• Pellegrino

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Dags för del 3 för oss plastikintresserade.

Bra länkar till de som undrar rent generellt om plastikoperationer och vill se på före/efter bilder:

www.qvinna.info
    www.plastikoperationer.net
    www.kosmedics.se

Bra tråd med BH-tips för stortuttade:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25268340.html

Bra forum för plastikintresserade:

plastikkirurgi.mylava.net/

Tråd med omdömen om klikiker och kirurger:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25291133.html

Ni som vill ifrågasätta plastikoperationer och varför man väljer att göra det kan säkert hitta andra trådar på FL med intresserade, här samlas vi som är positiva till det hela

Del 2 av tråden hittar man här:

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23909797.html

• Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3
  • mandala
    MariaN skrev 2008-01-22 11:29:45 följande:
    funkar denna sida för alla utom mej?plasticsurgery.mylava.net
    Den sidan har upphört. Om du kollar i TS så ser du adressen till den som kom efter den du var inn på och den som kallas mylava.
  • Manuellas Mama
    Svar på #1654
    Oh kan jag ställa alla mina frågor till dig ikväll. Sitter på jobbet nu hehehe.

Ohhhhhhhh hoppas att jag kan ställa alla mina 100000 frågor
  • Vickyb

"Lägger till i favoriter!"

Nästa år har jag bestämt att det blir av. Ammar fortfarande och hade tänkt göra det ett par månader till..
    Så om ca 1 år så skall jag ha nya tuttar!

• jjj

Vet någon här hur lång tid efter man slutat amma som man kan förstora brösten? Måste man vänta ett halvår typ?

• mandala
    jjj skrev 2008-01-23 18:18:17 följande:
    Vet någon här hur lång tid efter man slutat amma som man kan förstora brösten? Måste man vänta ett halvår typ?
    Lite olika vem du ska göra din op hos. Men vissa ställen tycker det är ok med 3 mån efter avslutad amning med.
  • Disan
    jjj: Min läkare sade att man KAN op nä rman fortfarande ammar, men det är inget att rekommendera. Jag slutade därför amma (Självklart inte därför!!) och opade mig ungefär två månader efter. Men jag tror inte att det spelar sååå stor roll...

Idag är jag lite putt. Tittade på brösten igår kväll och det ärju så att de inte riktigt är som jag ville att de skulle vara. De hänger lite mer än beräknat... MIn läkare sade ju först att vi borde lyfta lite, men det nekade jag till eftersom jag vill amma alla mina barn (Åtminstone lite ) och ibland när man lyfter så behöver man skära av mjölkgångar. Vågar inte riskera det, spec med tanke på att jag hade ganska lite mjölk redan från början . HAr ju aldrig kunnat pumpa eller så, det har bara sprutat ngr få gånger etc etc...

Men det är en annan historia.

Jag är inte riktigt nöjd med storleken. Jag vill ha större! Men så igår kväll testade jag att lyfta brösten genom att bara dra i huden, eller ja, så mycket hud har jag ju inte att det går att greppa den hur som helst, men lade handflatan ovanför brösten och drog uppåt.

Det såg så jävla snyggt ut och storleken blev helt annan!!!! Alltså, nu ser det ju ut ungefär som innan, lite fylligare. Men när man drog upp dem blev det helt perfekt!!! Blev så ledsen igår över detta... Borde ha gjort ett litet lyft också...

Men redan i juni skall vi ju sätta igång med syskonverkstaden så det kommer ändå inte vara snyggt så länge till. Ville ju vänta med lyftet tills jag är färdig med ALLA barnen. Vi skall ju ha en hel drös tänkte vi
    ´
    Känner dock att jag kan behöva lite peppning.. Inte av den här sorten: Men dina bröst är ju fina!! -Utan mer som att det kanske var det bästa beslutet ändå,....

Men jag hade ju trott att eftersom jag fyllde ut mer i dem, så skulle de bli så där fina som de var förra gången!! Alltså att de var fasta och satt högt upp. Innan tiden har gjort sitt, om man säger så... *suck*

Nu är jag ju tillbaka på ruta ett!!!

