• hally

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Hoppas sjuklingarna är bättre, inge kul med någon sjuka alls!

Jag bara väntar på att ngn av våra knattar ska dra hem nåt virus, men än så länge går det bra. Vi har inte tid att vara sjuka och hemska tanke att ha magsjuka ihopträngda i vår 2:a =/

Det ska väl gå ett antal symptomfria dagar efter magsjuka innan man får ta barnen tillbaka till dagis och skola va?

Ja som sagt så är vi Ersmarksbor nu ett tag framöver. Städade det sista i lgh och förrådet igårkväll så nu är det en låda i garaget kvar bara...åsså överlåtelsen till nya ägarna...känns lite vemodigt att lämna vårt trivsamma hem där.

• hally

Ja huvva, stackars barn. Nadja är fruktansvärt rädd att göra bort sej så, fastän vi försökt få henne att förstå att det inte är så farligt. Nu var det mest när hon slutade med blöja för en massa år sen och det gällde kissa på sej, det andra är ju ännu värre förstås =/

Vad händer för er idag då?

• hally

maltazar: Går det bra med utbildningen? Elias hade nyss ögoninflammation, första ggn nånsin de ringer från dagis och vill att vi tar hem barnet innan sluttid, då hade han gult klet i ögat men det gick över av sej självt (vi tvättade ju ofta) på någon dag bara. Personalen sa att det är kletet som smittar så är det väck är det OK att komma tillbaka tydligen

• hally

Någon som vet om och isåfall var det finns bra utklädningskläder till en tjej att köpa?
    Har hittat lite på BH och Åhléns, men vill inte ha prinsessklänning (som dessutom kostar massor) eller häxa...dåligt utbud verkar det som.
    Någon?

• hally

Annamus: Grattis till vunnen budgivning!! Va spännande, hoppas det ska bli bra! Vad är det för hus, hur stort?

Vi har kört med rusta-färg på tapet och den har fungerat jättebra, nu sist köpte vi på byggmax ännu billigare och den fungerade lika bra den.
    Men det blir ju lite "plattare" med målat. I vårt nya hus kommer jag nog vilja ha tapeter ändå. Känns som rejälare på nåt vis. Däremot är det rätt mycket träpanel som ska målas/tas bort...

Är det bostadsrätt ni köpt eller vanlig villa? Vid br-köp är det ju inte lika mycket man behöver bry sej om...

• hally

Ja hoppas det går bra för Peda!

Vi är i brådskande behov av en bilbarnstol, en sån bakåt o sen framåtvänd. Huvudsaken den är okrockad, sen gör det inget om den är lite sliten till utseendet. Någon som vet var jag kan få tag på en sån? Blocket finns ju bara för dyra, behöver ingen jättesnygg =)

• hally

Ok, vi behöver en nu så fort som möjligt. Vi ska ha den i gammel-bilen, därför är funktionen viktig men inte alls utseende =)

Annamus: Det finns jättefina på blocket för 1000 kr!
    Vi har en sån akta graco cosmic som är jättebra!

Men som sagt vi kan ha en gammal skrutt bara den är okrockad och fungerar =) Så om någon har en som ni inte ens ids lägga ut till försäljning så är vi i behov =)

• hally
    Peda skrev 2008-01-31 11:06:14 följande:
    Heeej brudar! =) Nu har lillpigan anlänt! 2710 gram och 45 cm . Hon är så liten så jag kan inte fatta det.. åsså saknar hon en snopp!!*skrattar* Kan inte fatta vi fick en tjejja iaf!*lycklig* Hinner inte skriva mer nu.. Vi ska snart åka hem.. läser och skriver mer sedan.. Allt har gått som smort och jag mår oförskämt bra!Bajj(ps,nu har vi namn dilemma.. först va vi sugna på Olivia..men är inte så säker nu...sen Victoria.. fast.. neh...Nu e vi inne på Emma. vad tycker ni?? Förslag?)
    GRATTIS!!! Va kul att ni har en av varje nu då
    Dom är riktigt pyttesmå, Nadja var också liten - vägde 2705g och var 47 cm, en enorm skillnad mot brorsan som vägde 3900
    Jag tycker Olivia var bäst av de namnen du nämnde, men namnen är ju inte det viktigaste, vad bebisen än får för namn kommer det vara jättefint, det är ju ditt barn eller hur?
    Grattis!!
  • hally

Nadja var ju så spinkig när hon föddes så hon hade minsta storlekarna i en evighet kom jag ihåg. Hon fyllde som aldrig ut kläderna, till slut blev de ju för korta... och prematurblöjor hade hon första månaden också.
    Elias, fastän han vägde 3900g så vet jag han hade bodysar i stl 46(heter den så...eller 44? 48? den som är innan 50) första 2 veckorna. Det var roligare att klä honom för kläderna satt bra.
    Det kan ju vara en himla skillnad på små bebisar som har samma längd och vikt, man har ju olika kroppar

Peda: Hon är jättesöt lilla Emma

• hally
    maritmedm skrev 2008-02-04 08:19:33 följande:
    Nu är Mirjam frisk, ingen hit ta ett nyfriskt barn på kalas. Hon hade nog velat ha Lucas för sig själv och så blev hon jätteblyg och ledsen Men hon var ganska söt i sin askungenklänning som hennes pappa varit snäll och kommit förbi med till oss så slapp jag köpa en.
    Så det var du som var på kalaset?! Ursäkta så mycket, jag kopplade ju inte så snabbt...får väl skylla på förkylningen (är halvdöv) och allt stök med vår flyttning.
    Hon var JÄTTE-söt i sin klänning din dotter, tyckte den var finast...den enda som inte var chock-rosa
    Första helgen på evigheter (känns det som) som vi inte tok-packat och slitit och släpat utan faktiskt haft det lite lugnt. Nanting så trött jag blev av allt slappande!
Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~