• Pellegrino

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Dags för del 3 för oss plastikintresserade.

Bra länkar till de som undrar rent generellt om plastikoperationer och vill se på före/efter bilder:

www.qvinna.info
    www.plastikoperationer.net
    www.kosmedics.se

Bra tråd med BH-tips för stortuttade:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25268340.html

Bra forum för plastikintresserade:

plastikkirurgi.mylava.net/

Tråd med omdömen om klikiker och kirurger:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25291133.html

Ni som vill ifrågasätta plastikoperationer och varför man väljer att göra det kan säkert hitta andra trådar på FL med intresserade, här samlas vi som är positiva till det hela

Del 2 av tråden hittar man här:

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23909797.html

• Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3
  • wellah
    Bältan: mina ärr blev betydligt finare efter jag SLUTAT tejpa dom (efter 3 månader).... nu smörjer jag bara med hemmagjord salva gjord på ringblomma..... det i ärren jag är missnöjd med kunde man redan se direkt efter op att det skulle bli lite som det blev... men det får korrigeras sen om jag inte är nöjd efter 6 mån. (Bukplastikärr)
    Mitt ärr är delvis inte synligt alls... op:ades för 4 mån sedan...
  • getingmidja
    Crazy Baby skrev 2008-01-30 08:53:56 följande:
    Jag har gjort en bukplastik och det ärret ska tejpas i 6 månader för bästa resultat! Efter en bukplastik har man gördel på sig i 6 veckor, de tre första dygnet runt och resterande bara på dagen!Har bara gjort förstoring och då ska man också tejpa i 6 månader, angående bh så säger alla kirurger olika!
    Det är olika bud hos olika kliniker!
    När jag var på återbesök ca 1 vecka efter operation (stor bukplastik) skulle jag tejpa ärret i 2 månader, inget mer.
    Gördel behövde jag bara använda ytterligare 3 v från återbesöket.

Tejpar med vanlig kirurgtejp, och sätter enbart ny tejp om någon gammal bit lossnar.
    Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • Jag lixom

Happ, nu är det bara några dagar kvar...

Jag ska opereras igen nu på tisdag. Ska ta bort min kapselbildning i det vänstra bröstet.
    Dagarna går rätt fort. Jag tänker inte alls på den där operationen knappt.

Maken sa någonting igår om att han inte ska jobba på tisdag. Jag kunde inte alls koppla varför, kände på mig att jag skulle göra något men kom inte på vad det var...*L*
    Störd som man är!

Men det ska bli skönt att få det gjort.
    Är lite orolig för hur ont jag kommer att ha efteråt.
    Många säger ju att det inte alls är som vid första operationen.

• MariaN

Hallå tjejer!
    Tror ni det är smartare att vänta med bröstinplantat tills man fått barn? Jag kanske inte vill ha barn på 8 år, sen om man vill ha 2 barn kanske man är klar med allt om kanske 12 år.. vill man vänta så länge?
    Nån som fått barn efter en operation? Vad hände med brösten?

• LKP

Hej tjejer

Nu ska jag snart på min 2a konsultation hos Gabriella på Plastikkirurggruppen för det slutgiltiga beslutet å skriva på papper, sååååååå nervös nu. Ni som opat er , blev ni nöjd med resultatet. Blev det som ni tänkt er. Jag står fortfarande och velar mellan 375 och 400Ska ha texturerade runda gelehallon high profil. Är 172 cm lång, väger 62 kg, bredaxlad.  Hur ont har ni haft, hur lång tid tog det innan ni var uppe på benen å kände er normal.  Vad har ni köpt för sportbh???? Vore så tacksam för svar. Får man kika på era bilder??

Kram

• Viffy

LKP: Jag är 168, 57 kg och bredaxlad och jag tog 400.

• LKP
    Svar på #1719

Okej! Känns det stort? Gått runt med både 375 och 400 i ristest, trivs bäst och mst med 400. Ska ha bakom muskeln. Hade du ont?

• lillamammsen
    MariaN skrev 2008-01-31 09:22:16 följande:
    Hallå tjejer!Tror ni det är smartare att vänta med bröstinplantat tills man fått barn? Jag kanske inte vill ha barn på 8 år, sen om man vill ha 2 barn kanske man är klar med allt om kanske 12 år.. vill man vänta så länge?Nån som fått barn efter en operation? Vad hände med brösten?
    Personligen hade jag nog väntat tills efteråt...

Vi hade bestämt oss för att vi inte skulle ha mer barn så jag opererade mig, men sedan ångrade vi oss och jag ammar nu en liten knodd...Brösten har blivit som förut i hänget, tråkigt!
  • MariaN
    sapau skrev 2008-01-31 09:53:47 följande:
    Personligen hade jag nog väntat tills efteråt...Vi hade bestämt oss för att vi inte skulle ha mer barn så jag opererade mig, men sedan ångrade vi oss och jag ammar nu en liten knodd...Brösten har blivit som förut i hänget, tråkigt!
    jasså.. blir det mycket häng?
    Vad gör man då? kan man lyfta?
  • Viffy
    Jag har ont under mina bröst. Vad sjutton kan detta vara nu då? Trycker jag upp dom lite så känns det bra. Känns precis undertill i kanten.
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3