• Pellegrino

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Dags för del 3 för oss plastikintresserade.

Bra länkar till de som undrar rent generellt om plastikoperationer och vill se på före/efter bilder:

www.qvinna.info
    www.plastikoperationer.net
    www.kosmedics.se

Bra tråd med BH-tips för stortuttade:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25268340.html

Bra forum för plastikintresserade:

plastikkirurgi.mylava.net/

Tråd med omdömen om klikiker och kirurger:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25291133.html

Ni som vill ifrågasätta plastikoperationer och varför man väljer att göra det kan säkert hitta andra trådar på FL med intresserade, här samlas vi som är positiva till det hela

Del 2 av tråden hittar man här:

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23909797.html

• Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3
  • Novalina
    Disan skrev 2008-01-20 18:27:39 följande:
    Det beror ju helt på vad för sorts op man gör... Om man gör lyft med förstoring eller bara förstoring, om man lägger bakom eller framför muskeln... Så som jag har fattat det har man mer ont när man lägger bakom muskeln, ganska logiskt med tanke på att man skär av en hel muskel... Jag har opat mig två gånger nu, båda gångerna är framför muskeln. Första gången var jag sängliggande i tre dagar pga smärta. Hade då inga barn att ta hand om, så efter en vecka var jag tillbaka i skolan och även om man var stel, så fungerade allt bra. Denna gången har det inte alls gjort ont på det sättet, har varit uppe och rört på mig hela tiden nästan! Min karl var hemma med oss den första veckan och nu är han tillbaka på jobbet, vi får se hur det går... Men som sagt, allt var ju uttöjt redan, hålan redan gjord för inläggen (Bytte bara ut dem), så det går snabbare att bli "frisk".Men enl mig gör det helvetesont att opa sig! (Första gången) Inte alls så ont att opa sig den andra Men det är värt det, alla gånger!!!
    Konstigt att du hade så ont när du har framför muskeln då, det brukar man ju inte alls ha. Men det beror väl antagligen på ens individuella smärttröskel tänker jag - och kanske ni har lite lägre smärttröskel du och din syster? För visst la hon bakom br.muskeln, och hade jätte-jätteont i ca 1 v. efter op?...

Själv la jag bakom muskeln och uplevde det inte som ren smärta, utan mer som nån slags molande stark träningsvärk, och att det liksom "högg till" och stramade då jag gjorede vissa rörelser som involverade just br.muskeln. Men jag va mer jätteöm än hade ont. På en smättabell 1-10 skulle jag nog säga att det va... 5 kanske, inte mer ont än så iaf - så det är nog väldigt individuellt hur man upplever just smärta.

((Kram))
  • Novalina
    MariaN skrev 2008-01-22 07:23:06 följande:
    hej! jag funderar också på Gunnar. Men nu blev jag lite skraj.. vad har hänt med ditt bröst? Vad tyckte du om honom annars? :)Hoppas det går bra med ditt bröst!
    Många på just denna tråden har op sej hos Gunnar, och jag tycker att många beskrivit mer eller mindre stora komplikationer efter hans op, fast de säger att de är jättenöjda ändå - nåt som iaf jag har svårt att få att gå ihop.

