• Pellegrino

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Dags för del 3 för oss plastikintresserade.

Bra länkar till de som undrar rent generellt om plastikoperationer och vill se på före/efter bilder:

www.qvinna.info
    www.plastikoperationer.net
    www.kosmedics.se

Bra tråd med BH-tips för stortuttade:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25268340.html

Bra forum för plastikintresserade:

plastikkirurgi.mylava.net/

Tråd med omdömen om klikiker och kirurger:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25291133.html

Ni som vill ifrågasätta plastikoperationer och varför man väljer att göra det kan säkert hitta andra trådar på FL med intresserade, här samlas vi som är positiva till det hela

Del 2 av tråden hittar man här:

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23909797.html

• Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3
  • carro 81
    miniliten skrev 2008-01-25 13:34:15 följande:
    hejhej jag har inet läst igenom hela tråden men tänkte höra med er här inne, vet ni vad det kostar o förstora brösten. jag har idag en liten b och en stor a typ. olikstora bröst alltså och har länge velat göra en bröstförstoring......vad kostar det och finns det nån som gjort det runt linköping lr i östergötland? var ska man vända sej här?=)vore jättetacksam för svar
    Jag har också opererat mig hos Gunnar på plastikakademin. Bröstförstoring med lyft för drygt 9 månader sedan. Allt har gått jättebra och jag är nöjd. 40.000:- kostade det då men nu kostar det lite mer. Men gör man bara förstoring blir det ju billigare.
  • Disan
    Novalina skrev 2008-01-25 03:54:04 följande:
    Konstigt att du hade så ont när du har framför muskeln då, det brukar man ju inte alls ha. Men det beror väl antagligen på ens individuella smärttröskel tänker jag - och kanske ni har lite lägre smärttröskel du och din syster? För visst la hon bakom br.muskeln, och hade jätte-jätteont i ca 1 v. efter op?...Själv la jag bakom muskeln och uplevde det inte som ren smärta, utan mer som nån slags molande stark träningsvärk, och att det liksom "högg till" och stramade då jag gjorede vissa rörelser som involverade just br.muskeln. Men jag va mer jätteöm än hade ont. På en smättabell 1-10 skulle jag nog säga att det va... 5 kanske, inte mer ont än så iaf - så det är nog väldigt individuellt hur man upplever just smärta.((Kram))
    Ja, konstigt är det. Alla verkar uppleva op smärtan helt olika!! Jag menar, för min del gjorde det inte ont att föda barn i den bemärkelsen, var mkt värre första gången jag opade brösten!!!

Tack ni som skrev så snällt om mina stackars bröst... Idag känns det dock bättre. Jag och karlsloken hade ett långt samtal om dem igår. ...och det är väl som ni säger, det skulle nog ha varit att kasta pengarna i sjön. Förhoppningsvis är jag ju gravid om ngr månader!!! *jippie*

Idag köpte jag en ny BH. Det fick bli en amnings-BH, eftersom det inte fanns ngr strl i de vanliga. Det största jag hittade kupmässigt var E, lite bittert, men tog en 75E. Den sitter jättebra faktiskt!! Känns dock helskumt att man kan ha samma BH strl efter att man har lagt i 1 dl mer!! Men, så är det väl ibland...
    Tänk att man kan vara så här lycklig!!
  • Manuellas Mama

Whohho nu har jag mina tuttar. Gjorde det igår. 275 i den ena och 325 i den andra. Nu som har haft A/B kupa....och lagt i ungefär den mängden som jag har nu......vet ni vilken storlek ni fick?
    Jag har så himla ont måste jag säga. Och jag ser inte hur stora de i den BH.n jag har. Den plattar till de.
    Vet ni om de kommer att "pjuffar" ut när jag tar av mig den sen när det är dags?

