• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • juliah

Jag visste det *sur*. Själv får man punga ut över 300 pix för en lika stor Bruka korg...

Måste piffa till tvättstugan inför onsdagens forografering, någon som vill skänka en slant?SkrattandeFlört

• Hvita sinnen

julia: oj då, låter mycket spännande... Fast denna på Ilva var nästan lika dyr. ilva har mycket underlig prissättnig!

• Lisa1981

Tack för era åsikter, jag är också mer för rektangulära bord men vet inte om man "tröttnar" på slagbord??? Det är ett väldigt bra slagbord iom att man kan ha benen under bordet även vid klaffarna, långt ifrån alla som är såå bra planerade..

Fin girlang.

Vi har ikeas här hemma. Dock har ja i sovrummet bara en enkel rundstav i trä.

• Lisa1981

Jag har grava stavningssvårigheter idag ser jag

• Sunna

Hej hej! Jag har inte hunnit med alls i tråden nu känner jag Ni visar så mycket fint som ni pysslat med, och jag hinner ingenting känner jag. Nu sover bägge barnen samtidigt för första gången på 7 veckor. Borde gå och vila jag också, men jag måste bara sitta här en liten stund för mig själv  Nu ska jag läsa lite bakåt! Såg ni Leilas jul igår (ja, det har ni nog redan skrivit om ) Höll på att dreggla ner mig när hon gjorde "Rocky road"! Det ska jag definitivt göra (och sätta hänglås på kylskåpet!)

Sam & Ebbe. ♥ .Mammas hjärtan.
  • juliah

fluffis, ingen bild men jag kan fixa om du vill?

• Daggdroppen
    juliah skrev 2007-12-06 13:35:39 följande:
    fluffis, ingen bild men jag kan fixa om du vill?
     Ja, det skulle vara kul!
  • juliah

fluffis, nu finns det två bilder i standardmappen.

• LinaoMatilda

Fluffis: Vilka fina bilder. Visst är det något speciellt med eld, så mysigt.

Lisa: Det slagbordet är väldigt fint, gillar raka bord bättre än ovala.

Hvita sinnen: Fin girlang!

• Daggdroppen
    juliah skrev 2007-12-06 13:41:09 följande:
    fluffis, nu finns det två bilder i standardmappen.
     Tack! Visst är de snyggare än kirsh....

Men åhhhh, jag har ju 6 h resa (enkelväg!) till ikea....

Igen, blir kirsh FÖÖÖR fula?
Svar på tråden Vita hem del 6