• nenne31

Lite frågor orolig!!!

Hoppas någon kan svara på mina frågor...
    Göra en lång historia kort så.....
    Jag väntar tredje barnet och har haft en jobbig grav med bla tidiga Sd som nu get resultat....har haft för tidiga värkar med mina andra två barn med och fått det stoppat med sprutor...mina Sd hade fram tills för tre veckor sedan ej påverkats mer än att tappen va mjuk...idag sökte jag på spec mvc för jag haft Sd i 1 1/2 dygn ej regelbudna men onda och tryckt på neråt...o idag visade det sej att tappen som va 4 cm för tre veckor sen va helt utplånad...om jag öppnat mej ville han ej kolla för att reta...
    Läkaren ville ej ge mej bricanyl tabletter då han sa dom kan hjälpa 2 veckro emn inte sen o där emycket biverkningar...det e STOR risk att du får för tidigt men jag hopaps du iaf går 4 veckor till....

Jaha jag e redan sjukskriven och tar det lugnt..kan ej göra mer..sa läkaren emd att kommer det så kommer det...

Så ni som har prematur barn eller vet om det..vilka chanser har barnet idag från v 32 o framåt?
    Hur länge e vistelsen på neonental om han komemr nu i v 32?
    När e det "riskfritt" att han kan komma och man kan hamna på bb ett par dagar bara el patienhotelet?
    Vilka e de vanligaste skadorna han kan få?
    Går in i v 32 på söndag...tacksam för svar...
    Gravid tredje barnet v 31
  • Svar på tråden Lite frågor orolig!!!
  • nenne31
    Lilla k: det avtog men ahr kommit igång igen nu för en stund sen...komemr rätt ofta nu igen..men gör inte lika ont som innn...inte alla iaf...så får se vad som händer...o dessa som kommit nu då har jag ändå legat stilla i soffan lääänge...
  • nenne31
    Godmorgon....va hos Bm igår...inget har hänt på tappen i varje fall...men han e fixerad och långt ner så hon kände han med fingrarna...och kunde ej putta upp honom...vet ej riktigt vad det menas....men men....Sd/värkanra kommer och går...bm trodde ej jag skulle gå så länge till....men man vet ju aldrig....
    V 35+5 med trean
  • Lilla V

Kan man få värkar med två minuters mellanrum utan att förlossningen startat? Va skumt! Hur sjutton ska man då veta när det e igång?

• nenne31
    Lilla vivvlan: Ja jag kan tydligen hehe...va helt säker på att det påverkat något iaf men tydligen inte....

Gått in i V 36+0 idag...känns jätte bra....har ju ont och dom sätter sej bak i ryggen nu med..men tydligen gör det ingen skillnad ändå...suck...
    V 36 med trean
  • nenne31
    Fy vad jag mått igen...knappt sovit på två nätetr e helt slut...massa slempropp igår morse..kraftiga mensmärtor hela dan..och illamående...idag med onda och många Sd...men va fasiken det kan väll bli rgelbundet el så...jag e helt slut nu....lider jätte mycket av mitt karpaltunnelsyndrom oxå...ända upp i axlen på höger sida..och nu ahr vänster med börjat...
    Har läkarbesök imorgon om igångsättning...jag tänker böna,be,och böla om att dom sätetr igång mej nästa vecka...
    V 36+ med trean
  • Lilla K

Ja, nu har du ju gått såpass långt att du förmodligen inte ens hamnar på Neo. SKÖNT att du kommit såhär långt!!

• nenne31
    Fick min igångsättning......:)
    lä´karbesök måndag för o kolla så tappen e mjuk och mogen fortfarande...men ahr vat det sen v 24 och va det för en vecka sen så läkaren trodde jud et...då sätts jag igång på tisdag...ska bli såååå skönt...jga känner lycka,längtan,oro,rädsla..ja allt på samma gång....har ju aldrig blet igångsatt innan och e skiträdd att det ska gå snett......ville bara berätta....
    V 36+4 med trean
  • jennsans

hoppas allt går bra för er på tisdag då! är ju några dagar kvar att förbereda dig på..
    all lycka till dig!
    kram

• Lilla K

Det kommer gå jättebra, det blir som en helt vanlig förlossning, bara att du vet när det börjar, typ. Åh vad jag kommer tänka på dig på tisdag!!

Och du, tänk att du gått tiden ut (nästan)!! Det trodde vi inte för några veckor sen - så GRATTIS till det!!

• nenne31
    Tack så jätet mycket...det värmer att läsa här och höra att ni tänker på mej...uppdaterar på måndag omd et blir nåt på tisdag...och sen får jag ju uppdaterar när jag kommer hem i så fall...:)
    V 36+5 med trean
Svar på tråden Lite frågor orolig!!!