• nenne31

Lite frågor orolig!!!

Hoppas någon kan svara på mina frågor...
    Göra en lång historia kort så.....
    Jag väntar tredje barnet och har haft en jobbig grav med bla tidiga Sd som nu get resultat....har haft för tidiga värkar med mina andra två barn med och fått det stoppat med sprutor...mina Sd hade fram tills för tre veckor sedan ej påverkats mer än att tappen va mjuk...idag sökte jag på spec mvc för jag haft Sd i 1 1/2 dygn ej regelbudna men onda och tryckt på neråt...o idag visade det sej att tappen som va 4 cm för tre veckor sen va helt utplånad...om jag öppnat mej ville han ej kolla för att reta...
    Läkaren ville ej ge mej bricanyl tabletter då han sa dom kan hjälpa 2 veckro emn inte sen o där emycket biverkningar...det e STOR risk att du får för tidigt men jag hopaps du iaf går 4 veckor till....

Jaha jag e redan sjukskriven och tar det lugnt..kan ej göra mer..sa läkaren emd att kommer det så kommer det...

Så ni som har prematur barn eller vet om det..vilka chanser har barnet idag från v 32 o framåt?
    Hur länge e vistelsen på neonental om han komemr nu i v 32?
    När e det "riskfritt" att han kan komma och man kan hamna på bb ett par dagar bara el patienhotelet?
    Vilka e de vanligaste skadorna han kan få?
    Går in i v 32 på söndag...tacksam för svar...
    Gravid tredje barnet v 31
  • Svar på tråden Lite frågor orolig!!!
  • nenne31
    Okej tack för era svar...jag e bered på att han kommer för tidigt...och det gör man verkligen ingenting nu...har det så jobbigt med alla krämpor...:)

Men sen vill jag ju ej bli besviken helelr o kanske får gå över tiden hehe...
    Gravid v 34 tredje barnet
  • Trassellock

hej!
    hur går det för dig?
    tänker på dig lite då o då under dagarna....håller fortfarande tummar o tår att bäbbeb ska stanna inne ett tag till...ler
    kramiz

• MeNoLike

min kompis födde i 32+4 hon va på neo i 1 månad. han va 42 lång och vägde 1980 gram.
    mina föddes 35+4 vi var på neo 12 dagar

Mamma till tvillingarna Maximilian & Timothy 070325
  • nenne31
    Hej jo här går det rba...har kraftigare Sd och mer ont...och oftare men annars inget nytt..har hört att v 35 och därefter e bra...o jag går in i v 35 på söndag....e 34+5 idag...så han verkar stanan ett tag till...kanske tiden ut tom....ha en bra kväll...
  • jennsans
    varadis skrev 2007-11-30 19:11:59 följande:
    Hej jo här går det rba...har kraftigare Sd och mer ont...och oftare men annars inget nytt..har hört att v 35 och därefter e bra...o jag går in i v 35 på söndag....e 34+5 idag...så han verkar stanan ett tag till...kanske tiden ut tom....ha en bra kväll...
    ohh hoppas på det för er skull! känns ju hoppfullt att han varit kvar hittills iaf
  • lilla piraja

känns skönt att höra att bebbe fortfarande är kvar i magen! Min lilla alva kom (som skrivit tidigare) v. 34+0, o alla läkare sa att det var bra att jag hade gått ända till 34, o dom tyckte hon var såå stor (2100g)..
    Tänk om du får gå över tiden...
    kikar in ibland o ser hur det går för dig.

• Lilla K

Min son föddes v 34+4, vi stannade i 10 dagar. Du har passerat det datumet - SKÖNT!! Hade jag varit du hade jag börjat andats ut lite, och inte varit orolig längre. Sedan är det givetvis så att v 40 är bättre än v 35, men v 35-37 är BRA!

• nenne31
    Goddag!!

Undrar om inte min slempropp håller på att gå?
    Den har ej gått med dom andra (vad jag vet) så jag ahr ingen erfaranhet av det...Hur kan slemproppen se ut? Hört att det e olika...för det som kommit vid två tillfällern nu...e som genomskinlig gele... och kommit i klumpar vet ej om ni förstår vad ja menar...men kan det vara den?..och om det är den kan det va dax snart då el det kan fortafarnde dröja flera veckor...

Ha en rba helg allihopa..tack för ni lyssnar...
  • Lilla K

Slemmisen, helt klart! När jag ringde förlossningen när min slemmis började lossna så sa de att det kan dröja ca 6 veckor innan det är dags. För mig gick det 3-4 veckor från att första lilla klumpen kom.

Först kom en slemmig liten geleklump, sen inget på nån vecka, sen lossnade det bitar lite då och då och en vecka senare var det dags. Typ.

Så din framtid är fortfarande oviss, du kan få nu, eller gå full tid. Övertid är nog inte troligt, tror jag, om slemmisen lossnat nu och min förlossning har rätt med ca 6 veckor.

• nenne31
    Lilla k : Okej tack...läste inne på niomånader.se...där det stod...att förlossningen kan vara på gång..men oxå att det kan dröja max två veckor stod det??!!

Men okej det dröjde längre för dej ju så man får avvakta och se...
Svar på tråden Lite frågor orolig!!!