• Pellegrino

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Dags för del 3 för oss plastikintresserade.

Bra länkar till de som undrar rent generellt om plastikoperationer och vill se på före/efter bilder:

www.qvinna.info
    www.plastikoperationer.net
    www.kosmedics.se

Bra tråd med BH-tips för stortuttade:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25268340.html

Bra forum för plastikintresserade:

plastikkirurgi.mylava.net/

Tråd med omdömen om klikiker och kirurger:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25291133.html

Ni som vill ifrågasätta plastikoperationer och varför man väljer att göra det kan säkert hitta andra trådar på FL med intresserade, här samlas vi som är positiva till det hela

Del 2 av tråden hittar man här:

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23909797.html

• Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3
  • Noning

Manuellas Mama skrev 2008-01-19 13:52:50 följande:

Åh finnnnaallllyyy en tråd om bröstförstoring.Nu behöver jag verkligen er hjälp tjejer/vännerJag ska göra en operation nästa vecka och är rent ut sagt skit skraj.Jag hör positiva saker från vissa och skitsnack från andra.Nu vill jag ha er hjälp här.Är den någon som har förstorat från bröstvårtan...asså inte från armhålan....???Isåfall please tell me.....för jag är riktigt nervös./M
    jag har förstorat mina bröst via vårtgården..vad vill du veta?`:P
  • pontiac
    Carro skrev 2008-01-19 23:32:02 följande:
    En liten fråga...Min lille kille är 14 månader...Förvisso väger han inte så mycket, 8,5kg ca, men han är ju rätt så livlig..Hur länge dröjer det innan man kan börja lyfta sitt barn och inte behöver så mycket hjälp med barnet??
    mina barn är idag 16 mån och 4,5 år, minstingen va 14 mån när jag op mina bröst, jag hade hjälp hemma första veckan, sen så börja jag försiktigt lyfta honom, väger ca 12 kilo, men jag va inte ute och drog honom i vagnen, det avrådde min läkare bestämt ifrån i allafall i 3 veckor tror jag det va.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Jonathan & Alexander ♥¸.?°´¯) ♥
  • Jag lixom

JAg opererade mig när dottern var 6 månader. Det gick jätte bra! Jag hade både min make och min mamma här första veckan, sen var min mamma här med mig resterande 3 veckor. Den fjärde veckan kunde jag lyfta själv. Har tur oxå som har ett barn som älskar att ligga på golvet plus att maken är hemma på 50 %. Så det gick bra!

• Disan
    Manuellas Mama skrev 2008-01-19 23:21:24 följande:
    Svar på #1644Min vännina har en eget men samarbetar med Peter Cosmo.De jobbar på samma klinik i Malmö plus att hon har en annan klinik i Helsingborg.***************En fråga till ALLA som har förstorat brösten.Gör det jätte ont efteråt. Hur länge har man ont?Vad ska man tänka på efteråt?/M
    En liten fråga...Min lille kille är 14 månader...Förvisso väger han inte så mycket, 8,5kg ca, men han är ju rätt så livlig..Hur länge dröjer det innan man kan börja lyfta sitt barn och inte behöver så mycket hjälp med barnet??
    Det beror ju helt på vad för sorts op man gör... Om man gör lyft med förstoring eller bara förstoring, om man lägger bakom eller framför muskeln...

Så som jag har fattat det har man mer ont när man lägger bakom muskeln, ganska logiskt med tanke på att man skär av en hel muskel... Jag har opat mig två gånger nu, båda gångerna är framför muskeln. Första gången var jag sängliggande i tre dagar pga smärta. Hade då inga barn att ta hand om, så efter en vecka var jag tillbaka i skolan och även om man var stel, så fungerade allt bra. Denna gången har det inte alls gjort ont på det sättet, har varit uppe och rört på mig hela tiden nästan! Min karl var hemma med oss den första veckan och nu är han tillbaka på jobbet, vi får se hur det går... Men som sagt, allt var ju uttöjt redan, hålan redan gjord för inläggen (Bytte bara ut dem), så det går snabbare att bli "frisk".

Men enl mig gör det helvetesont att opa sig! (Första gången) Inte alls så ont att opa sig den andra

Men det är värt det, alla gånger!!!
  • kidsrock

Manuellas Mama skrev 2008-01-19 23:21:24 följande:

Svar på #1644Min vännina har en eget men samarbetar med Peter Cosmo.De jobbar på samma klinik i Malmö plus att hon har en annan klinik i Helsingborg.***************En fråga till ALLA som har förstorat brösten.Gör det jätte ont efteråt. Hur länge har man ont?Vad ska man tänka på efteråt?/M
    För mig gjorde det iallafall jätteont efteråt (la under muskeln), men tabletterna jag fick hjälpte inte på mig, så det var nog därför. Blev lite bättre efter 1-2 dygn, men man var väldigt orkeslös och jag hade ont i 1 vecka.

Tips; ha någon med dig som kan ta hand om dig efter op. ha någon som kan hjälpa dig att ta dig ur sängen de närmsta dagarna. ha massa mat och snacks hemma så att du kan äta, även fast du inte är hungrig, tabletterna man får efteråt är starka så ta dom inte på fastande mage. lyssna på din kropp och vila, vila, vila.

lycka till!
  • erical
    Helajni skrev 2008-01-17 20:55:04 följande:
    Jag har ett veck på vänster, men inte direkt över ärret, mer från mitten och utåt, under bröstvårtan. På den sidan sitter ärret högre upp än på andra, känns som implantatet kanske sitter lite längre ner där oxå, tråkigt för annars är jag jättenöjd.
    Jag har också så... + bubblor ..
    Ska ringa om återbesök nu i veckan.
    På det högra känns det ingen kant, bubblor veck eller något!
    Opades av Gunnar Kratz i Linköping den 25 aug 07
  • erical
    e

Jag var sänbliggandes i ca 5 dagar, men det är tydligen inte så vanligt..otroligt smärtsamt var det för mig.De tre första dagarna var ett helvete..
  • MariaN
    erical skrev 2008-01-21 23:13:23 följande:
    Jag har också så... + bubblor ..Ska ringa om återbesök nu i veckan.På det högra känns det ingen kant, bubblor veck eller något!Opades av Gunnar Kratz i Linköping den 25 aug 07
    hej! jag funderar också på Gunnar. Men nu blev jag lite skraj.. vad har hänt med ditt bröst?
    Vad tyckte du om honom annars? :)
    Hoppas det går bra med ditt bröst!
  • Helajni

Har du bilder? Jag har bilder på mylava. /H

erical skrev 2008-01-21 23:13:23 följande:
    Jag har också så... + bubblor ..Ska ringa om återbesök nu i veckan.På det högra känns det ingen kant, bubblor veck eller något!Opades av Gunnar Kratz i Linköping den 25 aug 07
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3