Inlägg från: Lisa1981 |Visa alla inlägg
  • Lisa1981

Vita hem del 6

Jag kom också att tänka på det..hmmm nu blir det ju ännu svårare. Jag tycker också det blir konstigt att ha stående där och liggande i kök och hall. Undra hur jag ska gra nu. Aldrig ska det vara lätt...

Vi har skeppspanel. 

• Lisa1981

Jaså, då kanske man kan ha både liggande och stående då i samma hus!!!! Tror ni inte att det ser konstigt ut för från hallen där det är liggande går man in i vardagsrummet som i så fall ska ha stående ????

För annars vet jag inte vad jag ska sätta för tapet....det är sååå svårt med tapeter.

Skeppspanelen är en rak utan fasade kanter och har endast ett mellanrum på ca 4 mm.

• Lisa1981

mimmi, vad menar du med slät panel??

• Lisa1981

Mimmi, tror du inte det skulle bli konstigt att blanda liggande och stående då??

• Lisa1981

vsm, jag tror inte det ser bra ut med liggande panel och randig tapet. Jag kan ju bara måla också, men jag har haft helvitt och kände för att hitta på nåt. Iofs så händer det ju nåt genom att sätta upp panelen
    Man kan ju alltid sätta den först och sedan se om man vill hitta på nåt mer!!

Jättefin kökssoffa och kudda, ja stolar med för den delen. Tänk va mycket man kan göra med gamla saker.

• Lisa1981
    Ewis skrev 2007-11-20 12:27:08 följande:
    Nu har jag en fråga igen Har bild i mitt galleri på en adresslapp som jag tänkt ha som julklappsettiket på julklapparna i år.Fick ideén från Lantliv Vet någon vart man kan köpa dessa aressslappar i mindre antal?Jag och gubben har ju ett företag så visst kan ja köpa hos olika grossister men den ena hade bara med rött papper runt hålet och på det andra stället så säljs dom i 1000 pack och jag behöver ju inte direkt SÅ många www.familjeliv.se/hem/ewis/galleri.php
    Jag köper såna där jag köper mina övriga scrapbooking grejer. Kolla på panduro eller annan pysselaffär som du har där du bor. Annars finns de att få tag i på nätet.
    Kolla www.kortmakarna.se   www.brunsons.se   kommer inte på nån mer
  • Lisa1981

almlin, va fint det va. Det skulle jag kunna ärva av dig sen när du har tröttnat....hoppas det blir snart

• Lisa1981

Är det nån av er som har väggord hemma??
    Jag har beställt mina men är osäker på vad jag ska ta för färg på dom. Vad tycker ni??? De flesta ska jag ha i sonens rum. Bilder finns i galleriet.

Det andra ska jag ha i hallen ovanför ett valv och där funderar jag på att ta svart, det passar ju till allt. Andra förslag. Bilder mottages tacksamt

• Lisa1981

God kväll

Eftersom jag är gammal florist så kan du fråga efter spoltråd i blomsteraffären.
    När jag inte har haft det hemma och skall göra mindre kransar till exempel att ha inne tar jag sytråd. "Man tager va man haver"

Annars har jag målat lite panel idag. Dock en del kvar. Det tar ju sån tid, allt skall målar tre gånger plus att det ska torka mellan varven. Vill vara klar nuuuuuu!!!!

Var det imorgon som det va Leilas jul??? Det får bara inte missas...

Vet faktiskt inte vad jag ska göra ikväll, det finns så mycket att pyssla med.

Svar på tråden Vita hem del 6