• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Feffie

CultDesign prylar, kan man beställa det över nätet?

• LinaoMatilda
    mimmamum skrev 2007-11-14 21:00:18 följande:
    Tack alla!Knyttis, så jättefina små strumpor!MM, Berts kök blev ju helt ok! Jag älskar den tapeten de valde bort, den SKA jag ha i mitt framtida kök!
    Såg du mitt inlägg om spjälskyddet?
  • LinaoMatilda

Här kommer det igen

LinaoMatilda skrev 2007-11-14 20:28:08 följande:
    Jag har det, men har sytt ett överdrag i ett annat tyg till det. Och dessutom så köpte vi ett nytt då jag tyckte det var så lågt. Sen ska man tänka på att IKEAs sängar har en annan storlek än många andra sängar, och deras spjälskydd är anpassade till deras sängar. Det kanske passar bra till kili sängen, men bra att kolla upp. Vi märkte skillnaden när vi hade köpt det högre skyddet då det var svårt att få det att passa.
  • LinaoMatilda

Ja, alltså, vi har en ikea spjälsäng, därför inte det högra passade... Fy vad rörig jag är

• Juleja

Jag undrar också hur jag ska orka hålla mig vaken genom ett dubbelavsnitt, jag är mitt i graviditetströtthetens sörja!

Men Gemelli!! Vilken goding! Nu längtar jag ihjäl mig tll april!

Huset var verkligen en våt dröm! Vi var och tittade på ett drömhus i början av hösten, jag drömmer fortfarande omd et på nätterna! =)

Åh jag bara älskar den här bloggen!

• versan
    mimmamum skrev 2007-11-14 18:57:30 följande:
    Kuddmossa med pärlor lät fint!Karamel, jag tror våra fynd är från samma serie!
    underbar ide Skrattande
  • Juleja

Jag har hört flera som köpt ikeas spjälskydd men sen ångrat sig och köpt nåt av de dyrare alternativen, eftersom de varit för sladdriga, ostadiga samt att de tyckt det har varit bättre med lite högre skydd.

Svar på tråden Vita hem del 6