Vita hem del 6
Julia: Vad roligt att det går så mycket bättre nu än sist, utan stress och så!
Julia: Vad roligt att det går så mycket bättre nu än sist, utan stress och så!
VSM: Vilket fint skåp! Jag skulle nog plocka bort åtminstone några av bilderna så att det blir lite luftigare.
Först och främst, Malwa: Jättegrattis! Åh, vad roligt!
Imorse när jag kom till jobbet hade en av delägarna städat köket (folk tömmer ju sina skrivbord på kvällarna så det brukar stå berg av koppar vid diskmaskinen), tänt ljus och ordnat med lussefika. Supermysigt! Framför allt för att man inte alls väntar sig sånt av just honom (han är inte den pyssliga typen).
Knyttis: Nej, vad typiskt! Mina ena katt har lärt sig att man bara får kräkas på golvet, men den andra katten spyr alltid på helt fel ställen. Hoppas fläcken går bort!
Lisa1981: Vilken söt kudde! Du vet det säkert redan, men det finns stämpeldynor för just stämpling på tyg som är vattenfasta. Det kan ju vara bra om exempelvis en katt spyr ner kudden
VSM: Äsch, det där var ju inget! Det är bara för att resten av huset är så perfekt som det där rummet utmärker sig
Juliah: Jag brukar göra en liknande gryta, supergott!
Om någon vill veta vad jag gjorde i måndags, och kanske är nyfiken på vad jag heter på riktigt (det står lite "kryptiskt" i texten)
smultronochglass.blogg.se
Om någon kommer ihåg att jag skrev om ett par kompisar som fick sin son väldigt tidigt, i vecka 23, så kan jag berätta att de bor just nu i ett familjerum på sjukhuset och ska lära sig att ta hand om lillkillen, och till jul ska hela familjen få flytta hem! Lyckan är total!
VSM: Haha, ja det är klart man fixar lite när man tar bilder, men med en massa buspojkar hemma kan jag tänka mig att det blir lite stökigt, men det är ju så det är
Jag har bara två katter som stökar, och det kan bli lite komiskt ibland. Det kan vara perfekt när man går hemifrån, och så när vi kommer hem ser det ut som jag vet inte vad. De älskar att flytta omkring på våra fotpallar, de springer och tar sats och så hoppar de på sidan av pallarna så att de flyyyger iväg. Ibland tar de någon kudde som de tycker ligger på fel plats och bär iväg med och lägger någon annanstans. Min lilla kisse gillar inte små blombuketter (stora blombuketter går bra). Om jag har en liten buket nafsar hon tag i blommorna och slänger ner dem på golvet. Hon leker inte med dem eller något sådant, utan bara slänger ner dem och låter dem ligga tills jag plockar upp dem. I somras hade vi en riktig maktkamp över en bukett tusenskönor.
Jaja, det här var helt OT...
Hej hej!
Nu var det ett tag sedan jag skrev, men jag har haft hela två veckors semester som har tillbringats i torpet utan både mobilmottagning och internet.
Hoppas ni alla har haft det jättebra i helgerna.
Jag måste bara berätta vad min söta sambo har gjort. Han åkte ner till torpet med sin systerson strax före jul och skulle fixa en överraskning. Jag trodde han skulle installera en ny värmepanna eller något annat nyttigt men tråkigt, men icke. Han har byggt en vägg på övervåningen och sågat ur ett dörrhål i den befintliga väggen. Såhär såg det ut innan smultronochglass.blogg.se/1187722086_nr_tiden_brister.html
Dessutom hade de kvistlackat taket på nästan hela undervåningen (och vi har mååånga kvistar i vårt tak). Hela taket är på över 100 kvm, lite svårt att tro när man ser vår lilla stuga
Nu fick vi ett riktigt sovrum och min nya "läshörna" är hur mysig som helst!
Åh, nu har jag skrivit ett jääättelångt inlägg, och när jag kommer till de sista sidorna jag har att läsa ikapp börjar FL bråka med mig och det jag hade skrivit försvann. Jag kommer inte alls ihåg vad det var jag hade skrivit förutom att LCroft har en jättefin ny soffa och ni har pratat om rönnbärsgodisar, något jag tydligen helt har missat under mina resor till Finland (vad är det för något?).
Jag har lite nytt i bloggen smultronochglass.blogg.se
Nu ska jag surfa runt lite bland era bloggar och kanske skriva där istället.
Maammas: Jag kommer ihåg dig! Vad kul med flytten. Var det ett radhus du hade köpt, eller blandar jag ihop det nu?