Hjälp!!!
    Tänk att man kan vara så här lycklig!!
  • Vickyb
    Disan skrev 2008-01-24 16:09:15 följande:
    jjj: Min läkare sade att man KAN op nä rman fortfarande ammar, men det är inget att rekommendera. Jag slutade därför amma (Självklart inte därför!!) och opade mig ungefär två månader efter. Men jag tror inte att det spelar sååå stor roll...Idag är jag lite putt. Tittade på brösten igår kväll och det ärju så att de inte riktigt är som jag ville att de skulle vara. De hänger lite mer än beräknat... MIn läkare sade ju först att vi borde lyfta lite, men det nekade jag till eftersom jag vill amma alla mina barn (Åtminstone lite ) och ibland när man lyfter så behöver man skära av mjölkgångar. Vågar inte riskera det, spec med tanke på att jag hade ganska lite mjölk redan från början . HAr ju aldrig kunnat pumpa eller så, det har bara sprutat ngr få gånger etc etc... Men det är en annan historia. Jag är inte riktigt nöjd med storleken. Jag vill ha större! Men så igår kväll testade jag att lyfta brösten genom att bara dra i huden, eller ja, så mycket hud har jag ju inte att det går att greppa den hur som helst, men lade handflatan ovanför brösten och drog uppåt. Det såg så jävla snyggt ut och storleken blev helt annan!!!! Alltså, nu ser det ju ut ungefär som innan, lite fylligare. Men när man drog upp dem blev det helt perfekt!!! Blev så ledsen igår över detta... Borde ha gjort ett litet lyft också...Men redan i juni skall vi ju sätta igång med syskonverkstaden så det kommer ändå inte vara snyggt så länge till. Ville ju vänta med lyftet tills jag är färdig med ALLA barnen. Vi skall ju ha en hel drös tänkte vi ´Känner dock att jag kan behöva lite peppning.. Inte av den här sorten: Men dina bröst är ju fina!! -Utan mer som att det kanske var det bästa beslutet ändå,....Men jag hade ju trott att eftersom jag fyllde ut mer i dem, så skulle de bli så där fina som de var förra gången!! Alltså att de var fasta och satt högt upp. Innan tiden har gjort sitt, om man säger så... *suck*Nu är jag ju tillbaka på ruta ett!!!Hjälp!!!
    Tycker det var ett bra val det du gjorde. Att kunna amma är underbart och att du tänkte på riskerna var bra. Inte vill man riskera att inte kunna amma för att man skall känna sig tillfreds med sina bröst. Du kan ju alltid lägga undan lite pengar till ett lyft när du är klar med barnafödandet!
    Även om du nu skulle varit nöjd med dina bröst, hade dom ändå förändrats efter man fött barn.. Iaf min åsikt.
  • Pilloppan

Nu är det min tur den 12 mars!
    Ni som har lagt in 400cc i en liten a-kupa och som dessutom är ganska små, vad har ni fått för storlek sen?

• kidsrock
    Vickyb skrev 2008-01-24 17:29:29 följande:
    Tycker det var ett bra val det du gjorde. Att kunna amma är underbart och att du tänkte på riskerna var bra. Inte vill man riskera att inte kunna amma för att man skall känna sig tillfreds med sina bröst. Du kan ju alltid lägga undan lite pengar till ett lyft när du är klar med barnafödandet! Även om du nu skulle varit nöjd med dina bröst, hade dom ändå förändrats efter man fött barn.. Iaf min åsikt.
    Håller verkligen med ovanstående. Brösten förändras otroligt mycket, inte bara av amning utan själva graviditeten också. Disan, Om du hade gjort ett lyft nu hade det kanske varit att kasta pengarna i sjön + risken att inte kunna ammat, absolut inte värt det. Om du snart ska bli gravid så kommer ju dina bröst bli ännu fylligare av graviditeten och sen av amningen, så du kommer ju va värsta bystdrottningen!!!! Håll ut! Att kunna amma sitt barn (om man nu kan)är ju viktigare än ngt annat, om du skulle göra ett lyft och sen inte kunna amma skulle du nog klandra dig själv och det är ju inte meningen.
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3