• nenne31

Lite frågor orolig!!!

Hoppas någon kan svara på mina frågor...
    Göra en lång historia kort så.....
    Jag väntar tredje barnet och har haft en jobbig grav med bla tidiga Sd som nu get resultat....har haft för tidiga värkar med mina andra två barn med och fått det stoppat med sprutor...mina Sd hade fram tills för tre veckor sedan ej påverkats mer än att tappen va mjuk...idag sökte jag på spec mvc för jag haft Sd i 1 1/2 dygn ej regelbudna men onda och tryckt på neråt...o idag visade det sej att tappen som va 4 cm för tre veckor sen va helt utplånad...om jag öppnat mej ville han ej kolla för att reta...
    Läkaren ville ej ge mej bricanyl tabletter då han sa dom kan hjälpa 2 veckro emn inte sen o där emycket biverkningar...det e STOR risk att du får för tidigt men jag hopaps du iaf går 4 veckor till....

Jaha jag e redan sjukskriven och tar det lugnt..kan ej göra mer..sa läkaren emd att kommer det så kommer det...

Så ni som har prematur barn eller vet om det..vilka chanser har barnet idag från v 32 o framåt?
    Hur länge e vistelsen på neonental om han komemr nu i v 32?
    När e det "riskfritt" att han kan komma och man kan hamna på bb ett par dagar bara el patienhotelet?
    Vilka e de vanligaste skadorna han kan få?
    Går in i v 32 på söndag...tacksam för svar...
    Gravid tredje barnet v 31
  • Svar på tråden Lite frågor orolig!!!
  • jennsans

minns inte riktigt ang min mage men har för mig att jag reagerade på att det blev lättare att sitta och andas (han låg och tröck på mitt högra revben)sista dagarna innan han kom.. men det tror jag kan vara jätteolika! kan väl sjunka tidigt för en del med kan jag tro!
    hoppas det är så för din del

• nenne31
    godmorgon!1
    Har Bm besök idag...ska bli intressant och höra om han e fixerad...känns verkligen som en kokosnött mellan bena...och jag ömar för det trycker på...
    När mina andra två fixerade sej kom dom efter tre veckor..men det e kanske olika??

Lite bättre med förkylningen här idag...mår inte så taskigt iaf...
    Hur har ni andra det...mycket förkylt o så?
    Bara min slipper den j'kla maginfluensan...örk!!
    Gravid tredje barnet v 33
  • jennsans

varadis: friska här än *peppar peppar*
    hoppas det går bra hos BM! fråga henne om magen.. det att den sjunkit alltså!
    kram o lycka till!

• nenne31
    Hej allihopa..hemma efter Bm besök...magen har ej växt på två veckor pga att den sjunkit OCH bebisen ligger väldigt långt ner...han är ruckbar/fixerad nu...så ja jag vet inte...mina andra två kom 3 veckor efter att dom vart fixerade...men Bm sa att det behövde ej vara så...men jag tror han komemr inom tre veckor...känns så...Någon som har efraenhet av när barnet fixerat sig??

Mycket Sd idag och onda..men jag har vat igång en del idag med...

Trevlig helg allihopa...kramar....
    Gravid tredje barnet v 33
  • Lilla K

TS, allt lugnt?

Hur vi har det hemma? Jotack, dottern hostar och har feber och sover uselt, sonen har just lärt sig gå och sover uselt. Jag och min man har två stökiga barn i sängen och sover uselt! Jag har såååå trött!! Men annars är livet najs, sonen har fått plats på samma förskola som sin syster och som extra krydda så verkar balansen mellan jobb och familj se ut att funka året ut!

• nenne31
    Lilla K: hehe okej låter ju roligt...mina två abrn har oxå avlöst varandra emd att avar sjuka...först min son för en månad sen..sen efter tre veckor sjuk igen i samma sak öroninflamation..sen va han hemma en evcka me feber o så..när hn va pigg o frisk belv tössen dålig i krupp och feber...e förkyld och hostig fortfarande...jag e täppt som bara den..men mina slemhinnor har vat katastrofa i månader nu...
    Gravid tredje barnet v 34
  • Lilla K

Usch, jag avskyr vintern av den anledningen - sjukdomar hela tiden!!

Ser att du gått in i v 34, vad mer exakt?

• nenne31
    Lilla K: v 34 +1...vet du om det här med fixering?

Va hos Bm i fredes magen ahde sjunkit rejält...låg långt ner och ej växt på 2  evckor...jag ahde sj märkt det oxå..han va nästan helt fixerad...
    När min första fixerade sej kom hon efter tre veckor....när min andra fixerade sej kom han efter två veckor....och den Bm jag hade då sa att det dröjer inte så länge när dom fixerat sej....

Men min Bm sa nu attd et hade ej med vartannat att göra???

• Lilla K

Om jag gissar utifrån vad jag hört och vad andra upplevt så tycker jag att det vanliga verkar vara att det dröjer några veckor efter fixering innan bebisen tittar ut. Men, läser man i böcker och här på FL så kan bebisar vara fixerade runt v 30-32 och ändå gå full tid.

Jag hade nog varit inställd på att bebisen kommer för tidigt...

Men 34+1 är jättebra, en vecka till och tiden på Neo kommer nog kortas avsevärt eftersom lungor är utvecklade och även sugreflexen!

• Cecci78

jag är idag i vecka 34+4 och har ungefär samma symptom som du... har en 3-åring född 35+2 och vi var inte alls på neo, bara en vecka på ett vanligt BB

Svar på tråden Lite frågor orolig!!!