Inlägg från: Smultron och glass |Visa alla inlägg
  • Smultron och glass

Vita hem del 6

Julia: Här tar vi in granen några dagar före jul. Egentligen tycker jag inte att den ska in förrän dagen före, men av erfarenhet vet jag att jag alltid är superstressad den 23:e, så för att riktigt kunna njuta av påklädningen av granen så blir det den 21:a eller 22:a.

• Smultron och glass

Är det bara jag som har stora problem med Familjeliv?

• Smultron och glass

Att spara tidningar eller inte, jag sparade alla förut, men de tar så mycket plats så nu slänger jag dem när mina tidningskorgar blir fulla. Jag kör en snabbläddring och ser om det finns något exceptionellt jag vill spara, i så fall klipper jag ut och sparar i en (eller tio) pärmar. Jag sparar faktiskt inte ens alla julnummer, bara de jag tycker är någorlunda bra.

Jag gör också rent spisen med lite blött papper doppat i aska, superenkelt och absolut miljövänligt.

• Smultron och glass

Vitadrömmar: Usch, vad fruktansvärt! Jag har inte läst tidningen idag, eller ens de senaste dagarna, så jag har helt missat det. Fy så otäckt!

• Smultron och glass

Malins: Jag kan också tycka att det är jobbigt att ringa ibland, vilket är lite halvsjukt eftersom 50 % av min arbetstid går åt till att ringa samtal. Det var dock mycket värre förr, och faktistk så tycker jag att privata samtal är mycket jobbigare än jobbsamtal. I alla fall, förr så brukade jag skriva ner exakt vad jag tänkte säga på en lapp och läsa igenom den i förväg så att jag kunde den utantill. Sen följdes den ju aldrig till 100 % i alla fall eftersom man ju aldrig vet vad man får för svar, men bara att ha inledningsfrasen på papper underlättade faktiskt väldigt.

Fortfarande kan jag skriva upp stolpar och stödord om jag ska ringa ett jobbigt samtal, men som sagt, det var mycket värre förr.

• Smultron och glass

God eftermiddag!

Jag har varit på föreläsning fram till nu. Man skulle ju kunna tro att jurister är torra och trista, men inte den här snubben inte, hela salen satt vikta av skratt i stort sett genom hela föreläsningen. Jag har haft honom när jag pluggade på universitetet och han är dessutom väldigt duktig. Jag är helt lyrisk och full av inspiration (inte inredningsinspiration dock utan entreprenadsjuridiksinspiration ).

Stackars er som är sjuka, krya på er!

• Smultron och glass

Oj, här går det undan, Julia! Ta det lugnt, du har det så himla fint redan som det är och är det något du inte har hunnit med så får de väl helt enklet låta bli att fota just där. Det kommer bli så bra!

• Smultron och glass

Malins: Ring, sängen är superfin!

• Smultron och glass

Julia: Klart du inte ska skämmas, det är ju jätteroligt!

• Smultron och glass

Hej tjejer!

Jag saknar er och tråden oerhört, men just nu finns inte tiden helt enkelt. Jag undrar när jag någonsin ska ha tid egentligen... Jag har inte ens hunnit julpynta än, allt mitt julpynt står fortfarande kvar på vinden, och det har redan varit andra advent! Nåja, det där med julpyntningen får helt enkelt vänta och så får jag koncentrera mig på att pynta vårt lilla torp när vi åker dit (åker lördagen innan jul).

Jag och min sambo har i alla fall hunnit fira hela fem år tillsammans! Av en slump fick vi en helsingforskryssning kastade efter oss, och det var väldigt lägligt. Jag har skrivit om början av resan, eller snarare kaoset före resan, om det är någon som orkar och vill läsa. smultronochglass.blogg.se

Julia: Grattis till Aftonbladet! Jag kom i alla fall ihåg att köpa tidningen (med hjälp av både post-its och påminnelse i mobilen, mitt minne är i övrigt helt ur funktion). Lite kort bara tycker jag, de kunde gott kostat på sig några sidor och många fler bilder

Himmelbit: Jättefin ros! Vad är det för sort? Jag ska köpa massvis med rosor till våren, men tycker det är så svårt att hålla reda på alla sorter! (om du svarar får du jättegärna göra det i min gästbok, så att jag inte missar).

Till er andra: Jag hoppas ni mår bra allihop!

Svar på tråden Vita hem del 6