• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • malins79
    lillafruluva skrev 2007-12-06 08:59:57 följande:
    Sätter in bilder så ser ni Vit eller träfärgad??? 
    Svårt, den är charmig som träfärgad men skulle säkert bli jättefin i vitt.
  • LinaoMatilda

LCroft: Samma här, vad gäller vädret alltså. Var nyss ut och hissade flaggan (lite sent kanske men bättre sent än aldrig ) och fy vad lerigt och eländigt.

• malins79
    LCroft skrev 2007-12-06 09:17:39 följande:
    juliah: Det var ju också en bra idé Fast en sån som jag gjorde igår till skåpet tog inte länge att göra, bara som sagt jag som är lat. Ska fundera på saken malins: Hoppas du mår bättre idag gumman!
    Tack, jo men man är lite matt i benen. Tur att Jacob sover ska passa på att vila lite jag med.
  • LinaoMatilda
    lasseliten skrev 2007-12-06 09:18:12 följande:
    Hej vänner!Snart dags för ikea för Ebbe och mig. Han är inte så shoppingstränad så jag kommer vara effektiv, inga onödiga stopp. har en lista med en massa ganska tråkiga saker att shoppa. Typ, ben till skrivbord, golvskydd...men det ska bli skönt att få det fixat. Hoppas att ni alla får en härlig dag!!  
    hoppas ni får en trevlig dag iaf Lät så kul med din beskrivning *ser framför mig hur ni springer runt på IKEA*
    Karamellfabriken skrev 2007-12-06 09:17:40 följande:
    Godmorgon alla!Missar massor i tråden just nu men det händer plötsligt saker med köket !Spackling, slipning och målning idag.Golvläggning imorgon och sedan är det dags för inredningen. Jippi!
    Ännu en effektiv dag Så kul när man ser att det händer saker, vissa moment är ju viktiga men det syns inte att man gjort något.
  • malins79
    Godmorgon alla!Missar massor i tråden just nu men det händer plötsligt saker med köket !Spackling, slipning och målning idag.Golvläggning imorgon och sedan är det dags för inredningen. Jippi!
    åhh, vad kul, då får man snart se bilder!
  • LCroft
    LinaoMatilda skrev 2007-12-06 09:18:55 följande:
    LCroft: Samma här, vad gäller vädret alltså. Var nyss ut och hissade flaggan (lite sent kanske men bättre sent än aldrig ) och fy vad lerigt och eländigt.
    Oj, vi har inte hissat flaggan heller! Mannens jobb inte mitt
  • LinaoMatilda
    malins79 skrev 2007-12-06 09:20:11 följande:
    Tack, jo men man är lite matt i benen. Tur att Jacob sover ska passa på att vila lite jag med.
    Fy det är verkligen påfrestande med magsjuka, värre än ett maratonlopp (som om jag visste hur det kändes efter ett sånt....)
  • LCroft
    Hej vänner!Snart dags för ikea för Ebbe och mig. Han är inte så shoppingstränad så jag kommer vara effektiv, inga onödiga stopp. har en lista med en massa ganska tråkiga saker att shoppa. Typ, ben till skrivbord, golvskydd...men det ska bli skönt att få det fixat. Hoppas att ni alla får en härlig dag!!  
    Shoppa lite för mig med
  • Pärla1
    lillafruluva skrev 2007-12-06 08:59:57 följande:
    Sätter in bilder så ser ni Vit eller träfärgad??? 
    Tycker den skulle bli jättefin som vit, men det är kanske svårt att få det bra?
    Det är lustigt hur effektiv man kan vara som mammaSkrattande Det är ju skönt att få färdigt sånt som är "tråkigt nödvändigt", men det kanske slinker ner nåt skoj också, så brukar det iaf bli för mig!
    Åh, vad det går undan för er. Ska bli spännande att se bilder sen!

Här hemma är spisen/kasetten helt färdig nu, blev jättebra! Så till helgen är det tapetsering som gäller! *jippie*
Svar på tråden Vita hem del 6