger *nöjd* !
    Åh, jag måste beställa deras katalog!
  • Smultron och glass

Jea: Och jag som tyckte att jag hade en dålig dag, vad är väl lite feber och huvudvärk i jämförelse? Hoppas en fågel skiter puckot rakt i huvudet! Hoppas morgondagen blir bättre!

• Smultron och glass

Är det någon som köper garn från Stoff och stil? Vilket garn är det då ni köper? Jag tycker det är så svårt att se på bilderna.

• Smultron och glass

Jag måste få berätta en lite rolig sak (skadeglädjen är den sanna glädjen ).

Vi hade en person på mitt jobb som var en riktig liten sliskig ål. Så fort man bad honom att göra något slingrade han sig som bara den, och han var expert på att få andra att göra hans uppgifter. Han gillade inte alls att sköta administrativa sysslor, vilket egentligen var det han anställdes för. Han och jag hamnade i luven på varandra några gånger, framför allt en sommar när det bara var han och jag som jobbade på kontoret (är man bara två får man hjälpa till med saker, även om de kanske inte igår i ens ordinarie arbetsuppgifter!).

I alla fall, för ett tag sedan sade han upp sig och började jobba på ett annat ställe. Idag får jag höra att han har beklagat sig och inte alls trivs, eftersom han idag får göra rena administrationsuppgifter (hehehe) och det kommer ta minst två, tre år innan han ens får börja sälja. Hans chefer på andra stället är dessutom mycket hårdare än cheferna på mitt jobb, så han hade det mycket bättre här.

• Smultron och glass

Jag ska sy ett överdrag till min symaskin av vaxduk (med en massa fickor på), jag har bara letat efter den perfekta vaxduken. Där hade de ju massvis med fina!

• Smultron och glass

Julia: Vad bra, då ska jag ta och beställa lite garn! Även om man virkar dubbelt så blir det billigare än butiken jag köper ifrån nu.

Birks: Aj då, krya på dig!

• Smultron och glass
    juliah skrev 2008-02-06 16:00:35 följande:
    Smultron och lillafruluva, har ni sett att det finns ull att köpa? vet dock inte om den går att våttova, står till filtning. Fanns i en snygg zinkbaljfärg!
    Haha, jag såg det precis! Man borde väl kunna använda den till våttovning också tycker jag.
  • Smultron och glass

Lillaluvan: Under "Sybehör" och sedan "garn filtegarn & strikkepinde"

• Smultron och glass
    Vaniljdröm skrev 2008-02-06 16:19:54 följande:
    men har ni sett: nu kan man beställa varor på www.ilva.se
    Åh, är det sant?! Måste genast in och kika!
  • Smultron och glass

Jea: Glöm inte bort att visa/berätta vad du har köpt!

Svar på tråden Vita hem del 6