• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Vaniljdröm

smultron,

Tack för din förståelse.
    Egentligen kan jag väl inte klaga på maken. Jag har fria händer till 98% när det gäller inredning.
    Men just vid vardagsrummet klämmer skon. Och det är ju ett viktigt rum så mycket tid som spenderas där.
    Jag tycker att det är svårt att få till ett lungt och harmonisklt rum med alla hi-tech grejer som ska samsas där. För att inte tala om alla sladdar *grrrr*

• Smultron och glass

Ja, vardagsrummet är ju ett viktigt rum!

Jag håller med om att det är jobbigt med alla prylar och sladdar, det är ett gissel att gömma undan.

Vi köpte precis ett gammalt skåp som jag ska renovera. Däri ska vi ha tv:n, dvd:n m.m. I bakstycket har vi sågat ett hål så att man får in en sån där dosa som man kan sätta en massa olika kontakter i. Då är det bara en sladd till skåpet, och så ligger hela härvan inne i skåpet istället.

• juliah

Vaniljdröm, roligt att se dig, är ni helt färdiga med köket?

Var klämmer skon? Sofforna, tapeten, allting?
    Det mesta går nog att piffa till, en stor snygg pläd som täcker soffan. Underbara gardiner. Sladdar och annat går att dölja.

• Vaniljdröm

Julia

Åh, du är alltid så positiv !
    Nej köket är inte helt klart men vi har hamnat i ett läge där vi inte kommer vidare om vi inte tar tag i vardagsrummet och egentligen även hallen samtidigt. Väggar har rivits mellan rummen och golven ska vara samma.
    Var skon klämmer värst är svårt att säga. Det känns alltför modernt tror jag. Jag är rädd att det krockar när jag försöker mysa till det. Och så har jag svårt att välja en accentfärg (vilket behövs). Är sugen på något pastelligt men är rädd att det blir mesigt. Missförstå mig inte. Detta är ju sådant jag egentligen gillar !

• miniGrynet

Åh, tjejer.... mitt drömskåp som jag visade häromdagen.... det kostar 2000 kr att få det hemkört till mig, är det värt det?
    Fasiken billigare att låna en släpkärra och köra ner själva och hämta det....
    Men så ska man ju ha tiden till det också....

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Vaniljdröm

Grynet,

Hmmm, svårt! Jag har missat skåpet men antar att det var ett begagnat som ska fixas till?
    Jag hade isåfall velat se skicket på det innan jag la ut så mycket pengar på det men jag kanske är helt ute och cyklar nu?

• MariaV

Hej tjejer. Hoppas allt är bra med er! Jag är så trött och mår så illa hela dagarna så jag föredrar faktiskt soffan framför datorn just nu! Och på inredningsfronten händer inte mycket..

Har iallafall lyckats med ett blogginlägg
    hemmahosalva.blogspot.com

• Beatrize74

Nu har jag skumläst ikapp de senaste sidorna, men hinner inte alls med här längre. Jag tycker det är otroligt tråkigt, men det mesta står på ända just nu. Jag är lite förvirrad och känns som om jag håller på att "ömsa skinn" på något sätt. (Kan inte förklara det bättre tyvärr).

Jag försöker att bara vänta ut och låta saker och ting lägga sig på plats innan jag själv går vidare med olika saker. Jag syr klart vimplar åt andra och virkar. I övrigt är det lugnt på heminredningsfronten, det är bara ren städning, knappast någon piffning alls. Jag har varken ork eller lust till det just nu - inredningssuget har liksom lagts på is ett tag och jag väntar på att inredningsintresset ska tina upp i kapp med att vårvärmen kommer.

Det är så mycket som händer på hemmaplan att bygget har fått stå tillbaka mycket också. Det gör ju också att det blir en overklig känsla, som att det aldrig kommer bli klart. Jag planerar varken kök, hall eller sovrum eller någonting nu eftersom det känns som om det är så lååångt kvar, även fast det kanske egentligen inte är det, bara vi får tid till det. En tung slöja av sjukdomar och förkylningar som lägger sig över vardagen och helgerna som ett tjockt, kvävande täcke gör ju inte saker och ting bättre, men det är ju inget unikt för oss, så är det ju för de flesta familjer just nu. Det är helt otroligt vad många som är sjuka just nu. Vi har halva lärarkåren på plats, hälften av de som är kvar är sjuka, fast jobbar ändå då det inte finns resurser. Klasserna är halverade, vi skickar hem sjuka barn varje dag...kaotiskt.

Men...den här veckan känns som om det ändå är en vändpunkt. Min kurs har påbörjats, min gamla har avslutats, nu är det att få igång den här kursen i rullning. Det blir ljusare vilket gör att man kan hålla på och bygga längre på kvällarna och att man framför allt ORKAR mer.

Nu ska jag avlsuta min "bibel" här och bara säga att jag saknar er, men att jag måste försöka få tid över till mitt liv och till att få vardagen att fungera.

Bea