Men det är ju bra att ni som op er där är nöjda med ert val av kirurg trots allt, det är såklart huvudsaken. (Själv har jag inte op mej hos honom.)
  • Novalina
    Disan skrev 2008-01-24 16:09:15 följande:
    jjj: Min läkare sade att man KAN op nä rman fortfarande ammar, men det är inget att rekommendera. Jag slutade därför amma (Självklart inte därför!!) och opade mig ungefär två månader efter. Men jag tror inte att det spelar sååå stor roll...Idag är jag lite putt. Tittade på brösten igår kväll och det ärju så att de inte riktigt är som jag ville att de skulle vara. De hänger lite mer än beräknat... MIn läkare sade ju först att vi borde lyfta lite, men det nekade jag till eftersom jag vill amma alla mina barn (Åtminstone lite ) och ibland när man lyfter så behöver man skära av mjölkgångar. Vågar inte riskera det, spec med tanke på att jag hade ganska lite mjölk redan från början . HAr ju aldrig kunnat pumpa eller så, det har bara sprutat ngr få gånger etc etc... Men det är en annan historia. Jag är inte riktigt nöjd med storleken. Jag vill ha större! Men så igår kväll testade jag att lyfta brösten genom att bara dra i huden, eller ja, så mycket hud har jag ju inte att det går att greppa den hur som helst, men lade handflatan ovanför brösten och drog uppåt. Det såg så jävla snyggt ut och storleken blev helt annan!!!! Alltså, nu ser det ju ut ungefär som innan, lite fylligare. Men när man drog upp dem blev det helt perfekt!!! Blev så ledsen igår över detta... Borde ha gjort ett litet lyft också...Men redan i juni skall vi ju sätta igång med syskonverkstaden så det kommer ändå inte vara snyggt så länge till. Ville ju vänta med lyftet tills jag är färdig med ALLA barnen. Vi skall ju ha en hel drös tänkte vi ´Känner dock att jag kan behöva lite peppning.. Inte av den här sorten: Men dina bröst är ju fina!! -Utan mer som att det kanske var det bästa beslutet ändå,....Men jag hade ju trott att eftersom jag fyllde ut mer i dem, så skulle de bli så där fina som de var förra gången!! Alltså att de var fasta och satt högt upp. Innan tiden har gjort sitt, om man säger så... *suck*Nu är jag ju tillbaka på ruta ett!!!Hjälp!!!
    Jag tycker du tagit ett bra beslut låter det som! Att riskera att inte kunna amma är det ju inte värt bara för att ha "perfekta" bröst. Roligt att ni vill ha många barn - verkar som de flesta nuförtiden vill ha max 2 (inklusive jag själv iofs ).

((Kram))
  • getingmidja
    Novalina skrev 2008-01-25 03:59:52 följande:
    Många på just denna tråden har op sej hos Gunnar, och jag tycker att många beskrivit mer eller mindre stora komplikationer efter hans op, fast de säger att de är jättenöjda ändå - nåt som iaf jag har svårt att få att gå ihop. Men det är ju bra att ni som op er där är nöjda med ert val av kirurg trots allt, det är såklart huvudsaken. (Själv har jag inte op mej hos honom.)
    Ja, så har då inte jag uppfattat det.
    Själv opererade jag mig hos Gunnar den 21/12 (stor bukplastik), och har jag inte haft några komplikationer alls.
    Uppstår det komplikationer beror det ju ofta på ens egen kropp, och är inte kirurgernas fel.
    Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • MariaN
    Novalina skrev 2008-01-25 03:59:52 följande:
    Många på just denna tråden har op sej hos Gunnar, och jag tycker att många beskrivit mer eller mindre stora komplikationer efter hans op, fast de säger att de är jättenöjda ändå - nåt som iaf jag har svårt att få att gå ihop. Men det är ju bra att ni som op er där är nöjda med ert val av kirurg trots allt, det är såklart huvudsaken. (Själv har jag inte op mej hos honom.)
    jaha.. jag som nästan bara hört positivt om honom.. vad har de för komplikationer då? vart opade du dej`?
  • Jag lixom

Snart är det dags!

JAg ska ta bort min kapselbildning i det vänstra bröstet nu den 5 februari! Det ska bli så skönt.
    Jag fick ju aldrig "se" bröstet som det skulle vara då jag fick min kapselbildning redan 4 dagar efter operationen, så jag har lixom aldrig sett det "normalt".

Det ska bli så skönt när allt är gjort, att ha 2 fina bröst!=)

• 1985

Jag lixom
    Hur känns det? Har du ont hela tiden? Är så rädd för att få kapselbildning men so far, so good...

• miniliten

hejhej jag har inet läst igenom hela tråden men tänkte höra med er här inne,

vet ni vad det kostar o förstora brösten.

jag har idag en liten b och en stor a typ. olikstora bröst alltså och har länge velat göra en bröstförstoring......
    vad kostar det och finns det nån som gjort det runt linköping lr i östergötland? var ska man vända sej här?=)

vore jättetacksam för svar

• 1985

miniliten
    Jag förstorade brösten på KKAB i Falköping och betalade 35.300:-

• getingmidja

miniliten ---> Jag har gjort bukplastik hos Gunnar Kratz på Plastikakademin i Linköping, en kompis till mig har gjort både mage och bröst där.

www.plastikakademin.se  (Där finns prislista.)

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3