Inlägg från: Smultron och glass |Visa alla inlägg
  • Smultron och glass

Vita hem del 6

Camilla R skrev 2008-01-25 11:01:15 följande:

Smultron och glass skrev 2008-01-25 10:56:00 följande:
    Ja onekligen så jobbar vi väl i alla fall i city båda två.. Blir nyfiken på hålet i väggen, var???
    Jag har fått för mig att du sitter närmare Humlegården (vilket kanske är helt fel), men är det så är det en bit bort. Jag jobbar på Tegnérgatan, så det blir en lagom lunchpromenad.

I alla fall, det heter Sushi bar Ting Ting, och ligger på Odengatan. Ser inte ut att vara mycket för världen, men har jättegod sushi.
  • Smultron och glass

Hoppas ni får tag i advokaten snart! Det måste verkligen vara jättejobbigt! Typiskt att telefonen strejkar också

• Smultron och glass

Nu har jag precis ätit lunch, gissa var efter allt sushisnack

Mimma: Jag tror absolut inte att loppet är kört! Jag vägrar tro det, men jag förstår verkligen att det känns hopplöst. Släkten är värst!

• Smultron och glass

Juliah: En docksäng har man ju väldigt länge. Hade jag barn skulle jag definitivt köpt (alt önskat i födelsedagspresent) den där docksängen! Dyr visst, men det är ju faktiskt den stora sängen också

Mimma: Vad bra att advokaten verkade lite hoppfull! Jag håller tummarna hårt!

Den där våningssängen var ju också hur fin som helst! Ovanligt med just våningssäng.

• Smultron och glass

Hej hej!

Hoppas ni har haft en skön helg!

Jag var också tvungen att kika in i Ektorp-tråden. Smaken är som baken, absolut. Men man behöver verklgien inte förolämpa andra bara för att man själv inte tycker om en viss sak. Jag avskyr skinnsoffor, men skulle aldrig få för mig att starta en tråd om det.

Jag måste fråga er vad ni har för kameror, och om ni kan rekommendera dem. Min gick sönder lagom till jul, och egentligen vill jag ha en som kostar 10 000, men det får vänta lite. Dessutom behöver vi en liten smidig kamera också som får plats i fickan/handväskan.

Så, vilka kameror rekommenderar ni?

• Smultron och glass

Numberone: Tack för tipset. Den var ju ganska lagom dyr också. Ixus-kamerorna verkar överlag få bra recensioner.

• Smultron och glass

Morrn!

Idag får ni hålla tummarna för mig! Om allt går vägen berättar jag imorgon, kanske med en liten bild

Jag känner att allt står i stiltje nu bara för att jag inte kan visa något i bloggen. Jag måste verkligen ta mig iväg och köpa en kamera så att jag kan börja blogga på riktigt igen.

Jag har, som jag kanske skrivit tidigare, väldigt svårt att sova på nätterna. Just nu är jag inne i en period då jag sover i snitt tre timmar per natt (har hållit på sedan innan jul). Men men, det verkar gå i släkten och jag mår faktiskt inte så dåligt av det (än i alla fall). Inatt fick jag ett tokryck och började storstäda, jag städade till halv två på natten och sen var jag faktiskt riktigt trött! Det ska bli så skönt att komma hem till ett nystorstädat hem ikväll

• Smultron och glass

Tack för tummarna

Versan: Den där tårtan låter supersmaskig! Man kan alltså förvara maränger i frysen? Hur tinar man den på bästa sätt (jag antar att sätta in den i micron inte är det allra bästa)

Lilla: Vilken taskig kamera som bara gått i pension sådär!

• Smultron och glass

Nu har jag ätit en supergod sallad till lunch. Om ni är i Stockholm och vill äta supergoda, mättande sallader rekommenderar jag Lunchboden på Birger Jarlsgatan!

Juliah: Vad struligt med inloggningen. Det verkar som om det är mycket som är lite knas på FL just nu.

Jag läste igår något om en shoppingträff i Stockholm, eventuellt i sommar. Jag är definitivt med på det, det skulle vara jätteroligt!

• Smultron och glass

Julia, dessutom är salladerna nyttiga, beroende på vad man väljer för dressing iofs, men jag brukar faktiskt köra utan dressing. På något sätt får de salladerna att smaka jättegott i alla fall.

Ja, det kan ju vara bra att prata datum redan nu. Är det helg eller vardag det pratas om?

Svar på tråden Vita hem del 6