• Pellegrino

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Dags för del 3 för oss plastikintresserade.

Bra länkar till de som undrar rent generellt om plastikoperationer och vill se på före/efter bilder:

www.qvinna.info
    www.plastikoperationer.net
    www.kosmedics.se

Bra tråd med BH-tips för stortuttade:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25268340.html

Bra forum för plastikintresserade:

plastikkirurgi.mylava.net/

Tråd med omdömen om klikiker och kirurger:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25291133.html

Ni som vill ifrågasätta plastikoperationer och varför man väljer att göra det kan säkert hitta andra trådar på FL med intresserade, här samlas vi som är positiva till det hela

Del 2 av tråden hittar man här:

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23909797.html

• Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3
  • trebarsmamma

sapau säg inte så... jag hoppas att jag inte ska få häng nu.. men om jagfår det så får vi väll ta och fixa till dom igen efter ett tag.. men min kirurg sa att har man ammat förr så är risken inte så stor att dom blir så hängiga igen,

har du ammat innan denna gången du gjorde brösten.

• lillamammsen
    trebarsmamma skrev 2008-01-31 12:42:42 följande:
    sapau säg inte så... jag hoppas att jag inte ska få häng nu.. men om jagfår det så får vi väll ta och fixa till dom igen efter ett tag.. men min kirurg sa att har man ammat förr så är risken inte så stor att dom blir så hängiga igen, har du ammat innan denna gången du gjorde brösten.
    Jag har ammat 3 barn förut.
  • trebarsmamma

åå skit oxså, men såg du nån ändring under tiden du var med barn. eller kom det nu med ammningen

• Manuellas Mama
    LKP skrev 2008-01-31 09:30:58 följande:
    Hej tjejerNu ska jag snart på min 2a konsultation hos Gabriella på Plastikkirurggruppen för det slutgiltiga beslutet å skriva på papper, sååååååå nervös nu. Ni som opat er , blev ni nöjd med resultatet. Blev det som ni tänkt er. Jag står fortfarande och velar mellan 375 och 400Ska ha texturerade runda gelehallon high profil. Är 172 cm lång, väger 62 kg, bredaxlad.  Hur ont har ni haft, hur lång tid tog det innan ni var uppe på benen å kände er normal.  Vad har ni köpt för sportbh???? Vore så tacksam för svar. Får man kika på era bilder?? Kram
    en fråga, vad har du för BH storlek idag?.......a-kupa?
    För jag tänkte på jag är 171 cm och väger 62 kg och la 175 - 225 och jag hade a/b kupa och nu tycker jag att de är rätt så stora. 400?? Hmm inte det lite stort........eller du kanske vill ha stora?
  • lillamammsen
    trebarsmamma skrev 2008-01-31 20:20:27 följande:
    åå skit oxså, men såg du nån ändring under tiden du var med barn. eller kom det nu med ammningen
    Dom var fina under graviditeten, det var några veckor efter mjölken runnit till jag tyckte de började bli hängiga.
    Jag var noga med att ha välsittande behå, men det hjälpte inte på mig, kan tillägga att jag har bakom muskeln.

Men det behöver ju inte betyda att det blir så på dig, alla är ju olika..jag kanske inte är ett typexempel..
  • lillamammsen
    MariaN skrev 2008-01-31 09:55:19 följande:
    jasså.. blir det mycket häng?Vad gör man då? kan man lyfta?
    Ja det kan man ju göra då blir de ju som förr kan jag tro och det är ju inte lika kostsamt som första operationen då heller..
  • Viffy

LKP: Nej jag tycker inte att dom är särskilt stora. Skulle till och med kunnat lagt in 450. Alltså dom är ju stora men inte enorma, dom är proportionerliga till mej. Kan tillägga att jag hade b/c-kupa innan op.

Jag har bakom muskeln och ja, jag hade jävligt ont dom första 8 dagarna sen vände det

• MariaN
    sapau skrev 2008-01-31 21:31:53 följande:
    Ja det kan man ju göra då blir de ju som förr kan jag tro och det är ju inte lika kostsamt som första operationen då heller..
    nej precis.. och det är väl inte ett lika stort ingrepp heller.. jag är ju sugen på att göra det nu. men är det värt det då? att ha snygga bröst några år? det är det nog..
  • lillamammsen
    MariaN skrev 2008-02-01 08:55:45 följande:
    nej precis.. och det är väl inte ett lika stort ingrepp heller.. jag är ju sugen på att göra det nu. men är det värt det då? att ha snygga bröst några år? det är det nog..
    Jo, jag har ju trivts bättre med mig själv nu i några år så visst var det värt det, men ibland tänker jag ju att det hade varit billigare om jag väntat i 3-4 år ist.

Självförtroendet blev betydligt bättre så, ja det kanske kan var värt att lägga några tusen på ett lyft snart igen ändå...

Lycka till om du väljer att göra det!
  • MariaN
    sapau skrev 2008-02-02 18:01:22 följande:
    Jo, jag har ju trivts bättre med mig själv nu i några år så visst var det värt det, men ibland tänker jag ju att det hade varit billigare om jag väntat i 3-4 år ist.Självförtroendet blev betydligt bättre så, ja det kanske kan var värt att lägga några tusen på ett lyft snart igen ändå...Lycka till om du väljer att göra det!
    det är ju bara det att det är sÅ svårt att bestämma sig. att operera eller inte operera! :P Sen om man väl bestämmer sig så ska man ju välja klinik också.. hua! men men det löser sig väl.
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3