• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • LinaoMatilda
    LCroft skrev 2007-12-06 09:22:33 följande:
    Oj, vi har inte hissat flaggan heller! Mannens jobb inte mitt
    ah vad bra Då var jag inte sist ut
  • LCroft

*ger upp* Varje gång jag läser igenom sista sidan ser jag nåt jag missat att kommentera, tydligen har jag nåt fnurr på tråden mellan hjärnan och handen. Tänker nog men glömmer skriva ner det *suck*

• MariaV
    juliah skrev 2007-12-06 09:13:16 följande:
    Lcroft, eller så tar du bara en knippe ris och knyter band runt. Latmasktips från miglillafruluva, ja du, jag kan inte ge smakråd, fin som den är, fin vit...Maria, men uschdå, vilken tur att du fick tillbaks den! Hur blev det med onda apan? Jag har beställt den större kaninen till Elle, med mamelucker och virkade tofflor hihi.
    Jag får se om jag beställer den onda apan Fast isåfall blir det nog kaninen också. Jag är också sugen på en större kanin men det går nog inte ekonomin med på tyvärr..

Nej nu ska jag iväg till skolan. Ha en trevlig dag allihopa!
  • versan

Nu ni tjejer hmmm.... finns det någon kille här så ber jag om ursäkt du/ni är inkluderad.
    SÅ hör är det HJÄÄÄÄÄLP! Jag håller på för fullt i köket och renoverar och hittar ingen och då menar jag ingen snygg Väggpappershållare. Skrikandes
    Vad har ni för hållare till ert kökspapper?
    Jag vill ju inte ha det ståendes på köksbänken då det tar onödig yta och en pappersrulle är ju inte snygg att ha framme så den syns.
    Så vad har ni?
    Vart har ni köpt den?
    Trivialt problem men fasen så irriterande.

• nublu

Versan: Vi använder Torky och har deras hållare. Den sitter gömd i ett hörn bredvid överskåpen så den syns knappt. Vit naturligtvis mot en vit vägg.

• lillvilda

åh ad mysigt det låter.

knyttis skrev 2007-12-05 20:46:37 följande:
    God Kväll i tråden!Idag har jag köpt nya nummret av Lantliv. Tänkte värma lite glögg och mysa i soffan. Hoppas kunna prova ngn av receptena ni pratat om tidigare!Nu känns det som mat/bak skulle smaka igen!
    Jag ringde Lantliv idag eftersom jag inte fått min nått tecken på att prenumeration jag beställde över nätet hade kommit fram. Men precis som jag misstänkte så hade de inte fått in min beställning men de var så trevliga i kundtjänsten så hon fixade det snabbt och hon skulle skicka decemberstidning och jag fick det till de pris de hade som erbjudande på hemsidan förra månaden och en extra tidning som premie. Så nu ör jag nöjd igen
    Lite extra nöjd över mig själv för att jag tog tag i det och ringde själv för jag är lite nojjig över att ringa till sånna jag inte känner, telefonfobi kanske man kan kalla det :-/ Jag brukar tjata så sambon så han sköter alla sånna telefon kontakter.
  • Peak
    lillvilda skrev 2007-12-06 10:17:03 följande:
    åh ad mysigt det låter. Jag ringde Lantliv idag eftersom jag inte fått min nått tecken på att prenumeration jag beställde över nätet hade kommit fram. Men precis som jag misstänkte så hade de inte fått in min beställning men de var så trevliga i kundtjänsten så hon fixade det snabbt och hon skulle skicka decemberstidning och jag fick det till de pris de hade som erbjudande på hemsidan förra månaden och en extra tidning som premie. Så nu ör jag nöjd igen Lite extra nöjd över mig själv för att jag tog tag i det och ringde själv för jag är lite nojjig över att ringa till sånna jag inte känner, telefonfobi kanske man kan kalla det :-/ Jag brukar tjata så sambon så han sköter alla sånna telefon kontakter.
    haha kanske ska sno det scenariot! Så får jag också bra pris och extra tidning
    Tror virket är torrt nu - ska jag köra igång?
  • Lisa1981

Hej vänner. Jag funderar på att köpa detta från Englessons. Vad tror ni??? Det är i helvitt inte i den serien som är lite beigh ton på.

586WW Slagbord Stockholm

• Lisa1981

Fick inte med stolen. Denna stlen till iså fall. Vad tycks??? Jag är bara lute lätt desperat för att ha nåt fint innan jul

588WW Stol Leksand

Svar på tråden Vita hem del 6