• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • MariaV

Tack för era åsikter! Ni har ju så bra smak här inne.. fast jag gillar ju också den läskiga apan, den var ju så söt Kanske måste köpa båda.

• Feffie

Mimmi, när såg du de vita krukorna på Maxi?

• FruPuffen

God kväll! Här fejas och donas för fullt, så jag tittar in en snabbis. Har skummat lite. Men Internetuppkopplingen är SÅÅÅÅ seg! Idag har vi iallafall fått massor gjort. Maken har påbörjat spackling av matrum och imorgon kväll ska vi måla. Sen blir det en fondvägg med råspont. Allt i vitt.

Var ner en sväng på stan själv idag och shoppade julpapper på Coop (De har jättefina i naturfärger). Sen blev det endel rödvitrutiga band som ska upp på de nu helvita hissgardingerna. När jag kom hem  hade mitt paket från Me and my home kommit ! En Maileggris, eukalyptusgirlang, hjärtan i fatigmanssilver, julgranshängen från Maileg. Sen planterade jag hyacinter och gjorde i ordning adventljusstaken (Vi var ju bortresta på första advent). Hade tänkt bildbomba er idag men nu hinner jag inte, kanske i morgon istället !

Lasseliten: Inredningsbutik, låter spännande ! Hoppas du slår till! Har funderingar själv kring det, kan inte riktigt släppa det. Men samtidigt är jag jätterädd att jobba för mycket och inte hinna med familjen. Är ju lärare nu och arbetstiderna där är ju suveräna ur familjesynpunkt, men tyvärr trivs jag inte riktigt. Svårt dilemma...

• FruPuffen

Glömde skriva att jag hittade jättefina julgranskulor på Coop i rea-korgen, 10 kr st för 4! Kan visa dem i bildbombningen i morgon... Köpte också en fin julstjärna i vit papp på Claes Olsson!

• FruPuffen

Det blev visst inläggsbombning av mig här... Känner mig lite ensam här, hoho? Ni ligger väl och sover ni andra kan jag tro. Nu säger jag också godnatt!

• lasseliten

LinaoMatilda - ååh, vilken fin bild du visar, ge mig rubbet! Korgen är ju helt perfekt, har du köpt den på nått ställe som möjligen finns i Sverige? För visst bor du i finland? Virrig mitt i natten

FruPuffen- ja, visst låter det spännande! Men är precis som du livrädd för att jobba för mycket med små barn. Vi får se vad som händer....

Dags för sängen! Sitter och skriver inköpslista, ska till ikea imorgon. Och eftersom jag gillar att planera har jag en plan klar för mig nu. Det är förresten ett måste eftersom Ebbe ska med, han gillar inte ikea. Får nog muta med köttbullar i halvtid

Over and out!

• JeaJea
    LCroft skrev 2007-12-05 15:00:31 följande:
    Tack för alla bra tips Roligt att se dig i tråden igen! Den allergiska reaktionen lät ju inte bra, har du reagerat på tvättmedel innan också?Jättefina kransar Kajsa och juliah visat!
    tack Nä aldrig. Men det berodde visst på att immunförsvaret var nedsatt efter all hosta.
Svar på tråden Vita hem del 6