Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006

Vita hem del 6

knyttis- det är klart! Skam den som ger sig och dessutom är det lite av tjusningen med att få gå och längta... men det kanske inte känns så nu!? Förstår det i såfall...

• mimmi006
    Himmelbit skrev 2007-12-10 21:30:01 följande:
    Alltid - det vet du . Var en sväng på en loppis idag och vad fastnar inte fröken för - jo, ett skåp. Fick raskt vända igen och intala mig att det inte finns plats för fler skåp innan övervåningen är klar - men jag måste ju hålla mig á jour  .Hur är läget hos dig då vännen?
    Jodå, det är bra, bortsett från att jag aldrig ramlar på några fina skåp här! Det är visserligen bra, av precis samma anledning som du har. Det går inte knöka in fler möbler här nere, hur gärna jag än skulla vilja!
  • mimmi006
    Himmelbit skrev 2007-12-10 21:37:35 följande:
    En tråkig fråga kanske - har du hört ngt om golvet uppe? *hoppas på ett positivt svar*
    jag fick ett samtal från golvläggaren, men vi kom fram till att flytspackel nog inte är så bra och sen har jag inte hört ett knyst mer! Nu har jag bett min pappa ringa till snickaren som gjorde det ! Jag känner mig som en bebis, men han vet hur man pratar med gubbarna för att det ska hända nåt !
    Det bästa vore om de kom och lade golvet med papp, men vi vill ju att det ska bli nu och inte dra ut till sommaren... Känns lite tungt nu, jag tappar sugen på att planera däruppe.

Hur går det för er då? Har du satt din satt gipsskiva?
  • mimmi006
    Himmelbit skrev 2007-12-10 21:48:34 följande:
    Vad tråkigt!! Det är tur att du har pappsen som vet hur gubbarna ska tas - jag tror de pratar ett eget språk. Sätt press och skicka dem ett brev där ni kräver ekonomisk ersättning som höjs för t.ex. varje månad som går (likna vid hyra). Be a bitch, så händer det nog grejer. Jag vet - been there, done that Ja, min gipsskiva är uppe . Nu är snart alla inneväggar på plats och snart är det dags att måla panelen igen - håller mig nog borta då ... *lat*
    Har du? Vaffö då?
  • mimmi006
    Himmelbit skrev 2007-12-10 22:04:13 följande:
    Tillbaka igen efter att han gett min sovande son en flaska välling. Skumt - han somnar alltid runt kl 19. Vid den här tiden gnyr han till och vill ha välling. Äter den i sömnen (halvsovandes, öppnar inte ens ögonen). När flaskan är tom vänder han sig åt sidan och gapar - vill ha nappen. Är det detta som kallar att vara curlingförälder?! .Vi hade en massa strul när vi byggde vårt hus. Säljarna lovade till höger och vänster och höll inte hälften. När huset levererades så var det en massa saker som behövde reklameras - bland annat fogen i badrummet. Det var ojämnt och sprucket och deras ansvariga trodde väl att jag var en liten tjej som han kunde skrämma. Så jag fick ta fram bitchen i mig - har nog aldrig tidigare behövt använda ngt sådant - men nu behövdes det verkligen. Insåg att de inte köpte att man var snäll och trevlig - livets hårda skola, kan man kanske kalla det. Det är ju hemskt, men jag har lärt mig att vissa människor endast lyssnar om man sätter hårt mot hårt...
    Jo, tyvärr är det så ... jag var bitch så musten gick ur mig förra gången, den här ronden orkar jag inte. M är alldeles för snäll, men pappa lägger nog upp ett tal just nu ! Tror att han är riktigt sugen!
    Synd att många säljare är så lömska, tror att det kommer tillbaka på dem såsmåningom ändå.

Hugo höll på med välling en period på natten och det var flera vaknätter innan han slutade. Han var så arg så han kokade och Junosängen skakade i sina gamla fogar !!!
  • mimmi006
    danstina skrev 2007-12-10 22:25:53 följande:
    Men vilken bra tråd! Hit hör ju jag!Köpte hus för sex veckor sen och sakta men säkert tar huset en alltmer vit inredning motför det färgglada som var förut. Är man välkommen att joina er?
    Spännande med nytt hus! Klart att du är välkommen, ska genast kolla om du har några roliga bilder Skrattande
  • mimmi006
    mimmamum skrev 2007-12-11 14:35:04 följande:
    Så mycket jag vill kommentera men minnet är så kort!MiaMariah, underbart zinkhus! M HOW, de har på Gruvgatan 13! Lycka till imorgon!Camilla, vad skönt att din kollega är tillbaka!lillafruluva- så fint! Ser jättemysigt ut!Jag är så otroligt sugen på gravad lax! Har ju inte ätit något riktigt på flera dagar efter magsjukan, undra om jag vågar mig på lax, helst med romsås! Jag har ett litet erkännande ... Ser att ni pratar om julkänsla, jag är en sådan som ser fram emot julen tidigt, typ september! Laddar som sjutton, men nu två veckor innan har jag nästan tröttnat, får vårkänslor istället, längtar efter tulpaner och dropp från taket - blir tokig på mig själv!
    Haha... jag är likadan! Nu börjar det avta, jag brukar slänga ut granen på dagen innan nyårsafton, då står jag inte uuuut längre!
  • mimmi006
    LinaoMatilda skrev 2007-12-11 19:05:43 följande:
    Gemelli: Tycker korten är fina. Och Vide är ju supersöt, ingen kommer att titta på något annat än honom i kortet ändå
    Instämmer!
    Daggdroppen skrev 2007-12-11 19:10:08 följande:
    Vet ni vad? Ikväll fixar maken räcket på verandan!!!! Hittils har vi bara haft stolpar men inget räcke. Nu har han snickrat ihop räcket på kvällarna och målat det och ikväll monterar han det på plats. Hela huset kommer ju att bli annorlunda Sedan ska ju också räcket på verandan under göras någon kväll
    Spännande! Hur ser räcket ut?
  • mimmi006
    Daggdroppen skrev 2007-12-11 19:16:52 följande:
     Vet du, han fick fria händer med det!!! Det blir inget kryss räcke, utan ett med "vanliga" stolpar. Eller vanliga och vanliga. Kanterna är frästa så hörnen ser lite mer bearbetade ut. Och både upp- och nertill är de lite bredare. Svårt att förklarara! Men det  blir bra och passar huset. Tror inte att ett kryssräcke hade passat.
    Det låter jättefint! Tycker om "vanliga" stolpar!
Svar på tråden Vita hem del 6