Himmelbit skrev 2007-12-10 22:04:13 följande:
Tillbaka igen efter att han gett min sovande son en flaska välling. Skumt - han somnar alltid runt kl 19. Vid den här tiden gnyr han till och vill ha välling. Äter den i sömnen (halvsovandes, öppnar inte ens ögonen). När flaskan är tom vänder han sig åt sidan och gapar - vill ha nappen. Är det detta som kallar att vara curlingförälder?! .Vi hade en massa strul när vi byggde vårt hus. Säljarna lovade till höger och vänster och höll inte hälften. När huset levererades så var det en massa saker som behövde reklameras - bland annat fogen i badrummet. Det var ojämnt och sprucket och deras ansvariga trodde väl att jag var en liten tjej som han kunde skrämma. Så jag fick ta fram bitchen i mig - har nog aldrig tidigare behövt använda ngt sådant - men nu behövdes det verkligen. Insåg att de inte köpte att man var snäll och trevlig - livets hårda skola, kan man kanske kalla det. Det är ju hemskt, men jag har lärt mig att vissa människor endast lyssnar om man sätter hårt mot hårt...
Jo, tyvärr är det så

... jag var bitch så musten gick ur mig förra gången, den här ronden orkar jag inte. M är alldeles för snäll, men pappa lägger nog upp ett tal just nu

! Tror att han är riktigt sugen!
Synd att många säljare är så lömska, tror att det kommer tillbaka på dem såsmåningom ändå.
Hugo höll på med välling en period på natten och det var flera vaknätter innan han slutade. Han var så arg så han kokade och Junosängen skakade i sina gamla fogar

!!!