• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • lillvilda

åh jag har inte varit in å sett det förän idag. hoppas det gått bra för dig!

gemelli skrev 2007-11-13 11:13:15 följande:
    Hej Flickor,Tänkte bara informera er alla om att jag kommer bli igångsatt IDAG Var inne på kontroll idag och vi/dom bestämmde att dom sätter igång mig redan idag. Så nu är vi bara hemma och packar lite och äter upp oss inför förlossningen... Förhoppningsvis så skriver jag här för sista gången med Vide i magen.Kram kram alla,från gemellips. skriv inte förmycket nu så jag har en changs att läsa ikapp
  • mimmi006
    Sylt skrev 2007-11-14 20:41:55 följande:
    ... skojar du med mig? *ser framför mig ett ekollon med svart hög hatt* *eller kanske rutig keps*Det var liksom ett HELT ekollon (jag har varit m i scouterna som väääldigt ung...)
    inga kepsar, men varför frågade du inte mig? Jag har hundramiljoner ekollon på jobbet
    knyttis skrev 2007-11-14 20:42:26 följande:
    mimmi - Attans att du inte har ngn kamera idag. Vill ju se ju!  Hur kommer det sig?mimma- fin fin adventsstake!Karamellfabriken- fin fint kakfat och grabb
    Jag vet inte... noll koll! Men lyktan var i zink och från Walther og Co
    Himmelbit skrev 2007-11-14 20:43:17 följande:
    Mimmi - kollade din blogg... Är det Hugo som mumsat nu igen ?! Varför har du det inte alltid i kameran?
    Det kan vara Hugo, men det borde ha kommit ut vid det här laget Hemlis!? Jag laddar ner bilder och glömmer det ibland i datorn eller tar snabbt bort det och lägger det högt... ska köpa ett nytt och då kommer jag ha senilsnöre på det!
  • Sylt
    mimmi006 skrev 2007-11-14 20:47:23 följande:
    inga kepsar, men varför frågade du inte mig? Jag har hundramiljoner ekollon på jobbet

.... i samma skåp som piprensarna eller på gården
  • mimmi006
    Sylt skrev 2007-11-14 20:52:16 följande:
    inga kepsar, men varför frågade du inte mig? Jag har hundramiljoner ekollon på jobbet .... i samma skåp som piprensarna eller på gården
    Vi har haft ektema och plockade en hink med ekollon som vi håller på att räkna, de ligger i drivor, så säg till om du vill ha fler
  • Sylt
    mimmi006 skrev 2007-11-14 20:53:42 följande:
    Vi har haft ektema och plockade en hink med ekollon som vi håller på att räkna, de ligger i drivor, så säg till om du vill ha fler
    Ektema
    Jag köpte en lite låda för 40pix *känner mig lite lurad* . Hör av mig om jag behöver fylla ett oljefat
  • mimmi006
    Sylt skrev 2007-11-14 20:56:09 följande:
    Ektema Jag köpte en lite låda för 40pix *känner mig lite lurad* . Hör av mig om jag behöver fylla ett oljefat
    Jag skickar ett tråg till skåne isåfall , med eller utan keps!
  • Sylt
    mimmi006 skrev 2007-11-14 20:57:06 följande:
    Jag skickar ett tråg till skåne isåfall , med eller utan keps!
    Skrattande

... nu är det väl dubbelavsnitt av Grey´s??
Svar på tråden Vita hem del 6