• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Vicka81

Juliah: Grattis till gamla jeansen! Jag är så glad, har precis nått min innan-grav-vikt... gick upp över 30 kg så man känner verkligen skillnad! Ser skillnad alltså...

Lillafruluva: Gu va fint... !! När kon flyr

Å vet ni! VI SKA GIFTA OSS!!!!  I AUGUSTI!! Jag måste bara få ventlilera nånstans... d e hemligt för alla andra till inbjudningarna skickas

• Vicka81

Beatrize: Hoppas din energi återvänder snart. Ta hand om DIG allt annat hinner man med senare! Jag hoppas verkligen ljuset har energi med sig. Hör många som har det jättejobbigt just nu...

• juliah

Grattis Vicka!

Vanilj, hmm jag förstår. Men vet du att jag tycker att det är fint när modernt möter lite mjukt, lantligt. Jag tycker att en vit bas, med kanske en vägg i panel ger en snygg bas. Sedan kan du ju ha vilka färger du vill till det. Rött är fräscht! Grönt är också fint. Rutigt, randigt, kanske någor blommigt. Har du sett Greegates nya vårtextilier?
    Har du sett hur det ser ut i vårt allrum? Väldigt vitt och blandat lantligt med "moderna" raka linjer. Tänker på malmbyråerna som vår tv står på. Kanske inte det snyggaste man kan tänka sig men jag tycker att ett mediarum, vardagsrum kan få lov att vara så faktiskt.

bea, roligt att se dig här! Självklart ska du låta tiden gå till det som är viktigast!
    Känner igen känslan av att det aldrig tar slut.

• juliah

Karamell, om du ska ha en svart näckroslampa så är det ju snyggt med några få svarta detaljer blandat med grått. Fårskinn, vit/svartrandigt, kanske lite silver?

Stoff och stil har jättefina svart/vit randiga tyger.

• Smultron och glass

Maria: Usch, vad jobbigt att må så dåligt. Hoppas det vänder snart!

Bea: Det är jobbigt när det är mycket som händer runtomkring, man har för mycket att göra, alla är sjuka m.m. m.m. Man får försöka göra det bästa av situationen, och framför allt se till att ta hand om sig själv och försöka få några lugna stunder i alla fall.

Vicka: Vad roligt, grattis!

Julia: Kloka ord ang. modernt och lantligt!

• Vaniljdröm

Julia!

Tack söta, rara du.
    Jag ska ta till mig vartendaste av alla dina goda råd. Du får det att låta så självklart och enkelt.
    Nu fick jag lite inspiration igen. Det ska gå att få ihop det på något vis.

• juliah

Smultron, hihi känner mig långt ifrån klok just nu men jag tycker faktiskt att det är väldigt snyggt att blanda. För stilrena hem ger mig lite krypningar. Själv älskar jag gammalt, modernt, 50-tal, 30-tal osv osv.

Vanlij, härligt, jag är övertygad om att det går att lösa på ett bra sätt!

• juliah

Apropå stilrent, vad betyder ordet för er?

För mig betyder det att man inrett enhetligt med en stil.

• MiaMariah

juliah - för mig betyder stilrent ett hem som är inrett minimalistiskt och modernt, raka linjer och väldigt enkelt. tvärtemot det jag själv gillar alltså.