• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Daggdroppen

Smyger mig in och lägger några strökommentarer utan att ha läst ikapp desto mer...

Lisa1981 skrev 2007-12-06 11:08:45 följande:
    Fick inte med stolen. Denna stlen till iså fall. Vad tycks??? Jag är bara lute lätt desperat för att ha nåt fint innan jul
    Jag tyckte om både bord och stol. Men köp med hjärtat, inte panikhandla!!!
    versan skrev 2007-12-06 09:55:49 följande:
    Nu ni tjejer hmmm.... finns det någon kille här så ber jag om ursäkt du/ni är inkluderad.SÅ hör är det HJÄÄÄÄÄLP! Jag håller på för fullt i köket och renoverar och hittar ingen och då menar jag ingen snygg Väggpappershållare. Vad har ni för hållare till ert kökspapper?Jag vill ju inte ha det ståendes på köksbänken då det tar onödig yta och en pappersrulle är ju inte snygg att ha framme så den syns.Så vad har ni?Vart har ni köpt den?Trivialt problem men fasen så irriterande.
    Jag har en från madam stoltz. Den är så fin så den får gärna stå framme Och bänkyta har vi ju

Idag har jag småpyntat lite och skrivit kuverten till julkorten. Fick julkorten för någon dag sedan och de blev himla bra Tack igen för att ni tyckte till om det!
  • MiaMariah
    newht skrev 2007-12-06 11:47:26 följande:
    Åh...fick en snilleblixt!Kom in o kolla på den...www.newht.blogspot.com
    Åå shit vad vackert!! Och grattis till reportaget, tror jag grattade inne på HR också men det tål att upprepas Flört
  • numberone

LYCKA!!!! Jag fick slingan idag Snälla postfarbrorn knackade på och lämnade all post i dörren i dag eftersom paketet var liiite stort för lådan.... Vilken prins!!

• newht

Tack för alla goa kommentarer! Jag vågar inte citera igen, sist blev det helknasigt o jag fatta inte själv vilket som var vilket!
    Ingen nämnd och ingen glömd!:)

• MiaMariah
    numberone skrev 2007-12-06 12:08:25 följande:
    LYCKA!!!! Jag fick slingan idag Snälla postfarbrorn knackade på och lämnade all post i dörren i dag eftersom paketet var liiite stort för lådan.... Vilken prins!!
    Najs! Du får visa bild sen hur fint det blev..
  • juliah

Lisa, jag tycker att stolarna och bordet är supersnygga! Stolarna enkla och fina, för min egen del så blir det för mycket med både kryss och...ja vad heter det, att det är raka "spjälor ner" också.

Enji, hmm har nog glömt men rutinerna kom ganska snabbt. Elle vara väl en del vaken den första månaden nattetid men efter det har hon börjat somna samtidigt med storebror runt 19.
    Jag har bägge barnen hemma så det är verkligen A och O att ha rutiner, jag fungerar inte annars. Man märkte i början hur viktigt det är med ett par timmars lugn om kvällarna (när man inte fick det), även om det var mysigt med liten bebis vaken då, men på sikt så behöver man ju lite "egen" tid.

• Malwa

Åh jag har blivit kär!
    I en docka!!! köpte en rubens barn docka (lilla Ida) till min Freja i julklapp, igår fick jag hem den och hon är helt underbart söt. Kolla gärna på rubensbarn.com så får ni se själva.

Ramlar man för att man dör eller dör man för att man ramlar?
  • lillvilda

vad härligt snart får ni börja stöka i huset.. så kul!!

Peak skrev 2007-12-06 10:44:20 följande:
    nytt i bloggen Inte så intressant dock....inte som era fina bloggar med möbler och sådant hehe
  • lillvilda

snyggt! ja det var en snilleblixt de

newht skrev 2007-12-06 11:47:26 följande:
    Åh...fick en snilleblixt!Kom in o kolla på den...www.newht.blogspot.com
  • lillvilda

ja dom är så söta. jag har funderat på om sonen ska få en sån när han blir lite större.

Malwa skrev 2007-12-06 12:19:28 följande:
    Åh jag har blivit kär!I en docka!!! köpte en rubens barn docka (lilla Ida) till min Freja i julklapp, igår fick jag hem den och hon är helt underbart söt. Kolla gärna på rubensbarn.com så får ni se själva.
Svar på tråden Vita hem del 6