• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • LinaoMatilda
    juliah skrev 2007-12-06 12:12:48 följande:
    Lisa, jag tycker att stolarna och bordet är supersnygga! Stolarna enkla och fina, för min egen del så blir det för mycket med både kryss och...ja vad heter det, att det är raka "spjälor ner" också.Enji, hmm har nog glömt men rutinerna kom ganska snabbt. Elle vara väl en del vaken den första månaden nattetid men efter det har hon börjat somna samtidigt med storebror runt 19. Jag har bägge barnen hemma så det är verkligen A och O att ha rutiner, jag fungerar inte annars. Man märkte i början hur viktigt det är med ett par timmars lugn om kvällarna (när man inte fick det), även om det var mysigt med liten bebis vaken då, men på sikt så behöver man ju lite "egen" tid.
    Håller verkligen med om hur viktigt det är med rutiner för att man ska orka med. Har fått höra många kommentarer om det nu är så viktigt. Men för oss har det varit det. Skönt att höra att jag inte är ensam.
  • Daggdroppen

Några nya bilder...

Julskylt somväntar att hitta en plats med P:
    Julskylt som väntar att hitta sin plats med P

Söta tomtarna:
    Söt tomte

Söta tomtemor

...och änglarna som dansar sin ängladans som bäst...

Änglarna dansar sin ängladans...

Mitt fynd från en loppmarknad i höstas, ett gammalt baktråg:
    Mitt Baktråg

Och lite kvällsmys:
    Kvällsmys

• juliah

Lina, ja, jag får många ggr försvara våra rutiner och bristen på spontanitet. Äsch, det är så kort tid det här i ens liv, vi som familj mår bäst av det så vi väljer att leva så. Regelbundna sov och mattider är min melodi!

Fluffis, å så mycket fint du visar. Jag har ett likadant tråg.

• Daggdroppen
    juliah skrev 2007-12-06 12:58:02 följande:
    Lina, ja, jag får många ggr försvara våra rutiner och bristen på spontanitet. Äsch, det är så kort tid det här i ens liv, vi som familj mår bäst av det så vi väljer att leva så. Regelbundna sov och mattider är min melodi!Fluffis, å så mycket fint du visar. Jag har ett likadant tråg.

Tack

Använder du det till något?

Jag hade letat länge efter ett, men bara hittat riktigt mörka. Detta är ljust (fastän det ser mörkt ut på bilden). Gick och tittade på det säkert fem-sex gånger och tillsist sa jag till gubben som sålde det att jag tar det på en gång så han slipper mig, om han prutar ner priset. Och då fick jag det Ska bara använda det kring jul, för den rustika känslan blir för mycket året runt. Och då försvinner ju glädjen i att ha fram det också...

• Enji
    juliah skrev 2007-12-06 12:58:02 följande:
    Lina, ja, jag får många ggr försvara våra rutiner och bristen på spontanitet. Äsch, det är så kort tid det här i ens liv, vi som familj mår bäst av det så vi väljer att leva så. Regelbundna sov och mattider är min melodi!Fluffis, å så mycket fint du visar. Jag har ett likadant tråg.
    Jag håller helt med er. Tror alla i familjen mår bäst av lite rutiner.. (ammar samtidigt=skriver med en hand )
  • juliah

fluffis, jag har den bredvid öppna spisen ovanpå ved"hyllan". Jag förvarar tändstickor och eldningstillbehören i den. Lite synd kanske...

Apropå dockor så skulle jag gärna vilja ha Waldorfdockor till barnen.

• Daggdroppen

En fråga: Vad har ni för gardinstänger????

Jag vill ha tunna, vita med enkla knoppar. Och billiga! För vi har mååånga fönster...

Blir kirshstänger FÖR fula??? Jag är medveten om att de egentligen ÄR rätt fula och att det kanske inte är meningen som "vanliga" gardinstänger utan mer cafe-stänger....

Men jag har faktsikt ingen lust att betala över 40 euro per fönster. Vi har ju uppemot 20 fönster...

Och ikea har väl bara svarta och stålfärgade?

Jag är med andra ord rätt desperat...

Svar på tråden Vita hem del 6