Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006

Behöver er hjälp... jag köpte en handstickad ulltröja i Portugal när Sundsvall brann, ungefär! Den är lång och för stor och passar inte alls... vad ska jag göra med den? den är jättefint stickad, tyckar jag:

• mimmi006
    malins79 skrev 2007-12-15 20:46:58 följande:
    Sy en kudde. Det har Juliah gjort, har för mig hon tvättade lite för varmt så den krympte, hon har bild på den i sin blogg.
    JeaJea skrev 2007-12-15 21:08:59 följande:
    Mimmi: du kan också göra benvärmare, långsockor eller armvärmare av ärmarna kanske?
    Tack för jättebra tips! Får se om jag vågar klippa i den!   *gnuggar knölarna*
    Septemberpyret skrev 2007-12-15 21:10:46 följande:
    Godkväll i tråden! Hoppas att allt är bra med er! Jag har varit begravd i jobb och målning av hallen den senaste veckan, men nu är målningen klar och julledigheten närmar sig...!
    Har det gått bra med hallen? Jag vill också se förstås *nyfis*
  • mimmi006
    Daggdroppen skrev 2007-12-16 07:52:52 följande:
    Godmorgon på er!Idag blir det julmarknad för min del. Hoppas på att hitta något fint att pynta huset med En kompis gjorde en dörrkrans av en stickad vit halsduk. Hon har också en blogg där den syns men den är stängd för okända. Hursomhelst så blev det jättefint!!!!
    Tänk att Julia tipsade precis om samma sak... det var visst med i Vakre hjem också!? Hur är det annars? Blev altanräcket klart?
  • mimmi006
    Daggdroppen skrev 2007-12-16 07:59:21 följande:
    Jo det blev klart! Ser bra ut Nu är det bara verandan på baksidan kvar (Har en gnällig son i famnen om jag försvinner...)
    Jag vill se bild när sonen är glad!
  • mimmi006
    LinaoMatilda skrev 2007-12-16 08:28:54 följande:
    Hej på er. Så fina bilder du visar Mimmi. Tänk att ni har det köket påriktigt, jag menar det är ju som ett drömkök!
    Men gud så snällt sagt GeneradGlad! Synd att jag fick ställa tillbaka möblerna igen *hunsad*... jaja, det är bara möblerna som inte gick att ha där... än!
    juliah skrev 2007-12-16 08:28:15 följande:
    mimmi, är det någon gammal modell av barnstol? Nu finns de i svart..eller?
    Ja, just det... Agam?
    LCroft skrev 2007-12-16 08:27:57 följande:
    Godmorgon! fluffis vart ska du på julmarknad? Har inte läst någon tidning och är totalt borta as usual mimmi: Jag är nästan säker på att det är ditt fel att jag har sånt ha-begär efter de där god jul kuddarna! Och jag vill fortfarande ha en sån fast jag gjorde en egen variant (funkar inte att lägga in gubbar plötsligt, annars hade jag lagt in en sån där som ser grubblande ut)
    Har du visat bild på den? Har og inte sett den, tyvärr! Nyblom och Kollén har en fin god jul kudde också...
  • mimmi006
    malins79 skrev 2007-12-16 08:32:06 följande:
    Mimmi, vad fin barnsoffan blev med julkuddarna.Ja, ert kök är så fint.
    Tack! Jag är så glad för den, det är så bra storlek... vuxenhöjd, men nätt liksom! Ska du shoppa slagbord idag?
Svar på tråden Vita hem del 6