• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • JeaJea
    caffe latte skrev 2007-12-05 18:51:03 följande:
    Jeajea: har snabbläst lite i tråden och såg något om en allergisk reaktion mot tvättmedel.Hoppas att du mår bättre nu. Vi har allergier i familjen och använder Neutral (oparfymerad), vilken fungerar bra för oss. Det kanske kan vara värt att prova?
    Tack för tipset!
    Jag har använt oparfymerat både tvätt och sköljmedel i 3 år nu (sen barnen föddes) och så var det första tvätten med äppleblom (har längtat så efter doften)
    men det är ju helt klart så att parfym inte är så bra...
  • JeaJea
    FruPuffen skrev 2007-12-05 23:41:02 följande:
    JeaJea: Vad jobbigt med den allergiska reaktionen... Hoppas du mår bättre nu! Kram. Men vad fint det låter allt ni planerar för!
    Tack!
  • juliah

Åneeeeeej! Inser precis att jag missade Leila, hur kunde jag *panik*. Går det i repris?
    Måste kolla upp det nu, oj hur kunde jag?

• juliah

Linaomatilda, superfin vedkorg, den rymmer en del eller hur?

MariaV, ettan och trean. Apan såg otäck ut Skrattande

• Enji

Godmorgon
    juliah > ser att du missa Leilas jul igår. Det går repris på lördag, 18.45 

• juliah

Enji, ja tack jag såg det, rackarns att jag är själv då mitt i nattning. Jag borde nog ta och lära mig hur man spelar in på dvd:n Skrattande

Hur har ni det Enji? Fullt upp?

• LinaoMatilda
    mimmi006 skrev 2007-12-05 21:10:28 följande:
    Det var superfint! Tänkte int ens på att det var en plåt som skulle vara ful, en riktig drömbild!
    Tack snälla
  • LinaoMatilda
    FruPuffen skrev 2007-12-05 23:36:26 följande:
    LinaoMatilda: Jättefin bild du visade! Allt var jättefint!
    Tack
    juliah skrev 2007-12-06 06:15:37 följande:
    Linaomatilda, superfin vedkorg, den rymmer en del eller hur?MariaV, ettan och trean. Apan såg otäck ut
    Tack Ja, den rymmer en och en halv "vanlig" vedkorg.
  • Enji

juliah -> jo det är fullt upp  Läser alltid tråden, men hinner inte kommentera så mycket. Såg att du ska ha ännu ett reportage i nån tidning. Såå kul för er/dig. Bestämde du vilken servis du tänker duka med?
    Leila gjorde ju massa god julgodis igår som du skulle kunna duka med. Ja, man skulle rent av vilja ta hennes fina fat och duka fram Skrattande
    Igår var jag på en föräldragrupp. Lite roligt att träffa likasinnade, jag menar att vi har barn i samma ålder. Då har man intresse för samma fas och kan tjata lite med varann. Det var väldigt mycket prat om sömn igår.. så här i början känns det ju lite som lyxvara.. tyvärr.

• Enji

btw, jag har inte lärt mig att spela in på vår DVD Flört

Svar på tråden Vita hem del 6