Vita hem del 6
Ja, men då var det nog det jag kom ihåg i alla fall (fast det blev lite fel).
Ja, men då var det nog det jag kom ihåg i alla fall (fast det blev lite fel).
LCroft: Ett stort grattis till det nya jobbet!
Mimma: Vad roligt med Lantlivstipset! Grattis till dig också!
Vilken otroligt söt kanin du sytt. Hängselbyxor skulle vara jättefint! Det är inte alls svårt att sy, när jag var liten sydde jag kläder till mina dockor. Det finns säkert något mönster på nätet.
God morgon!
Nu har jag varit alldeles för frånvarande igen. En olycka kommer sällan ensam sägs det, och nu har vi haft två dödsfall i "näromgivningen". Inredningsinspirationen har med andra ord inte legat på topp.
Men nu känner jag att jag behöver en paus från allt jobbigt och ska läsa ikapp lite och försöka bli inspirerad. Mitt hem ser just nu ut som ett bombnedslag och jag har rensat bort allt fint för att ställa fram nya saker, men jag kom inte längre än så. Och ingen blir gladare av att leva i ett sånt kaos, så jag ska faktiskt skärpa till mig lite och plocka fram några kuddar och så.
Lillafruluva och Julia: Tack!
Nu har jag läst ikapp lite, både här och i bloggar, och nu känner jag mig faktiskt lite mer inspirerad Jag ska till Åhlens idag, så jag kanske ska kolla om de har något fint linnetyg jag kan sy kuddar av. De brukar alltid få in ljusrosa linnetyg till våren, det skulle nog bli fint (och sambon blir jätteglad - han bara ääälskar rosa
)
Mimma: Jag läste i din blogg och såg den sista kommentaren och reagerade också på hennes kommentar. Sen såg jag här att du också hade reagerat på det. Jag tar också gärna emot råd, när jag ber om dem! Men annars får man vara tyst.
Peak: Åh, vad spännande med vitvaror och grejer!
Mimma: Jag hade också blivit ledsen för en sån kommentar!
Åh, vad sugen jag blir på att baka nu när ni pratar om det. Och jag som har min "bakmaskin" på landet (att knåda för hand är inte riktigt min grej tror jag, det är ju jobbigt )
Vad sugen jag blev på att åka till Grekland nu
Mimma: Åh, vad gott det lät med korintkakor!
Vilket smart tips med veckgardinerna från Jysk förresten! Det ska jag ta efter
Lynn: Vad roligt med en liten pojke till!
Livet från den ljusa sidan och Miamariah: Tack så mycket!
MM: Vad mysigt med en liten tur till Danmark. Jag hoppas att ultraljudet gick bra! Vad spännande att få veta om det är en pojke eller flicka som gömmer sig där inne!
Malwa: Jättesöta fönsterlampor!
Mimma: Gud vad tråkigt med arvstvisten!
Vi har legat i tvist om ett landställe som tillhör en person i min släkt. Det är en lång historia, men kortfattat så är hon dement, men hennes brorsdotters man lyckades få henne att skriva under ett gåvobrev så att hon gav bort landstället till honom (det är en sida av släkten som vi aldrig någonsin umgåtts med, vi visste inte ens om att de existerade förrän bara något år innan allt började, så att hon frivilligt skulle gätt landet till honom finns liksom inte på världskartan). Det här har nu varit uppe i först tingsrätten, sedan hovrätten och tillslut sökte de även prövningstillstånd till högsta domstolen. Där fick de dock avslag. Vår sida har vunnit i varje instans, men ändå så har "de dumma" kunnat utnyttja landet och dessutom förstört det så att det har blivit totalt mögel- och svampskadat i över sex års tid.
Det otroligt tragiska i det här fallet är att nu när landet äntligen har blivit "vårt" igen, och alla renoveringar är klara, då går gamla damen som ägde landet och dör. Hon hann bara komma ut dit en gång (och det var enda stället där hon faktiskt kände igen sig, trots att hon är dement).
Förlåt, det här var verkligen inte speciellt upplyftande. Men jag förstår hur du känner. Jag hoppas verkligen att det ordnar sig för er! De allra flesta fallen avgörs ju i tingsrätten och går inte högre, i så fall går det ju ändå relativt snabbt. Riktigt dåligt att de som bevittnade testamentet inte gjorde det helt korrekt! Skulle det nu bli så att ni inte får huset är jag säker på att det finns ett annat där ute som väntar på er!
MM: Vad skönt att höra att allt gick bra! Skötväskan är jättefin.
Livet från den ljusa sidan: Jobbigt med huvudvärk, krya på dig!
Lynn: Usch, vad läskigt det låter! Är det migrän du har?
Jag brukar faktiskt också använda råsocker istället för vanligt socker, mycket godare. Vi gör mycket lika i den här tråden
Peak: Jag äter inte heller den råa fisken i sushi. Men jag är ännu mer konservativ än dig, jag beställer alltid bara avokado + rullar. Vi har ett superställe i närheten av mitt jobb, ett riktigt ?hål i väggen? som har supergod sushi (tycker även de som äter firren).
Malins 79: Vilken jättefin lampa!
Camilla R: Vi verkar jobba ganska nära varandra
Kajsa M: Det där låter inte bra! Åk till läkaren bums!
Nu missade jag de sista sidorna... Ni skriver så snabbt
Lynn: Det låter som någon typ av migrän. Jag har också haft det som du beskriver och sökte information.
Lillafruluva och Lynn: Ja, det har verkligen varit en riktig soppa de senaste åren. Men det löste sig tillslut i alla fall. Nu är det hennes son med familj som sköter om landet, så hon kommer på något sätt leva vidare där.
Vi ska begrava henne nästa vecka, idag har jag suttit och ordnat med blommor. Det känns så surrealistiskt!
Lillafruluva: Nää, hur i hela h-e kan de göra så? Usch, jag förstår att du är arg och frustrerad. Stackars din bror!