/M med nya babooms

• kidsrock

Manuellas Mama skrev 2008-01-25 16:16:39 följande:

Whohho nu har jag mina tuttar. Gjorde det igår. 275 i den ena och 325 i den andra. Nu som har haft A/B kupa....och lagt i ungefär den mängden som jag har nu......vet ni vilken storlek ni fick?Jag har så himla ont måste jag säga. Och jag ser inte hur stora de i den BH.n jag har. Den plattar till de. Vet ni om de kommer att "pjuffar" ut när jag tar av mig den sen när det är dags?/M med nya babooms
    Jag hade a och la in 325 i båda, jag fick 75c (7v sedan) när jag har sportbhn ser dom inte alls stora ut för den håller ju in, men när jag är utan å har linne så ser dom ut att va väldigt fylliga och fasta. bh har jag inte fått börja använda än, men då kan man ju pusha upp dom lite extra
    Om du väntar några veckor så ska du se att dom hänger till sig och putar lite mer
  • Disan
    Whohho nu har jag mina tuttar. Gjorde det igår. 275 i den ena och 325 i den andra. Nu som har haft A/B kupa....och lagt i ungefär den mängden som jag har nu......vet ni vilken storlek ni fick?Jag har så himla ont måste jag säga. Och jag ser inte hur stora de i den BH.n jag har. Den plattar till de. Vet ni om de kommer att "pjuffar" ut när jag tar av mig den sen när det är dags?/M med nya babooms
    Härligt med nya fasta tuttar!! Som tur är går ju smärtan över... Jag har verkligen ingen aning om vad du kommer att få för strl..!!
    Tänk att man kan vara så här lycklig!!
  • Jag lixom

Hej där!
    Jag kände det redan från första början. JAg kände skillnaden mellan höger och vänster. Visst hade jag ont över båda musklerna(la under), men det ville inte släåppa på vänster som det gjorde på höger. Det kändes som om man ständigt hade fet kramp i brösmuskeln. JAg kunde knappt röra armen plus att man kände hur hårt det var över muskeln.

Så jag kände att antingen är det muskeln som krampar tag i protesen, för man såg att protesen inte låg i fickan som skapats åt det, eller så var det kapselbildning och visst var det ju det=(

Man känner att någonting är galet med bröstet. Det är en krampande ihållande värk i hela bröstet och armen heeela tiden. Nu är det bättre bara det att bröstet ser lite lattjo ut.

1985 skrev 2008-01-25 13:26:27 följande:
    Jag lixomHur känns det? Har du ont hela tiden? Är så rädd för att få kapselbildning men so far, so good...
  • 1985

Jag lixom
    Okej, har inte känt nåt sånt så *peppar peppar* Men risken för kapselbildning försvinner ju aldrig tyvärr...

• Manuellas Mama
    kidsrock skrev 2008-01-25 21:42:54 följande:
    Jag hade a och la in 325 i båda, jag fick 75c (7v sedan) när jag har sportbhn ser dom inte alls stora ut för den håller ju in, men när jag är utan å har linne så ser dom ut att va väldigt fylliga och fasta. bh har jag inte fått börja använda än, men då kan man ju pusha upp dom lite extra Om du väntar några veckor så ska du se att dom hänger till sig och putar lite mer
    Ahha och det menas att jag har lagt massa pengar för att jag sedan ska fortsätta med mina vadderade BH:ar

En fråga till alla: Om man nu blir missnöjd med storlek kan man typ "reklamera" eller göra ngt åt saken eller är det kört....typ att man får gilla läget....
  • Bellahhh
    Manuellas Mama skrev 2008-01-26 13:00:06 följande:
    Ahha och det menas att jag har lagt massa pengar för att jag sedan ska fortsätta med mina vadderade BH:ar En fråga till alla: Om man nu blir missnöjd med storlek kan man typ "reklamera" eller göra ngt åt saken eller är det kört....typ att man får gilla läget....
    du får nog gilla läget :) Jag hade gärna velat ha mina större men nu blev det såhär.
    Min familj är finast
  • pontiac
    jag hade innan stor a liten b, la i 300 bakom muskeln och ligger på en 70 d men helst 70 e lite olika... men tyvärr reklamera funkar nog ingenstans i Sverige då hade nog kirurgena gått i konkurs så det blir att betala o se glad ut om man vill göra dom större eller mindre fast gör man det hos samma kirurg inom en snar framtid så kanske man får till rabatterat pris???
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Jonathan & Alexander ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3