beEMbe skrev 2007-11-09 07:49:10 följande:
Och en annan sak som stör mig enormt är att ni som känner er träffade kan kalla mig pretto.Är jag ett pretto för att jag har sunda värderingar och anser att ni inte har det? Jag har vanligt folkvett och det tycks ju inte ni ha.Jag trodde faktiskt inte att man blev ett pretto pågrund av att andra gör fel.
Det är ALLTID så vännen!
När det är VI vuxna som ska lära/uppfostra barnen till att bli bra människor o det finns människor som inte hanterar att sin nya partner har haft ett liv innan så blir det barnen som drabbas o det är jävligt rent utsagt!
Vad händer med dessa små själar när de blir vuxna individer? Det är VI som formar dem till vilka de blir i vuxet stadie...
Tycker det är så tragiskt att inte vuxna försår det utan går efter sin engna känsla o inte orkar med ett jobbigt bonusbarn eller deras ex!
Visst tycker jag att det är otroligt hemska att inte ett ex släpper taget om det gamla förhållandet o det är ju en vuxen människa som vi oxå pratar om. Men en bio förälder som håller på o kontrollerar pga att det finns oro för barnet har jag en _viss_ förståelse för ändå...
Jag menar... Jag är själv biomamma och jag födde mitt barn, planerade ett liv tillsammans med barnets pappa, jag födde barnet med vetskap att det alltid är jag som kommer stå för uppfostran, jag är mamman o jag vet "bäst" vad som är bra för mit barn!
Sen kraschar drömmen och en ny kvinna kommer in i MITT BARNS liv... Mannen skiter man väl fullkommligt i (inte alla tänker så men de flesta). Kvinnan känner konkurans eller är svartsjuk på att jag o mitt ex har ett barn tillsammans och vill inte veta av mig osv... Medans JAG som mamma vill ju gärna veta lite om denna kvinna som ska ta hand om mitt barn tillsammans med pappan. Vad har hon för värderingar i livet, vad som gäller med barnuppfostran osv. Mitt barn kanske inte alls får göra en sak för mig, men när det kommer till pappan o hans familj så får den göra det! Snacka om kontraster!
Varför kan inte biomamman o bonusmamman sätta sig ner o prata, ta reda på vad som finns innanför pannbenen på varandra för att det ska bli en bra stuation för alla, men framför allt barnets bästa?
Jag skiter fullkomligt i mitt ex nya kvinna som person privat, men jag vill nog veta lite om henne som jag skrev ovan!
Vi är alla mammor, även har bonusmamma i många fall egna barn o hon gör ju oxå allt för sitt barn o lämnar nog inte sitt barn till en person som hon inte känner/vet på ett ungefär vem det är?!
Lika mycket bryr jag mig om mitt barn, vi är ju mammor båda två! Jag kan slå vad om att om vi hade suttit på öppna förskolan med varandra o tagit en fika o pratat så hade vi gillat varandra, iaf respekterat varandra för de männikor vi är, men bara för att hon lever tillsammans med mitt ex/jag är hennes mans ex så ska det inte funka?!
Jag har bara så otroligt svårt att förstå varför man inte kan få saker o ting o klaffa!
Vi är ju KVINNOR för tusan, vi kan OM vi bara vill! Ger vi oss fan på det så fixar vi det!
Jag har en bonusmamma till min son som är värd alla rosor i världen! Vi pratar inte om privata saker, men om väder/vind/hundar o "vårat" barn...
Men sen har jag en annan bonusmamma (om jag ens kan kalla henne för det) som inte vill veta av mig för fem öre... Jag VET att jag är en bra människa, jag bråkar inte med mitt ex, har aldrig under alla våra år som separerade pratat om privata saker med honom men vi har pratat ihop oss om våran dotter, men nu finns ingen kontakt längre o vad beror det på? Kvinnan? Eller han själv, att han är konflikträdd?
Många säger till mig " Fy fan vilken sl**a..." Men jag säger att jag inte kan ge henne skulden. Hon kanske har ett felvridet sätt i sitt tänkande som påverkar mitt ex, men det är ju HAN som ska sätta gränserna o aggera utefter situationen?
Om min nya skulle behandla mina barn på ett osunt sätt o inte acceptera dem... So long babe, have a nice life!
Som vanligt drar jag iväg i texter när jag skriver...sorry, men detta är ett ämne som jag kan diskutera mycket om för jag tycker att det finns för mycket HAT i denna värld o när det är barnen som far illa så ser jag rött!
Ha en underbar helg, det ska jag ha med min "nya" o "våra" barn!
((( Kram)))