Lite frågor orolig!!!
Hoppas någon kan svara på mina frågor...Göra en lång historia kort så.....
Jag väntar tredje barnet och har haft en jobbig grav med bla tidiga Sd som nu get resultat....har haft för tidiga värkar med mina andra två barn med och fått det stoppat med sprutor...mina Sd hade fram tills för tre veckor sedan ej påverkats mer än att tappen va mjuk...idag sökte jag på spec mvc för jag haft Sd i 1 1/2 dygn ej regelbudna men onda och tryckt på neråt...o idag visade det sej att tappen som va 4 cm för tre veckor sen va helt utplånad...om jag öppnat mej ville han ej kolla för att reta...
Läkaren ville ej ge mej bricanyl tabletter då han sa dom kan hjälpa 2 veckro emn inte sen o där emycket biverkningar...det e STOR risk att du får för tidigt men jag hopaps du iaf går 4 veckor till....
Jaha jag e redan sjukskriven och tar det lugnt..kan ej göra mer..sa läkaren emd att kommer det så kommer det...
Så ni som har prematur barn eller vet om det..vilka chanser har barnet idag från v 32 o framåt?
Hur länge e vistelsen på neonental om han komemr nu i v 32?
När e det "riskfritt" att han kan komma och man kan hamna på bb ett par dagar bara el patienhotelet?
Vilka e de vanligaste skadorna han kan få?
Går in i v 32 på söndag...tacksam för svar...