• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • nublu

Mitt tips: Köp inte av den anledningen. Köp något du verkligen vill ha istället. Ok att panikhandla gardiner men inte dyra saker som möbler. Det blir aldrig bra. *min teori*

• LPW

Lisa1981! Jag tycker att det är jättefint och hade mycket väl kunnat tänka mig både bordet och stolarna själv!

• LCroft

Lisa: Jag tycker om både bordet och stolarna! Blev det kärlek vid första ögonkastet för din del eller mer "Jag ska ha ett nytt bord och stolar nu och det här är helt okej"?

Förstår du hur jag menar? Om du blev kär så köp annars vänta tills bordet med stort B kommer emot annars grämer du dig senare. Fast å andra sidan kan du sända hem de där till mig då, jag lovar att jag förbarmar mig över dem

• Enji
    juliah skrev 2007-12-06 06:58:36 följande:
    Enji, Ja det ska bli skoj. Har inte bestämt ngt om servis ännu men det blir nog bra det.Jaha så skoj att få gå på föräldraträff,här får man då inte göra ett smack med andra barnet. Har ni hittat någon slags rutin i vardagen?
    Nä, jag blev förvånad att jag fick gå på föräldraträff som andra föderska. Riktigt trevligt. Plötsligt uppkommer ju andra frågor än vid första barnet. Mycket syskonfrågor såklart. Inte helt lätt alla gånger att känna sig tillräcklig till båda..
    Vi börjar väl få lite rutin tycker jag. Ibland tycker jag det är jätteskönt att lämna Elias på dagis de 3 dagar han går där. Men samtidigt har jag svårt att hitta rutiner för honom och mig de 2 heldagar han är hemma. Men vi börjar så smått få till det. Minns du när Elle började få mer ordentliga sovtider?

Det är så mycket med julstök och så här i tråden. Alla visar så fina kransar och pyssel. Men jag börjar så smått längta lite efter ljus och vår  Att kunna få gå ut med barnen lite mer och att kvällarna inte bli sååå himla mörka och långa. Men men.. ska njuta lite av julefrid först kanske Flört
  • Lisa1981

Ang. möblerna är det ju detta jag är ute efter. Stilmässigt alltså. Det enda jag funderar över lite är om man ska ha ett ovalt "vanligt" bord istället. Jag vill ju ha vanliga trästolar och inte för "krusidulliga" därför är detta perfekt i stil.

JAg har ett tag letat nya matsalsmöbler och har varit dels på mio och så men har egentligen velat ha lite billigare grejer, men jag har insett att det kostar om det ska vara fint !!! Jag tänkte ju först på Ikeas slagbord men då finns inga riktigt bra stolar till och dels måste bordet målas och då är det svårt att få samma färg om man köper redan vita stolar.

Är jag helt ute och svänger?? Låter jag desperat??? (det är jag..hihihi)

Lägg i åtanke att jag har nästan fått med sambon på detta konceptet...

• Lisa1981
    newht skrev 2007-12-06 11:47:26 följande:
    Åh...fick en snilleblixt!Kom in o kolla på den...www.newht.blogspot.com
    Så fint det blev med belysning och allt. Det är få saker som är så fint som vita orkidéer och dessutom många av dom
  • MiaMariah
    MariaV skrev 2007-12-06 08:55:04 följande:
    God morgon! Tack igen för alla åsikter.Måste berätta att jag har inte haft något luktsinne på flera månader nu. Tex när jag bakade med saffran förra veckan var jag så ledsen när jag inte kände någon lukt. Men helt plötsligt igår kände jag saffranslukt, matlukt och röklukt (inte från mig). Jag är överlycklig! Trodde jag skulle få vara med om en jul utan lukter!
    Men vad otrevligt! Skönt att du börjat få tillbaks det!
    lillafruluva skrev 2007-12-06 08:59:57 följande:
    Sätter in bilder så ser ni Vit eller träfärgad??? 
    Vit!
    Lisa1981 skrev 2007-12-06 11:07:28 följande:
    Hej vänner. Jag funderar på att köpa detta från Englessons. Vad tror ni??? Det är i helvitt inte i den serien som är lite beigh ton på.
    Underbart bord och stol! Men jag håller med föregående, köp det inte bara för att få nåt till jul..
Svar på tråden Vita hem del 6